Geachte lezers..
Ik heb dit jaar 200L aan kuipen staan (3x 65Liter)
Per speciekuip komt er 1 plant in te staan (welke nu aan het ontkiemen/groeien zijn)
De planten die erin komen zijn van Deense nationaliteit (nadia, royal dane, royal frisian)
Mijn vraag is nu, hoe kan ik de beste grond in elkaar flansen?!
Eerst dacht ik om het zo te doen:
- 25L universele potgrond
- 90L batmix
- 80L cocos (ik hoorde dat batmix te scherp is om puur toe te dienen (KLOPT DIT?!), daarom de neutrale cocos om dit op te lossen.)
Hierbij wilde ik dan gooien:
Beendermeel of kalimest
Bloedmeel
Eventueel:
-Openhaardas
-konijnenkeutels
-kippen/duiven schijt
Mijn grootste probleem is alleen, ik heb mijn rijbewijs nog niet, en growshop is niet bepaald dichtbij en om dan met 2 50Liter zakke batmix te gaan fietse.. niet zon slim idee..
Een maat van me kwam toen met een oplossing: batmix korrels.. Op deze verpakking staat dat 1L van die shit genoeg is voor 1200L grond.. vrij scherp dus!
Mijn vragen dus op een rijtje:
1. Is mijn van te voren bedachte opstelling goed?
2. Zal ik beendermeel of kalimest gebruiken?
3. Zal ik openhaardas en/of konijnenkeutels en/of kippen/duiven shit erdoor heen mixen? Ik gebruik het dan recht vanuit de openhaard/hokken..
4. Kan ik beter de batmix korrels gebruiken als de batmix aarde? (in verhouding met resultaat)
5. Zoja, hoe kan ik dan het beste mijn grond mixen?
6. Overige tips en tricks zijn altijd welkom!
Verder ben ik wel van plan af en toe bij te voeden, ik heb wel wat groeivoeding van bionova, maar wil zoveel mogelijk natuurlijke voeding gebruiken dus een brandnetelprutje..
Voor de bloei heb ik nog van plagron algabloei, maar ik denk dat er in de grond al geneog zit en de toppen wel gaan groeien van de zon, maar kan vast geen kwaad om soms een boostertje te geven..
Alvast bedankt!
Greetz
edit:
Ik wil nog wel kalk toevoegen in de grond om alles wat neutraler te houden!
Ik heb dit jaar 200L aan kuipen staan (3x 65Liter)
Per speciekuip komt er 1 plant in te staan (welke nu aan het ontkiemen/groeien zijn)
De planten die erin komen zijn van Deense nationaliteit (nadia, royal dane, royal frisian)
Mijn vraag is nu, hoe kan ik de beste grond in elkaar flansen?!
Eerst dacht ik om het zo te doen:
- 25L universele potgrond
- 90L batmix
- 80L cocos (ik hoorde dat batmix te scherp is om puur toe te dienen (KLOPT DIT?!), daarom de neutrale cocos om dit op te lossen.)
Hierbij wilde ik dan gooien:
Beendermeel of kalimest
Bloedmeel
Eventueel:
-Openhaardas
-konijnenkeutels
-kippen/duiven schijt
Mijn grootste probleem is alleen, ik heb mijn rijbewijs nog niet, en growshop is niet bepaald dichtbij en om dan met 2 50Liter zakke batmix te gaan fietse.. niet zon slim idee..
Een maat van me kwam toen met een oplossing: batmix korrels.. Op deze verpakking staat dat 1L van die shit genoeg is voor 1200L grond.. vrij scherp dus!
Mijn vragen dus op een rijtje:
1. Is mijn van te voren bedachte opstelling goed?
2. Zal ik beendermeel of kalimest gebruiken?
3. Zal ik openhaardas en/of konijnenkeutels en/of kippen/duiven shit erdoor heen mixen? Ik gebruik het dan recht vanuit de openhaard/hokken..
4. Kan ik beter de batmix korrels gebruiken als de batmix aarde? (in verhouding met resultaat)
5. Zoja, hoe kan ik dan het beste mijn grond mixen?
6. Overige tips en tricks zijn altijd welkom!
Verder ben ik wel van plan af en toe bij te voeden, ik heb wel wat groeivoeding van bionova, maar wil zoveel mogelijk natuurlijke voeding gebruiken dus een brandnetelprutje..
Voor de bloei heb ik nog van plagron algabloei, maar ik denk dat er in de grond al geneog zit en de toppen wel gaan groeien van de zon, maar kan vast geen kwaad om soms een boostertje te geven..
Alvast bedankt!
Greetz
edit:
Ik wil nog wel kalk toevoegen in de grond om alles wat neutraler te houden!
Comment