Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Tips om je planten klein te houden.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Tips om je planten klein te houden.

    Korting op 420shop
    Long time ago, Back on track.

    #2
    Re: Tips om je planten klein te houden.

    supercroppen, knakken van de takken zo kan je ze ook klein houden.

    Comment


      #3
      Re: Tips om je planten klein te houden.

      Ik denk dat de plant in een kleine pot toch wel bloemen aan kan maken, aangezien een plant leeft naar zijn omgeving.
      Hiermee wil is eigenlijk zeggen dat de plant precies hetzelfde doet als in een grotere pot, maar vanwege de kleinere leefomgeving, groeit naar de ruimte die ze heeft en dus kleiner zal blijven en minder grote bloemen draagt.

      Comment


        #4
        Re: Tips om je planten klein te houden.

        en minder grote bloemen draagt

        Tis wel de bedoeling om mooie volgroeide dikke toppen te kweken eh.

        Comment


          #5
          Re: Tips om je planten klein te houden.

          Als je planten klein wil houden moet voor al zaden kopen van planten die groot worden.
          Neem autoflower die blijven klein.

          Groetjes
          God was never on your side..

          Comment


            #6
            Re: Tips om je planten klein te houden.

            later buiten zetten en toppen
            grts
            Microkweek: Bubba Kush onder 300w cfl
            Buitenkweek 2012: Think Different, Hijack, White Widow

            Comment


              #7
              Re: Tips om je planten klein te houden.

              Ik zou zeker niet op de grote van je pot besparen !
              11 l is echt wel weinig voor een buitenplant of je ze nu later zet of niet.
              Ik zou toch min. 20l potten gebruiken.
              Om ze laag te houden kan je scroggen (doe ik ook elke zomer) en is goed in bedwang te houden zo.
              Ik ontkiem meestal pas in mei dan hebben ze 2.5 a 3 maand om te groeien.
              Je kan ook eventueel een combo van scroggen en knakken proberen maar dat wordt wel een klein experimentje

              succes!

              Comment


                #8
                Re: Tips om je planten klein te houden.

                Met verschillende plantsoorten heb ik -noodgedwongen- getest met potgrootte >> binnen redelijke grenzen is die potgrootte geen doorslaggevende factor in uiteindelijke plantgrootte. Je schuift gewoon steeds meer op naar hydro (en je loopt jezelf compleet voorbij met aantal keren water geven per dag als je dat niet automatisch regelt). Natuurlijk is een grotere pot handiger (want minder vaak water/voeding geven, buffermogelijkheden, evenwichtiger planten etc) maar het hoeft dus niet.

                knakken ben ik geen voorstander van, soms gebeurd het per ongeluk maar ik zal het niet express doen (want dat vind ik niet eum .... plant-aardig zeg maar). Geleiden daarentegen wel, naar beneden trekken van takken (en daar houden), toppen, fimmen, serieus bijsnoeien als het moet (want het snoeimateriaal is een prima bron voor stekken).
                Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

                Comment

                Bezig...
                X