Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Volgens mij heb ik last van een probleem met de grond

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Volgens mij heb ik last van een probleem met de grond

Korting op 420shop
    Gegroet

Toen ik daarnet even wat ontspannen tussendoor het leren heb ik begonnen met op mijn ,hopelijk toekomstig, kweekspotje al even een put gegraven om te checken hoe het met die grond zit. Tijdens het graven stootte ik op ambetant. Vanaf dat ik 20 centimeter diep had gegraven ontdekte ik dat de grond krioelde van kleine zwarte mieren, maar ook stootte ik op een grijze kleilaag die niet zo porreus is.

Ik denk aan 2 oplossingen maar kan niet echt uitmaken wat het meest ideaal is. Oftewel vul ik de gegraven put met universele potgrond waar ik mijn plantjes in zou zetten( ik kan jammer genoeg niet echt momenteel aan speciale potgrond geraken ). Ofwel wou ik misschien gewoon de putten vullen met grote potten die dan weer zouden gevuld worden met potgrond. Optie 2 leek me optimaal omdat ik dan minder last zou hebben van mieren maar ik raak er niet echt uit.

Iemand die weet wat ik best doe, of nog een andere schitterende ingeving zou hebben ?

Vrede

Re: Volgens mij heb ik last van een probleem met de grond

Ik zou de put vergroten en er een flinke dosis potgrond/omliggende grond in kiepen, vooraf bemesten kon wel geen kwaad
    Tegen de mieren zijn wel tal van trucjes waarmee je ze kan kwijtspelen:
    -De planten zoals
    goudsbloemen, afrikaantjes, lavendel, boerenwormkruid, bieslook lopen ze liever omheen
    -Citroen, kokend water, koper (let hiermee op, kan de bodem aantasten, en dus de plantjes ook), talk poeder, kruidnagel, bruine suiker,... helpen allemaal tegen mieren

Gr

Comment

Hmm, bedankt voor de tip.
      Dus volgens jou is het niet nodig om ze in een pot te steken?
      Hoe groot zou ik moeten schuppen, dan weet ik dat wanneer ik de volgende keer nog eens moet ontspannen ?
      Met de tips tegen mieren kan ik nu wel een anti-mierenoorlogje gaan voeren , weet ik me vast met te amuseren

Vrede

Comment

Die pot zie ik enkel als een laag kunststof tussen je plant en de aardbol die vroeg of laat de groei van de wortels zal belemmeren, niet interessant dus...
        De grote van je put? ... Groot genoeg en niet te klein
        Gr

Comment

Bezig...
        X