Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

stam bovenaan breder?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    stam bovenaan breder?

    Korting op 420shop
    hej,
    ik ben nu bezig met mn eerste kweek samen met een vriend. ik heb 1 trainwreck staan van greenhouse. hij is nu zon 5 weken oud en maakt sinds hij overgepot is naar een 35 liter pot 2 weken geleden gigantische groei meegemaakt.
    het zaadje ontkiemde ook al binnen 2 dagen. vervolgens in de aarde gedaan en kwam binnen een dag boven de grond. in de eerste 2 weken is het plantje in een klein potje gegroeid tot zon 20 cm .

    sinds het plantje buiten staat is het flink gaan groeien. Ik heb niet gemeten maar het plantje is minimaal 2 keer zo groot geworden.
    de bladeren en vertakkingen groeien precies zoals ze zouden moeten. prima mooi groen.

    alleen heb ik iets aparts aan het plantje sinds de enorme groei. de onderkant van de stam is smaller dan de bovenkant. waar de stam uit de grond komt is die nog best vrij dik. dikker dan van andere plantjes van een vriend van mij die ongeveer even oud zijn. maar na 10cm van de grond zie je de stam dikker worden en hij is bovenaan zeker een paar centimeter breder.
    ik heb nog geen foto's daarom heb ik t zo duidelijk mogelijk beschreven.

    weten julie hoe dit kan ?

    en nu ga ik eten:d
    groetjes

    #2
    Re: stam bovenaan breder?

    Het deel tot aan je lobbladjes is vaker minder dik. Voven de labblaadjes word het dan wat dikker. Waarschijnlijk is je plante in zijn eerste levensdagen flink gestrekt. Een volgende keer kan je je plantje na strekken bij de volgende overpot tot aan deze lobblaadjes in de grond zetten, op dit stuk steel maakt ze dan nog wortel aan.

    Comment


      #3
      Re: stam bovenaan breder?

      oke dat scheelt dan weer. gelukkig mankeert ze niks dankje

      Comment

      Bezig...
      X