Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Gele plekken op blad

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Gele plekken op blad

    Korting op 420shop
    Hoi,

    Ik heb nu 2,5 maand 4 special queen plantjes van royal queen seeds op m'n balkon staan. De plantjes groeien mooi, het blad is groot en er zijn veel vertakkingen. Ik gebruik verder nog natuurlijke voeding voor groente en fruit van het merk pokon geheel volgens de gebruiksaanwijzing.
    Nu heb ik wel wat aanslag op het blad gevonden, het zijn kleine geel/bruinige plekjes zou iemand mij kunnen vertellen wat dit is? En wat ik hier eventueel aan moet doen?
    Ik heb wat foto's bijgevoegd. Op de foto staan twee planten, de andere twee planten zijn op precies dezelfde manier opgesteld en hebben ook dezelfde plekjes op het blad zitten.
    Mocht er nog wat aanvullende info nodig zijn om mijn vraag te beantwoorden dan hoor ik het graag.

    IMG-20110521-00012.jpgIMG-20110521-00011.jpgIMG-20110521-00010.jpgIMG-20110521-00013.jpg
    Last edited by timoes; 21 May 2011, 12:41.

    #2
    Re: Gele plekken op blad

    geen idee wat dat kan zijn maar wat zijn je planten al grootmooie groote bladeren toppie.mischien vraatschade van een of ander insect?mischien weeten ze het bij een growshop

    Comment


      #3
      Re: Gele plekken op blad

      Hoi Hoi,

      kijk maar eens goed!
      bladje1.jpgUpsie de Pupsie: je hebt last van Slakken of een Rupsie!

      Kijk maar eens goed bij het pijltje wat ik gezet heb, je ziet gewoon dat er happen uit zijn!

      Verder staan ze er goed bij hoor, Mooi Groen!

      Greetzzzz,

      AC

      Comment


        #4
        Re: Gele plekken op blad

        Niets om me grote zorgen over te maken dus. Iemand die kan inschatten of het verstandig is om een bestrijdingsmiddel te gebruiken, vooralsnog komen de plekjes op zeer kleine schaal voor?

        Comment


          #5
          Re: Gele plekken op blad

          Je planten gewoon in de gaten houden, ik zou voorlopig geen gif erbij doen....

          Comment


            #6
            Re: Gele plekken op blad

            Ik heb hier ook last van. Alleen niet echt gaten alleen kleine gele plekjes. Ik heb aan de onderkant van de bladeren gekeken en ik zag hier toen een heel klein lichtgroen beestje zitten. Spuiten? Of afwachten?
            NLX outdoor kweek 2011
            Wierie Wierie`s Outdoor Festijn 2010
            De eerste maal; 4x NLX outdoor 2009

            Comment


              #7
              Re: Gele plekken op blad

              heb ik ook last van gehad... maar die buggers hebben vleugeltjes dus heb ik er wat vliegenlinten rondgehangen... komen ze er moeilijker bij
              rond de pot zout gestrooid tegen slak en rupsachtigen en in de pot zelf een mierenval tegen de mieren.. blijft alleen de bladluis over en daarvoor kan je in het betere tuincentrum een lieveheersbeesjeskolonie aanschaffen met huisvesting en al voor rond de 20 euro... mits beetje verzorging blijft deze gewoon jaar na jaar hernieuwen in tegenstelling tot de bus gif of je longen na het roken van da residus van dat gif

              Comment


                #8
                Re: Gele plekken op blad

                Da's het enige nadeel van buitenkweken, de insecten! Echter een regelrechte plaag zoals bij een binnenkweek zul je weinig meemaken.
                Maar als je handmatig en eventueel via natuurlijke middelen de boel onder controle houdt, heb je absoluut geen gif nodig.
                Gif is funest voor beestjes, maar ook voor je rokertje! Beter een mindere opbrengst, maar dan wel een schone.....

                Comment


                  #9
                  Re: Gele plekken op blad

                  wat denk je dat ze over mais spuiten,of over tomatenen binnenkort een heele berg over komkommers

                  Comment


                    #10
                    Re: Gele plekken op blad

                    Die komkommers worden zelfs niet meer gebruikt voor andere doeleinden, die gaan zo de kliko in.
                    Wat de industrie en de landbouw doet moeten ze zelf weten, maar wat ik doe heb ik gelukkig nog steeds ZELF IN DE HAND!!

                    Comment


                      #11
                      Re: Gele plekken op blad

                      dan hoop ik niet dat je deze zomer een rupsenplaag krijgt

                      Comment


                        #12
                        Re: Gele plekken op blad

                        ik heb een dochter, die is gek op insecten, die plukt de plant wel kaal

                        Comment


                          #13
                          Re: Gele plekken op blad

                          Ik heb precies hetzelfde als jij en ook precies dezelfde wietsoort. Vooral die gaten in het blad vind ik raar. Misschien is dit gewoon iets wat Special Queen van zichzelf krijgt. Het zijn zoiezo geen rupsen, ik wacht maar af wat anderen zeggen dat het is en ondertussen dood ik elk beest dat ik tegenkom op mn plant.

                          Comment


                            #14
                            Re: Gele plekken op blad

                            ik herken die vlekjes ook. weet niet of het van een beestje is. mn planten hebben eerst ergens anders gestaan. nu is er geen beestje te herkennen op de plant. toen nog niet grondig gezocht.
                            mn plant heeft er verder geeen last van gehad en het wordt niet meer.

                            Comment


                              #15
                              Re: Gele plekken op blad

                              Ik denk dat ik weet wat het is. Elke keer als ik met mn handen door mn plant ga vliegen er nu heel veel witte dingen omhoog die daarna weer op mn plant vliegen, waar ik ze amper meer zie. Ik denk dus dat het witte vliegen zijn die die gaten maken want ik heb nu heel veel grote gaatjes in mn plant. Je ziet ze waarschijnlijk niet omdat ze zich op andere planten verstoppen ook. Kijk uit voordat het er super veel zijn zoals bij mij. Nu moet ik vergif gaan kopen want met de hand pletten lukt niet meer.

                              Comment

                              Bezig...
                              X