Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Verkleuring van Bladeren

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: Verkleuring van Bladeren

Maar deze is het denk ik.
    Attached Files
    http://www.youtube.com/watch?v=zCvSc2b8CWc

Comment

DSC_2302.jpgDSC_2306.jpgDSC_2305.jpg

Hier enkele fototjes van mijn royal dwarf autoflower die volgens mij klaar is om te oogsten, ik kan geen detailfoto's nemen want mijn toestel wilt niet scherpstellen als ik zo dicht kom. Ik zie dat het topje van mijn plant een beetje bruin is geworden volgens mij door de overvloedige zon plots de laatste 2 dagen. ook zie ik een witte schimmel op de toppen verschijnen, ik denk aan meeldauw, oplossing?

Nu is mn vraag - NU oogsten of kan ik ook nog 2 dagen wachten?

Comment

Meeldauw kun je niet roken. Alles waar het op zit eruit knippen en weggooien dus.
        Daarna snel knippen, voor alles onder zit.
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Heey hippie . over de topic.

Ik heb wet onderzoek voor je gedaan.
          Kenmerken Fosforgebrek : Kenmerken Bij een kaliumtekort is de verdamping geremd, waardoor de temperatuur in het blad te hoog oploopt en de cellen verbranden. Dit treedt vooral op aan de randen van het blad, waar normaal de verdamping het hoogst is (randjesziekte). Dode bladranden kunnen echter ook optreden bij een te lage LV en zoutverbranding. Een kaliumtekort is dus onmogelijk vast te stellen op alleen uiterlijke symptomen. Kleurveranderingen en afstervingsverschijnselen zijn aanwijzingen.
          De volgende symptomen kunnen optreden in chronologische volgorde:
          in het begin oogt de plant gezond met donker groene, half glanzende bladeren, die later doffer worden.
          Planten zijn vaak sterker vertakt en de stengels blijven ieler en breken makkelijk.
          De bladeinden van de jongere bladeren krijgen grijze randen en worden daarna roestbruin, sterven af en krullen verdord op.
          Het oudere blad vergeelt van de rand richting nerf en er verschijnen bruine afstervende vlekken.
          Bladeren in de top krullen/draaien radiaal, hele bladdelen sterven af en oude bladeren vallen af.
          Bij een groot tekort wordt de plant dof en ongezond en wordt de bloei sterk geremd.
          Als je geen voeding voor cannabis gebruikt, start hier dan mee.
          Als de EC in het medium te hoog is goed spoelen of tijdelijk geen voeding geven.
          Zelf kalium toedienen. Anorganisch door 5 – 10 gram kalisalpeter op te lossen in 10 liter water. Bij zure bodems kan je extra kaliumbicarbonaat of kaliloog toevoegen (5 ml op 10L water). Wel oppassen met houtas (kaliumcarbonaat ) trouwens , niet te veel! Het vormt in water een sterk basische oplossing met een zeer hoge ph waarde.
          Organisch door een waterige oplossing van houtas, kippenmest of drijfmest (pas op voor verbranding!). Extracten van druifachtigen bevat ook veel kalium

dat is wat ik kon vinden zover. Maar ik sluit me ook aan bij de meeste andere. Voeding in het begin zou ik heel voorzichtig doen. Zelfde geld voor water. Water is wel goed meer in een klein potje zou ik denken aan 1 keer per dag 50 a 100 ml.
          Licht ook aan de omstandig heden temp. en droge lucht. anders misschien een beetje meer. gewoon kijken dat de grond niet te nat is en dat het water weg kan lopen.
          Daarnaast welke potgrond heb je gebruikt ? ik hoop onbemest!

Te veel voeding is het beste om de plant eerst eruit te nemen en schoon te wateren. daarna in nieuwe pot zetten met onbemeste potgrond en wat schoon water erbij niet te veel. Dit is wat ik weet.

Comment

Even spuiten met Exact van Bayer.

Dan mag je een week niet oogsten, natuurlijk.
            Had je het Mg probleem al opgelost met bitterzout?

Grtz, HJM
            http://www.youtube.com/watch?v=zCvSc2b8CWc

Comment

ik vind ut wel een stoer plantje
              ding is nog geen 30 cm hoog en vol met toppen!!
              vind dat wel wat hebben

Comment

Comment

Ik denk eerder dat je geen mannetjes hebt maar heel mannelijke herma's. De stress van het sluiplicht kan daar goed de oorzaak van zijn.

Comment

pas een beetje op met de informatie die op de achtergrond staat...
                    In a democracy you are allowed to say whatever you think but if it's smart thats the second.

Comment

aan de begin post te zien maakt men zich hier niet zo druk over het vrijgeven van hun locatie.
                      Last edited by monty; 4 September 2011, 22:47.

Comment

jah.. ook onze blauwkoppen maken gebruik van het forum,, voor hun een stuk makkelijker om kwekers te vinden!!

Comment

Comment

Ik heb de quote maar weg gehaald je kunt je begin post wijzigen door op de knop bewerk bericht te klikken.

Comment

je hebt altijd popos die makkelijk willen scoren he...staat goed op hun CV he
                              paar kleine dingen kunnen een hoop veranderen!
                              Verder veel suc6 Hippie
                              In a democracy you are allowed to say whatever you think but if it's smart thats the second.

Comment

Bezig...
                              X