Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wanneer flushen?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Wanneer flushen?

    Korting op 420shop
    Beste mede kwekers,


    Dit is mijn eerste jaar dat ik zelf plantjes wil kweken. Ik heb in maart mijn eerste zaadjes (Northern Light Automatic en Royal Cheese Automatic) gekocht en kon natuurlijk niet wachten om te beginnen. Hoewel het wordt afgeraden om al zo vroeg met autoflowers te beginnen, wilde ik het toch met eentje proberen (Northern Light Automatic). Lukt het niet, heb ik meteen een goede les geleerd. Gelukkig hebben we een ontzettend goed voorjaar gehad en heeft de plant het wel naar haar zin gehad. We zijn nu dik 2 maanden verder en ze staat al volop in de bloei. (zie foto's)

    Nu is mijn vraag;
    Wanneer denken jullie dat ze ongeveer klaar zal zijn met bloeien? Of is dat moeilijk te zeggen? Dit ivm het flushen.

    Ik heb namelijk gelezen dat je ongeveer 2 tot 3 weken voor de oogst geen voeding meer moet geven en de kluit flushen. Ik heb de plant in de groeifase geen voeding gegeven omdat er al voeding in de grond zit voor een x aantal weken (grond heb ik gekocht bij lokale growshop). Sinds de bloei op gang is gekomen, geef ik een klein beetje Plagron Alga Bloom.

    Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen. Tips, tricks en kritiek zijn uiteraard ook welkom


    Attached Files
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.
    Last edited by Braincloud; 26 May 2022, 14:16.

    #2
    Ik had niet helemaal door hoe ik de foto's juist kon versturen. Ben er nu achter maar kan die laatste 2 berichten niet verwijderen. Dus sorry voor de chaos
    Last edited by Braincloud; 26 May 2022, 14:18.

    Comment


    • Nederhigh
      Nederhigh commented
      Editing a comment
      Np, is gefixed.

    #3
    Voorlopig nog niet flushen want deze planten zijn bij lange na nog niet klaar. Ze zitten nog in het begin van de bloei.
    Horks Fototopic 2.0

    Comment


      #4
      Ja dat dacht ik ook wel. Misschien was ik niet helemaal duidelijk maar het gaat mij meer om een indicatie wanneer ik weet dat ik het ongeveer kan doen. Wanneer weet ik dat ze over 2 tot 3 weken klaar zijn? Als een kwart van de bloeiharen bruin zijn? De helft? Of pas als de eerste haartjes bruin worden? Als de eerste trychomen milky beginnen te worden? Als er een groot deel al milky is?

      Comment


        #5
        Flushen is niet nodig bovendien regent het ook al vaak genoeg hier.
        Horks Fototopic 2.0

        Comment


          #6
          Nog zeker 3 weken wachten. En AFjes vertellen vanzelf als ze klaar zijn. Er komt een soort gloed over ze hangen. De meeste haartjes zijn bruin. Blad begint geel te worden. Het ruikt erg naar wiet. Toppen voelen erg plakkerig.

          En als je dan denkt dat ze echt wel klaar zijn, nog een week wachten. En die week geef je geen voeding meer. Enkel nog water.

          3 weken spoelen is overbodig. Op Biovoeding (Alga=bio) hoeft het zelfs helemaal niet volgens sommigen.

          Zien er trouwens wel OK uit. Maar reken nog 3 weken + 1week. En je kunt ze altijd nog een dag of 2 langer laten staan.
          Last edited by kelderkastje; 26 May 2022, 16:08.

          Comment


            #7
            Flushen hoeft niet, wel zou je op het einde zo'n 10 a 14 dagen voor de oogst, stoppen met voeding te geven.
            Dus alleen (afgezuurd) water geven.

            W.b. wanneer te oogsten zie pic.

            31d0b8e87dc3ab07f8e61562f362b7552d10cf13.jpg

            Staat er wel goed bij, veel succes

            Comment


              #8
              Thanks voor de reacties!

              Ik ga dus gewoon lekker door met waar ik mee bezig ben. Wanneer ik denk dat ze zga klaar is, laat ik haar nog een even staan en geef ik geen voeding meer.

              Bij mijn nieuwe plantjes ben ik van plan te gaan experimenteren. Meningen zijn erg verdeeld als ik het zo overal lees dus ik zal voor mijzelf uit moeten vinden wat het beste voor mij werkt. Misschien dat ik dan ook een kweekverslagje ga maken.

              Ben iig erg benieuwd wat het gaat worden. Kan niet wachten om binnenkort mijn eerste zelfgekweekte topje te roken

              Comment

              Bezig...
              X