- 1 uur geleden
[ATTACH=CONFIG]n1734526[/ATTACH] Denk dat ik deze ga bestelen en daar de gaten me ga bekleden aan de binnenkant
ieders geval voor volgend jaar heb wat te doen van de winter
#130.1- Rreppellsteeltjam commented
1 uur geleden
Wortels groeien daar door heen en kunnen nog steeds worden beschadigd. - Rapporteer
#130.2
Eurogro commented
1 minute ago
@rreppellsteeltjam dus dan fijner gaas meer richting muggengaas
Dit is 4mmx4mm
De gaten in de klei zijn ca 50 cm diep en ca 50 cm lang en 50 cm breed wat is jullie advies ook voor andere kwekers die in de volle grond kweken
Om dit probleem tegen te gaan
Soort air pot in de grond maken van worteldoek alleen daar gaan de wortel niet door of wel kom met jullie ervaring en ideeën
- Rreppellsteeltjam commented
Forum Top Ad MOBILE Smallest
Collapse
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Help mol bij de planten
Collapse
X
-
Help mol bij de planten
Tags: Geen
-
Air-Pots/Smart Pots Zelf Maken! Gezondere Wortels Van Je Plant
3 November 2015, 14:56
deze is van worteldoek
Comment
-
Mollen eten insecten, vrijwel nooit wortels. Dus er heeft waarschijnlijk iets in de buurt van de plant gezeten waar de mol op gejaagd heeft. Dat, of je hebt te maken met een ander type dier.
Een stuk gaas kan helpen, maar mollen kunnen bovengronds verder kruipen. Als die zich in graaft op een plek waar een gaas onder ligt, dan kan hij geen kant op.Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.
Comment
-
Nog even ge Googelt https://www.compo.be/nl/advies/plant...n-in-het-gazon
dit kan ook nog of de woelrat
SPITSMUIZEN, WOELMUIZEN / OF VELDMUIZEN
Kleine gaten of hoopjes aarde
Spitsmuizen en veldmuizen laten alleen kleine gaten achter als ze ondergronds werken. De gaten van de spitsmuis zijn vaak maar één tot twee centimeter groot, terwijl de veldmuis de voorkeur geeft aan iets grotere gangen van vier tot acht centimeter breed. Bij woelmuizen zie je meestal geen gaten, maar kleinere hoopjes aarde die een beetje doen denken aan een mini-molshoop. Soms scheurt de hele zode open omdat de woelmuis zijn tunnelsysteem direct onder het aardoppervlak creëert. Onderweg verorbert de vegetarier alles wat plantaardig is en heerlijk smaakt - tot grote spijt van de planten. Ze knagen namelijk het liefst aan de wortels van de planten, waardoor de planten geelkleuren en uiteindelijk kunnen afsterven. Soms trekken de woelmuizen ook de verlaten tunnels van mollen in en maken het zich daar gemakkelijk. Op lange termijn kunnen ze grote schade aanrichten ; en ook veldmuizen zijn als heel ijverige planteneters niet te onderschatten. Als je een grotere muizenplaag constateert, moet je de dieren daarom snel uit je tuin verjagen.
Comment
-
Comment
-
Nog nooit gezien die artikelen voor mol te verjagen.
Deed altijd uit rooke. Kanonslag open buigen dat hij gaat spuiten als een fontein en dan in het gat.. Werkte wel op grasveld...
-
KnetterMug naar dat hij 3 planten om zeep heeft geholpen hen ik tegen mijn zin in hem om zeep geholpen
Jammer maar hij bleef bezig
-
Comment