Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Buitenkweek in Noorwegen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Buitenkweek in Noorwegen

    Korting op 420shop
    Hoi,

    ik woon in Noorwegen en heb voor de gein 6 Mexican Sativar zaadjes van Sensi in kweek genomen. We zijn complete leken in het kweken van deze plant. Alle zes ontkiemd en in de vensterbank genoten ze van het lange licht hier. Ze waren na 3 weken 10 cm hoog met redelijk grote bladeren en vandaag 29 mei hebben we ze in 5 liter potten in de zon gezet. Kleine potten om de hoogte en grootte een beetje in toom te houden. De potten staan in een patio waar de hele dag de zon vrij spel heeft. Last van pottekikers hebben we niet want de eerstvolgende buren wonen 50 meter verderop en de patio is alleen vanuit onze woonkamer zichtbaar.
    Het is hier wat frisser dan in Nederland Maar we hebben vanaf heden tot eind juli geen echte nacht. Zo rond half augustus wordt het vanaf 22.00 uur donker. Hier te lande is het slecht wiet kopen. Duur en 300 km uit de buurt. Zo af en toe gaan we met de auto naar Nederland en nemen wel eens wat mee. Heerlijk om in deze relaxte omgeving even weg te soezen. De natuur wordt er nog intenser van.
    Nu die plantjes eenmaal tot leven komen gaan we ons meer hechten aan de dames. We mijmeren al een beetje over onze eerste joint van eigen bodem straks. Maar ik lees veel op forums dat het groeiseizoen hier te kort is en het te snel alweer koud is om ze tot volle en oogstrijpe bloei te kunnen laten komen. Dat zou toch wel jammer zijn. Geen idee of het mogelijk is deze plant een beetje te helpen qua bloeien.
    Als we ze eind augustus naar binnen halen en donker zetten bloeien ze dan sneller? Ik zal trachten zo af en toe eens een foto te plaatsen en jullie op de hoogte te houden van deze kweek op 61 graden noorderbreedte. Suggesties zijn zeer welkom!

    #2
    Re: Buitenkweek in Noorwegen

    Hoe warm is het in de patio gemiddeld? Ik vrees aan de koude kant daar. Denk eraan dat cannabis onder de 17 graden stil gaat staan. Eventueel zou je een bodemverwarmingsmat kunnen gebruiken om de worteltemperatuur wat te verhogen, dan kun je bij koudere buitentemperaturen toch kweken.
    Ik denk dat je het beste kunt verduisteren, die lange dagen zorgen er juist voor dat de planten niet gaan bloeien. Wanneer je zorgt dat de planten 12 uur per dag in de patio staan en 12 uur in het donker, zullen ze gaan bloeien.
    Als je het donker zetten en buiten zetten dus in je dagelijks ritme kunt plaatsen, kun je wel slagen lijkt me, als het echt niet veels te koud is dus.

    Comment


      #3
      Re: Buitenkweek in Noorwegen

      Je zou ook voor autoflower planten kunnen gaan deze bloeien altijd ongeacht het aantal uren licht.
      1ste binnenkweek LED


      Comment


        #4
        Re: Buitenkweek in Noorwegen

        Zit inderdaad te denken aan autoflowers. Blijven lekker klein en kan ik ook binnen zetten. De mexicans laat ik even hun gang gaan buiten. Wel boeiend om te zien hoe ze zich houden. 5 dagen buiten met soms een nachttemp van iets onder nul of hooguit 10 gr en overdag volle zon en graad of 20 zit de groei er nog lekker in. Iemand nog een goed adresje voor goede autoflower zaden? Ben over 2 weken weer in de lage landen namelijk.

        Bedankt voor de tips alvast!

        Comment

        Bezig...
        X