Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Enkele vragen over buitenkweek, graag tips :)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Enkele vragen over buitenkweek, graag tips :)

Korting op 420shop
    Hallo allemaal,
    De zomer komt er weer aan en ik ben van plan weer buiten te gaan growen, alleen dit keer in speciekuipen!

Mijn eerste vraag luidt dan ook als volgt:
    Hoeveel liter speciekuipen heb ik nodig als ik binnen nu en 2 weken al ga voorgroeien (binnen). Per speciekuip komt een "The Church" of een "Northern light". Ik twijfel tussen 65 en 90 liter.

omdat ik alle jaren in de volle grond heb gekweekt, heb ik weinig verstand van de voeding, en grond van de kuip. deze jaren groef ik altijd een stuk weg waar ik mijn planten wilde zetten, en gooide dit vol met aarde en voedingskorrels, de rest kon de plant zelf wel vinden, dacht ik dan

Om dan maar specifiek mijn tweede vraag te stellen:
    Wat voor grond is goed om in te bloeien, in een kuip..? Welke "materialen" heb ik nodig en in welke hoeveelheden? Ik heb meerdere recepten gelezen, maar alles is verschillend.

Ik heb 2 buitenkweekjes achter de rug, en 1 binnenkweek. Elke keer leerde ik best veel, maar dit is toch weer wat anders..

Mijn derde vraag luid dan ook:
    Wat is de beste manier om de planten te voeden? Korrels, of oplossingen?

Ik denk dat ik zo mijn vragen wel gesteld heb, en als er nog andere tips en tricks zijn, hoor ik deze graag!

Veel growfun iedereen

Re: Enkele vragen over buitenkweek, graag tips

beste is 90 liter ,je moet er wel gaten onderin maken,zodat het overtollige water weg kan
    ik gebruik gewoon potgrond.
    Zou voeding van hesi gaan halen in de growshop

Comment

Ok

vraag 1: 65 of 90L altijd de grootste gebruiken die je beschikbaar hebt (grote potten veel buffer, minder precisiewerk)

vraag 2: een grond kan je altijd zelf mengen zoveel als je wil, wil je volledig zelf je grondje samen stellen lees eens rond op het forum en je vind hier allerlei mannieren. Heb je een gs beschikbaar in de gebuurte en wil je niet veel werk maken en toch een goeie basisgrond hebben dan zou ik zeggen per 90L pot 75L bat-mix/Gold label special mix en van boven een laag van 25L Light grond. Voeding zou ik gewoon een bloei voedingkje ergens inslaan (AN,canna, plagron, bio bizz, ... ) en wil je iets meer uitgeven een boostertjke als green sensation. Niet meer dan de helft van aanbevolen hoeveelheid voeden en een paar weken voor je oogst niks meer voeden.

maar je kan hier nog 1000den andere adviezen krijgen dat is gewoon hoe ik het hier ook aan vrienden aanraad

greetz,
      Fifi
      Q. If there are two potheads in the back of a car, then who is driving?

A. The cop!

Comment

hier een receptje : http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...+samenstelling
        Ik heb dit toegepast met 30%cocos beendermeel, hoornspaanders, kalkkorrels en 66% supercompost En ze gingen toch wel goed. Maak de grond niet te voedselrijk, bijvoeden met vloeibare voeding kan altijd... Coco's is vrij goedkoop dus misschien kan je zuiver op coco's kweken met een goede voedingslijn? Zitten hier wel die meer inzicht hier in hebben..

He smoking fifi das lang geleden

gtzz jan
        Last edited by janleuri; 7 April 2011, 15:23.

Comment

ben ook niet zo van de korrels , tenminste niet in speciekuipen. Cocos is ook fijn spul, al zit er van zichzelf geen voeding in...
          Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

Comment

Dan heb ik er nog wel een vraagje bovenop. Als ik een Arjan's Haze 3 in een kuip van 65 liter zet met daarin een mix van Batmix en Growmix van Plagron, hoe groot/hoog zou die haze dan ongeveer worden? (De haze komt gewoon buiten te staan op een karretje zodat ik 'm bij eventueel slecht weer de schuur in kan rijden.)

Groetjes, Dreejke
            Ge kijkt mar, dan kande altijd nog mar zien.

Comment

Je moet wel een heel zonnige en droge herfst hebben om Arjan's Haze buiten af te bloeien. Meestentijds heeft de toprot toegeslagen voordat je toppen rijp zijn. Tenzij je de plant met karretje en al onder de lamp zet om binnen af te bloeien. Kies voor een soortje dat eind september begin oktober rijp is. (of voor een autoflower, kun je opeenvolgend 2 kweekjes in het zelfde seizoen doen)

Comment

Beste dreejke,

Gelieve in het vervolg zelf een topic te maken met je vragen.

Dank u voor uw begrip

gtz jan

Comment

Bezig...
                X