Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Graag hulp gevraagd (klein bladprobleem)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Graag hulp gevraagd (klein bladprobleem)

Korting op 420shop
    Hey beste mensen, ik zal me eerst even voorstellen. Ben een Belgische man van 25 jaar en ik wou dit jaar eens voor mijn eigen wietje zorgen wegens de woekerprijzen van vandaag. Ik heb al regelmatig op dit zeer informatieve forum rondgesurfd, en ben al veel te weten gekomen. Nu heb ik een klein probleempje met de blaadjes van m'n 3 weken oude plantjes. Ze staan in 12-literpotten gevuld met gewone potgrond (NPK 14-16-18) en hebben nog niets van voeding bijgekregen. De planten hebben normaal ook geen overbewatering gehad. Ik heb heel het forum al rondgesurfd i.v.m. bladproblemen en dergelijke, maar ben er nog steeds niet uitgeraakt wat het probleem nu kan zijn. Sinds vorige week is er een soort bruine verkleuring aan de zijkant van de blaadjes. Heeft er iemand toevallig een idee wat dit zou kunnen zijn?
    PICT0019.jpgPICT0024.jpg(sorry voor de slechte kwaliteit)
    PICT0016.jpg
    Alvast bedankt !!

Re: Graag hulp gevraagd (klein bladprobleem)

Misschien water opgespoten in directe hete zonlicht ?

verbranding van het blad kan ook ontstaan door onderbemesting of uiteraard overbemesting.
    Misschien heeft je grond niet genoeg voedingsstoffen of misschien wel teveel ? Als ik je zo hoor denk ik eerder dat ze wat te kort komen.

Ik hoop dat je eruitkomt man. Zuh stoan dur voor de rest vrolijk bij

Comment

Heb je de containers gevuld met potgrond of bemeste tuinaarde? Lijkt toch wel enigszins op overbemesting. Overigens NPK 14-16-18 zegt niet echt veel: het is gewoon een samengestelde meststof. Hoeveel van dat spul heeft de fabrikant toegevoegd? Een handvol, een kilo? Het antwoord op je vraag ligt bij de EC, maar om die te bepalen heb je nu eenmaal een dure meter nodig.

@DoobeyDoobey: verbranding van het blad kan ook ontstaan door onderbemesting of uiteraard overbemesting.
      Bladverbranding kan ontstaan door overbemesting en zeer zeker niet door onderbemesting.
      Last edited by Xtreme; 18 May 2011, 16:44.

Comment

Comment

't Zou jammer zijn dat je plantjes ten ondergaan aan een te zwaar bemest medium. Bij de Action koop je voor 49 of 59 cent cocobrics, die bij mij naar alle tevredenheid werken. Schaf er een paar aan en verplant je zaailingen met wortelkluit. De EC van deze brics is vrij laag, dus overbemesting komt niet snel aan de orde. Voor alle zekerheid meng ik de gewelde brics nog met 1/3 deel metselzand. Het medium wordt hierdoor beter waterdoorlatend en metselzand heeft uiteraard geen voedingswaarde.
          Last edited by Xtreme; 18 May 2011, 18:52.

Comment

Comment

Volgens de Belgen onder ons is dit wel verkocht bij de Action, maar of het er nog is....
              zie: http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...light=kooptips

link van Belgie:

Last edited by ceBep; 18 May 2011, 20:19.

Comment

Inderdaad! Had blijkbaar toch niet zo goed gezocht . Vind het wel raar: je voegt water toe en zo een blokje compacte aarde wordt dan 10 liter. Of interpreteer ik dit verkeerd? En vervolgens doe je dit dan gewoon in de potten en je bent er?

Bedankt Vale! Ik ga er een van deze dagen om. Hopelijk valt de schade dan nog te beperken...
                Last edited by ceBep; 18 May 2011, 21:19. Reden: dubbel post

Comment

You're welcome!
                  En je krijgt een emmer vol grond, zo'n beetje 10 liter kan ongeveer kloppen.
                  Je zet je plant terug in voedingsarme grond, dus later krijg je een tekort.
                  Maar da's van latere zorg, eerst gezond worden!
                  Succes!

Comment

PICT0034.jpgPICT0032.jpgVerbetering...
                    PICT0033.jpg
                    Last edited by lightemup; 23 May 2011, 21:19.

Comment

Hey beste mensen. Ik had even zin om er nog wat foto's op te gooien om te tonen hoe het er na een aantal maanden verder mee gaat...
                      Nog eens dank voor jullie hulp Vale en Xtreme!

PICT0113.jpgPICT0114.jpgPICT0115.jpgPICT0116.jpgPICT0120.jpgPICT0122.jpgPICT0124.jpg

Grts

Comment

Nou, dat ziet er goed uit!!

Comment

Inderdaad vind ik ook! Ik had nooit verwacht dat het zo een 'bomen' zouden worden.
                          Enig idee hoelang deze wijfjes nog in de grond moeten staan? Of is dat moeilijk te zeggen...

Comment

Alle weken, maanden werk eindigt bij het juiste moment van oogsten: de kroon op je genomen moeite.
                            De soort weet ik niet, de eerste bloei ook niet, dus da's moeilijk te zeggen vanaf mijn stoel, de tricho's bekijken zegt alles, tenminste zo doe ik het

Kan je dus geen tijd of datum geven....helaas!

Comment

Okay, afwachten dan. Nu hopen dat toprot enz uitblijft. We zien wel!

Comment

Bezig...
                              X