Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het lukt maar niet.

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Het lukt maar niet.

Korting op 420shop
    Hallo,

Ik ben Felix, ik heb een aantal jaren geleden toegekeken hoe mijn broer een aantal wietplanten verzorgde. En vond het leuk om het zelf een keer te proberen.

Na wat op het forum gelezen te hebben ben ik begonnen met ontkiemen tussen 2 watten.
    Nadat er 1 a 2 mm wortel uitkwam heb ik ze in een grond gestopt die een beetje uit potgrond, aarde en calcium bestaat.
    De zaden kwamen de grond uit en groeide een paar centimeter, maar ze gingen allemaal dood net nadat de eerste kleine blaadjes eraan kwamen.
    Wat kan ik verkeerd hebben gedaan?

Re: Het lukt maar niet.

te nat, te droog, te warm, bevroren, te veel voeding in grond, verkeerde voeding in grond, en het fenomeen genaamd "zwarte vingers"... ik ben er vast een heleboel vergeten
    Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

Comment

je moet zorgen dat je GROENE vingers krijgt

Comment

zaai en stekgrond gebruiken voor te ontkiemen, lijkt me gevalletje te rijke grond voor een zaailing.

Grtz

Comment

al doende leerd men man en ja beginne met zaai en stekgrond kijken naar de lv zorgen dat het niet te warm word en maaken dat er lucht sierkulatie goed is zeker de aan voer en de afoer man zeeker geen zwaare grond geeven aan zaai lingen ik heb het ook moetten leeren ze en ja uit u fouten leerd ge ik heb zo wad alles op 1 jaar mee gemaakd ge moet maar eens kijken in mijn topics grt uit het kabouter bos en suc6 met de volgende poging

Comment

Nieuwe grond en die net in de oven gestopt, is kijken of het nu beter gaat.
            Bedankt voor jullie reacties,

gr Felix

Comment

Je grond in een oven stoppen serriliseerd je grond maar dood ook je bodemleven. Daarnaast berijk je met verwarmen niet dat er voeding uit je grond gaat. Neem zaai en stekgrond voor een zaailing. deze is voedingsarm. In potgrond zal je zaailing ongetwijfeld verbranden.

Grtz

Comment

Bezig...
              X