Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Hangend stekje

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Re: Hangend stekje

    ik plaatste die foto van me planten omdat er werd gezegt: Stekken geef je geen voeding bij mijn weten.
    Teveel water maken ze geen wortels aan en slibt je grond dicht zodat de wortelaanmaak staakt.
    Niet te nat, niet te droog en geen volle zon in het begin.


    Want ik heb wel voeding gegeven aan me stekken en gewoon veel water en in de volle zon vandaar dat ik liet zien hoe ze uit eindelijk zijn geworden
    Meningen verschillen vaak van wat je bij een plant moet doen het is vaak zoeken naar de beste oplossing en zelf oplossingen ondervinden

    Comment


      #17
      Re: Hangend stekje

      Breng verwarring Dollar we dachten namelijk allemaal das vreemd ineens zijn de stekken mega planten
      En toch is het zo dat je stekken geen voeding geef want voeding verbrand de wortels van de plant
      daar naast hebben stekken geen voeding nodig
      God was never on your side..

      Comment


        #18
        Re: Hangend stekje

        Oh sorry voor de verwarring
        Ik denk dat de meningen dan verschillen want bij me eigen thuis heb ik er 5 staan en bij me broertje ze thuis ook 5 en ze gaan gelukkig goed de hoogte en breedte in

        Comment


          #19
          Re: Hangend stekje

          Kleine update:

          De "slechte" dame hangt nog steeds, ik zie het donker in. Ze is nog niet compleet aan het sterven, maar toch.

          De overige 4 dames zijn (uiteraard) nog niets opgeschoten. Ze staan nu ongeveer 55 uur bij mij achterom, maar de wind is aardig toegenomen.
          Het viel me op dat de blaadjes een beetje naar binnen begonnen te krullen en dat de onderste blaadjes langzaam maar zeker geel beginnen te worden. Het geel worden is overigens te zien op foto nummer 3. Het linkse blaadje.

          Ik ging er van uit dat het krullen door de redelijk harde wind kwam, en heb dus over alle dames een boterhammenzakje gedaan en die goed vastgezet.


          Iemand een idee wat ik aan het naar binnen krullen + geel worden kan doen?


          Ik zal in deze thread blijven updaten, vind ik zelf ook wel leuk .
          Last edited by Pugistix; 12 May 2011, 14:56.

          Comment


            #20
            Re: Hangend stekje

            Teveel water en te vroeg aan de voeding!

            Comment


              #21
              Re: Hangend stekje

              Hey Carlito,

              Thanks man! Daar kan ik wat mee .
              Ik heb er verder geen voeding meer aan toegevoegd op de mest na die ik tussen de grond heb gemixt (kwart van de aangeraden hoeveelheid).
              Ik zal vanavond in ieder geval het water geven overslaan, kijken hoe ze daar op reageren.

              Nogmaals bij voorbad dank, weer wat geleerd .

              Mvg, Pugi

              Comment


                #22
                Re: Hangend stekje

                je stekken in stekgel dompelen en in de grond zetten.
                1x genoeg water geven en lv hoog houden.
                dan gewoon een week ongeveer niet aankomen en geen water geven.
                elke dag gewoon 2 of 3 keer met splantenspuit je stekken nat spuiten.
                want een stek kan niet water opnemen als het nog geen wortels heeft hea

                grtz mokkie

                Comment

                Bezig...
                X