Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

planten klein houden en breed krijgen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

planten klein houden en breed krijgen

Korting op 420shop
    kan iemand me nog eens stap voor stap uitleggen wat je juist kan doen om de planten klein te houden, breed met veel zijtakken mag uiteraard wel
    ik weet dat je na 4 of 5 etages van blad het bovenste nieuwe moet afknippen en dit paar keer herhalen (klopt dit?)
    maar kan ik tot dan iets doen? ze staan in een plastic hobbyserre zo dicht mogelijk tege het plafond maar schieten als bonenstaken de lucht in
    (komt ook mooi blad aan zit na tweede week al met 2 mooie etages geribbelde blaadjes)
    TIPS WELKOM

Re: planten klein houden en breed krijgen

goed lezen hoe je moet toppen

Comment

pff forum begint een beetje groot te worden ... Moeilijkere opzoekingen zijn dan het gevolg e

Comment

Toppe is geen probleem, idd gewoon de nieuwe scheut eruit halen..
        maar dit kan je niet herhalen, of is mss wel mogelijk maar lijkt me niet het beste.. 1x toppe is genoeg, en desnoods na een lange tijd weer 1x zodat je 4 hoofdtoppe heb, maar das ook de limiet denk ik..

groeien doen de planten wel, en nu je ze topt moet je ze zowizo ondersteunen aan bamboo oid.. je zou de bamboo zo kunne plaatse dat je de takke erg breed moet duwen, waardoor de plant laag blijft..

zoiets zou ik doen, en haal je wel alle onnodige scheuten weg op de zeitakken, anders gegarandeer ik je een slechte oogst

succes

Comment

Als je de moeite neem om is goed rond te lezen zoals iedereen doe hier dan vind je antwoorden op al jou vragen.
          God was never on your side..

Comment

mja mijn excuses zenne belladonna :$
            en thnx for the tip damn nice, maar als ik die kleine scheuten weghaal, zijn dat niet het begin van nog meer zijtakken?
            en vorige jaren heb ik tot 4 keer getopt omdat na iedere keer toppen weer 2 tot 4 zijtakken bijkomen.... we willen toch een mooie kerstboom eh...?

Comment

als je hem klein en breed wil houden moet je meerdere keren toppen dan krijg je op het laatst een soort bolvorm.ook het soortje wat je neerzet is heel belangrijk.een indica soort blijft kleiner dan een sativa soort.ze in het begin niet teveel water geven helpt ook.geef je ze teveel water dan krijg je lange sprieten.

Comment

ik bedoel egt helemaal verwijdere.. zodat je in principe alleen hoofdtoppen overhoud, anders is alle voeding en water al verspilt aan kleine topjes op de stam.. helemaal als je 2x topt

SUCCES

Comment

hmz en dan vergroot de opbrengst nog? want ik zit op mijn buitenplanten maar met opbrengst van 150 gram droog vorig jaar met gekochte WW zaden
                  maar ik ging altijd voor zoveel mogelijk zijtakken voor die top vanboven op de tak.... maar als de eerste 3 toppen groter worden kan ik idd de kleinere opofferen
                  en ik ze liever klein voor de buren...
                  grtz en alvast bedankt voor de tips!!

Comment

bekijk het maar zo: 4x toppen, heb je 4 stammen, aan elke stam komen stuk of 20-25 zijvertakkingen (ik geef voorbeelden)
                    De onderste vertakkingen hebben amper licht en gaan stetche en worde lange stengels die uiteindelijk maar een klein beetje lichtopvange.. In de oksels van deze vertakkingen komen ook weer kleine topjes.. zo krijg je bv per stam 10 vertakkingen die er gestretched zijn, en op elke vertakking zitten nog stuk of 10 kleine topjes die totaal geen licht vangen.. dat is al 400 (10x10x4) mini topjes waar je niets aan heb.. en dan hebben we het over de topjes die helemaal niets opvange, de uiterste top vangt een beettje licht op maar das ook niet de moeite..
                    wanneer de plant zn voeding en water opneemt zal dit eerst langs al deze 400 mini topjes stromen die het beste eruit halen, maar het niet gebruiken omdat ze geen licht krijgen.. en uiteindelijk komt het bij de hoofdtop die amper wat overhoud. wanneer je dus al die troep wweg haalt zullen de hoofdtoppen meer voeding en water krijgen, en kan de plant meer kracht steken in een paar grote toppen dan 400 kleine topjes, en het scheelt jou heel wat knipwerk..

ik hoop dat je het zo snapt.

Comment

ahzo denk dak het begrijp, we spreken hier wss al wel over een handeling voor als ie al een maandje of 2 aant groeien is?
                      en gwn met stanleymesje weg'pitsen'

Comment

je zou natuurlijk ook eens kunnen checken wat Bonsaikwekerts allemaal uithalen en dat toepassen op je wiet...

ik top mn balkonplanten 2x (en van die topjes maak ik stekjes btw, maar da's voor een ongeoefende kweker niet zomaar te doen), hetgeen overblijft geleid ik mbv ijzerdraad zijwaarts of buig ik voorzichtig en in stappen (knakken kan ook maar ben ik niet zo'n voorstander van).
                        Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

Comment

Of probeer het suppercropping eens uit, iets wat ik dit jaar ook ga doen.

Comment

@wanneer de plant zn voeding en water opneemt zal dit eerst langs al deze 400 mini topjes stromen die het beste eruit halen, maar het niet gebruiken omdat ze geen licht krijgen.. en uiteindelijk komt het bij de hoofdtop die amper wat overhoud.

Last edited by Xtreme; 3 May 2011, 17:24.

Comment

Toch zit er wel een kern van waarheid in zou ik denken > bij Dahlia's krijg je grotere bloemen door te "dieven" (kleine bloemknopjes op onhandige plaatsen weghalen). Dat doe ik ook bij Wiet, maar dan vnl omdat ik er een hekel aan heb veel knipwerk te verrichten voor ieniemienietopjes > doe de grote jetsers maar, de rest ... goed voor wietboter

t'is alleen nog niet gelukt om wiet en dahlia's te kruisen... (als dat zou lukken meng ik er ook wat hardloopgenen en wat hondentrouwheid doorheen > kan het plantje mooi wegrennen als er politie-aandacht wordt bespreurd, de hondenkenmerken zouden dan terugkeer moeten garanderen -je zou het niet denken maar dit schrijf ik broodnuchter-
                              Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

Comment

Bezig...
                              X