Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

hallo allemaal, tips voor een beginner?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

hallo allemaal, tips voor een beginner?

Korting op 420shop
    Goeiedag beste mensen,

Ik ben timmeh, 20 jaar en kom uit utrecht.
    Nadat wat vrienden van mij zijn begonnen met kweken en ik wat oogst heb mogen proeven leek het mij ook leuk om het een keer te proberen. Ik heb al aardig wat op het forum doorgelezen en er komt echt meer bij kijken dan ik dacht. Ik heb op dutchheadshop wat besteld wat (volgens mij) voor een beginner wel goed te doen is.

Ik zal de planten buiten zetten en het gaat om 3 gefeminiseerde big bang autoflowers, een fles terra grow en terra bloom.
    Ik weet niet of die voeding erg veel zal helpen aangezien die autoflowers toch al een niet zon grote oogst zullen geven, maar het leek me toch beter..?

Op het forum kwam ik ook berichten tegen over de juiste ph-waarde van de aarde/water+voeding enz. Ik heb geen ph-meter en geen ton met regenwater in de tuin staan.
    Kan ik nou gewoon kraanwater geven(na 'gelucht' te hebben) omdat de voeding ph-regulerend werkt of moet ik het alsnog afzuren?
    In het geval van afzuren wil ik geen dure meter kopen aangezien dit toch maar mijn eerste keer expirimenteren is, is er een soort standaard van zoveel druppels azijn per liter water om de ph-waarde naar beneden te krijgen?

alvast bedankt,

timmeh

Re: hallo allemaal, tips voor een beginner?

Welkom, mijn tip luidt: de terra grow niet gebruiken bij autoflowers. Autoflowers hebben (nagenoeg) geen groeifase, maar uitsluitend een bloeifase. En als je de planten buitenzet zul je ook nauwelijks de terra grow nodig hebben. De planten zijn al rijp voordat de grond is uitgeput. Misschien aan het eind van de rit wel wat PK13/14 geven. De laatste 2 weken geen voedingsupplement meer geven i.v.m. de smaak. Fosfor in de PK13/14 zorgt voor vollere toppen.

Comment

Hoy timmeh,

Ik heb je topic verplaatst naar Vragen buitenweed kweken omdat het daar beter past, ook zul je sneller antwoord krijgen op je gestelde vragen.
      Ik heb nu nog ff wat werk maar kom op je vragen strx wel nog ff terug.

Veel suc6 alvast!!!

Grtz $iR
      sigpic

Comment

ok bedankt!
        had dit eigenlijk eerder moeten vragen aangezien ik alles al besteld heb maarja
        Wanneer zou ik die pk13/14 dan moeten geven?
        Ik had ook ergens gelezen dat je de laatste week helemaal niks moet geven ook geen water klopt dat?

groetjes

Comment

Als je gaat kweken in potten of containers dan krijg je te maken met een regelmatige watergift. Zet je de planten in de volle grond dan komt dit niet aan de orde. Hooguit wat extra water geven in erg droge periodes. Inderdaad kan het voordelen opleveren -ingeval je in containers kweekt- om in de laatste week geen water meer te geven. Je planten drogen uit en maken nog wat extra bloesem aan. En je loopt wat minder kans op schimmel tijdens het droogproces. De PK13/14 zou ik pas in week 5 mee beginnen -liefst ongeveer de helft van de voorgeschreven dosis- en stoppen in week 7. Dan hebben de planten nog 3 tot 4 weken de tijd om "schoon" te worden. Maar laat je niet uitsluitend leiden door mijn advies. Er zijn wellicht growers die dit anders benaderen.
          Succes,
          Xrteme

Comment

ok bedankt, ik zet ze trouwens in potten.
            Ik ga denk ik dan die pk13/14 halen, kan je dit eigenlijk ook gewoon in de smartshop halen of alleen via internet?
            En aangezien ik die terra grow toch al binnenkrijg zou ik het dan wel geven of helemaal niet?
            thnx

P.S. heeft iemand nog een advies over wat te doen met de ph-waarde?

Comment

grtz

Comment

Bezig...
              X