Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Rootrainers

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Rootrainers

    Korting op 420shop
    Van de zomer wil ik wat plantjes tussen het maisveld. Eind juni kan ik ze pas planten.
    Dan wordt er zeker niet meer gesproeit. Wil 15 mei a 1 juni beginnen met voorgroeien.
    Gaan deze potjes genoeg inhoud hebben? 350cc .. Plastic bekertje is 180cc en daar wordt vaak in voorgegroeit?
    Of hebben jullie andere tips?
    Zaden : Henkes Lolland / en Danish Gold.



    Maxi (Fleet)
    Een verpakking bestaat uit een tray met 10 vouwbakjes van 4 cellen (40 cellen totaal). Bij dit model hoort geen deksel.

    Tray: 43 x 26 x 13 cm
    Cel: 20 cm diep, 350 cc
    Last edited by AlfredJKwak; 31 March 2011, 14:55.

    #2
    Re: Rootrainers

    Dat soort bakjes lijkt me erg klein. Waarom niet met een grondboor -voor zo'n 15 euro in nagenoeg elk tuincentrum te koop- een paar gaten boren en daarin je planten zetten?

    Comment


      #3
      Re: Rootrainers

      Omdat ik ze tussen de mais wil zetten, 1 juli is alles veilig (wegens herbiciden) en dan kunnen ze pas geplant worden.
      Last edited by AlfredJKwak; 31 March 2011, 15:11.

      Comment


        #4
        Re: Rootrainers

        Zo'n roottrainer is wel goed om te kiemen enzo easy om te verpotten en mooie rechte wortels met lange pen ... maakte laats nog van men bakje een propagator met wat foli ,ideaal
        Om daar in voor te groeien wel klein wlsw .

        Grtz Hash
        Geniet nooit met mate !

        Comment


          #5
          Re: Rootrainers

          Kan je ze voorgroeien tot 15 a 20 cm in deze dingen?

          groet

          Comment


            #6
            Re: Rootrainers

            Neen m8 , is enkel en alleen om te kiemen en een goede wortel pen te krijgen , verder groeien doe je dan beter op 2 of 3L potten

            Succes ermee , ben wel content van mijn rootrainers om te stekken en te kiemen .

            Grtz Hash
            Geniet nooit met mate !

            Comment


              #7
              Re: Rootrainers

              Iemand anders raadde me aan om in plastic koffiebekertjes voor te groeien tot een lengte van 15 a 20 cm en ze dan te planten.
              Snap dus niet die rootrainers hebben meer CC als een koffiebekertje maar wel krapper op elkaar.. Zit daar het verschil?
              Ps kan niet te grote potjes nemen wegen ruimtegebrek.

              Grt
              Last edited by AlfredJKwak; 31 March 2011, 19:54.

              Comment


                #8
                Re: Rootrainers

                Ik ga voor kleinere potten naar de Intratuin en kijk altijd ff in de bak met gratis potten bij de uitgang.... succes verzekerd!

                Comment


                  #9
                  Re: Rootrainers

                  Je kan ze er zelfs in overwinteren.

                  Als de planten te hoog worden gewoon met de heggeschaar halveren, heb je jelijk weer stek

                  Ze komen uit de boomkwekerij.

                  Grtz, HJM
                  http://www.youtube.com/watch?v=zCvSc2b8CWc

                  Comment

                  Bezig...
                  X