Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Ontkiemde zaden drogen uit !!

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Ontkiemde zaden drogen uit !!

Korting op 420shop
    High all,

Alles gaat goed met kweken behalve het opstarten wil nooit lukken,
    ik heb stekgrond gekocht, ik heb me 2 zaden laten ontkiemen tussen de watten en heb ze vervolgens in stek grond gedaan, ik wacht het altijd af maar na een week dan zijn ze nog steeds niet uitgekomen! ik had toen een zaadje voorzichtig eruit gehaald en ik zag een bruin gerimpeld worteltje, me potjes staan gewoon voor het raam en niet in het zonlicht, moet ik er misschien meer water bij voegen? hoop snel op een reply.

greetz

Keza
    Long time ago, Back on track.

Re: Ontkiemde zaden drogen uit !!

Voorkiemen in watten raad ik af, gewoon direct zaaien. Kan zo direct niet zien wat het probleem is.

Comment

Je kunt het afraden, maar als je het goed doet heb je wel voordelen zoals alles tegelijk boven, etc.
      Ik heb dit probleem bij meer mensen gezien de laatste tijd, het wordt vrijwel altijd veroorzaakt door een te droge toplaag. Met een plantenspuit kun je dat voorkomen.
      Heb je daar geen tijd voor, kun je er wat plastic overheen trekken, maar zodra de kiem boven is direct eraf halen natuurlijk.
      Het is niet moeilijk en wanneer je weet hoe vochtig de grond moet zijn is het zelfs moeilijk om het fout te doen.
      Misschien is een topic met wat uitleg daarover op zijn plaats, dat staat al op de agenda op het no mercy forum, iemand bezwaar als ik dat hier crosspost?
      Last edited by mathijs; 12 May 2011, 23:50.

Comment

Ik ben ook een voorstander van direct in aarde zaaien.
        Ik gebruik al jaren Jiffy7, en soms stekgrond of onbemeste neem-coir, altijd met altijd een goed resultaat.
        Dat geklooi met watjes, wc papier en weet ik veel wat voor dingen iedereen maar denkt te moeten bedenken.................

Grtz, HJM
        http://www.youtube.com/watch?v=zCvSc2b8CWc

Comment

Same here man!
          Vind t wel grappig want ik dacht dat ik de enige was, zie vrijwel in alle topics dat mensen laten ontkiemen tussen watten...
          Ik doe t ook gelijk in de pot ook geen overpotten of bullshit...maar ook dan is t goed in de gaten houden vooral met dit warme weer...heb ook al fails gehad
          Pz

Comment

Snap niet waarom moeilijk doen als makkelijk kan
            De kans da je wortel beschadig door die watten of de aarde is groot.
            Duw gewoon je zaadje inde aarde goed water geven en wachten
            God was never on your side..

Comment

Ik heb jullie advies opgevolgd,
              vandaag stekgrond in een potje gedaan gesproeit met kraantjes water zaadje erop gelegd wat stekgrond erover heen en nog een keer wat kraantjes water
              zou ik gewoon elke ochtend en avond 2x spuiten op de aarde als het droog is ?
              bedankt voor jullie advies!

peace'
              Keza
              Long time ago, Back on track.

Comment

het voordeel dat ze allemaal gelijk boven komen is naar mijn inzien enkel een voordeel bij binnenkweek. buiten kan het toch geen kwaad dat een plantje wat later opkomt en daardoor achterstand heeft.
                Beginners houden het best eenvoudig... Ik denk eraan om aan jd te vragen of hij dat eventueel kan vermelden in zijn topic.

ja goed zo keza, zet ze eventueel binnen, en weeg eens aan je pot. zorg dat je niet het gevoel krijgt dat je een potje met water vasthebt.

gtz jan
                Last edited by janleuri; 14 May 2011, 03:48.

Comment

Bezig...
                X