Vraagje. Alss jullie guerilla kweken. Gaan jullie dagelijks water en voeding gaan geven? Of is het meer plaatsen en hopen?
Forum Top Ad MOBILE Smallest
Collapse
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Guerilla
Collapse
X
-
Kuil graven en een zeil inleggen, voor regenwater op te vangen. Wil deze zomer ook een paar AFs in de natuur opzetten. Iedere dag langsgaan zal t althans nie worden, de brandnetels in t bos groeien ook zonder mijn hulp.
-
Ksnap het niet zo goed geloof ik. Maak je een vijver ernaast waar je dan water uithaalt met emmers of maak je dat het water moeilijker weg kan onder de plant?
-
ja je maakt een vijvertje in principe. tenzij je natuurlijk een beekje ofzo in de buurt hebt maar stel er niks in de buurt dan kun je dat doen. ligt aan de locatie natuurlijk.
Je wilt een plek waar je absoluut niet wilt komen, andere mensen komen daar dan ook niet graag. duhhh
Mij werd verteld, als je in het wild gaat kweken, kweek dan bij brandnetels, zien die brandnetels gezond uit dan heb je goede grond gevonden om te kweken.
-
-
Nooit guerilla buiten mijn tuin gedaan, maar het is een gedoe en ik raad zeker aan om te beginnen met stevige plantjes, een goed en fors plantgat en een geschikte lokatie, zon is belangrijk, maar water ook. Je gaat echt niet heen en weer sjouwen met emmers... dan is het feestje zo voorbij. Wat hier gezegd wordt, als brandnetels het lekker doen, dan doet wiet het denk ik ook wel. Maar, het is echt een gedoe, volle grond. Slakken, overgroei. Ik prefereer zelf, in de tuin weliswaar, toch echt potten. Al was het alleen al dat ik ze door de tuin kan slepen op zoek naar zon. (ik heb drie hoge bomen in de tuin)
Comment
-
Wat ik mij afvraag is hoe je in NL nog een plek vindt waar geen mensen komen.
Hondenuitlaters zijn volgens mij overal.
Comment
-
Dr zijn genoeg plekken, dr ligt alleen geen rode loper voor je klaar waar over je er na toe kan lopen.
Buiten plantje zetten kan je overal zolang er maar binnen 50-100M geen mensen langs lopen. Hebben ze al echt op aparte plekken gehad en is vaak goed gekomen, ook vaak niet😂 je moet t beetje zien als gokken. Niet alles op 1 ding inzetten beetje je kansen spreiden. Dus probeer een paar plekjes te zoeken en aan de hand van de plek tref je maatregelen. Bos bvb bescherming voor de herten/konijnen en alles wat je plantjes aan vreet. Slakken heb ik zelf nog nooit gehad in t bos.
Probeer altijd plekken uit te zoeken waar of helemaal niemand komt. Maar heb ze ook al eens midden in t dorp parkje gehad en dat is ook perfect gegaan. Je kan alleen natuurlijk niet overdag daar je plantjes gaan bekijken. Dat is allemaal nacht werk.
Ik zou als ik jou was je het zo makkelijk mogelijk maken. 3 -4 goeie plekken proberen te vinden, en dan mooi dr in pleuren en pas terug komen wanneer je zou moeten oogsten.
Want als ze je zien is niet echt goed.
Comment