Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Planten groeien LANGZAAM! help?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: Planten groeien LANGZAAM! help?

protector van goldstar zou af rekenen met alle ongedierte en ziektes...
    Heb ook wat beestjes op men planten maar was eigelijk aan het wachten tot ze met wat meer waren om hem tegoei te kunnen testen maar lieveheersbeestjes doen hun werk vrij goed

Comment

@HR ik gebruik biogrow van biobizzz maar echt minimaal.. nog maar 2 toegediend.

Beestjes weten van geen wijken...planten al 2 x ingespoten met water spiritus zeep mix... ze vinden het niet leuk maar keren vrolijk terug....

Hier nog wat foto's... Iemand nog een idee?? Heb ook al een lieveheersbeestje op m'n plant gezet maar die vloog weg...

DSC02015.jpgDSC02017.jpgDSC02018.jpgDSC02011.jpgDSC02012.jpgDSC02013.jpgDSC02014.jpg

Comment

je kan een hele colonie lieveheersbeesjes kopen...
        met insectehuisje derbij als ze dan wegvliegen is het naar hun hokje enkomen ze gezellig terug om te eten...
        Blijf wel beetje humaan en hou der ni teveel vast in kot met geringe voorraad aan voedsel voor de diertjes...
        of bestel gewoon bij de growshop busje en vernevel die ff.... heb ook al veel geprobeerd maar....

Comment

Luizen, rupsen, larven van mineervlieg...spint ? Ik zie vanalles.
          Het wordt misschien tijd dat je je eens verdiept op de afdeling ongedierte op dit forum ?

Jonge blaadjes zitten vol luizen, en dat komt je plantje niet ten goede, als nieuwe blaadjes al niet meer kunnen ontwikkelen.
          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Ik noem het: de charmes van het buitenkweken. Valt weinig tegen te beginnen...

Grtz $iR
            sigpic

Comment

Lijken me geen wiet plantjes, maar ja wie ben ik

Comment

Hier een update: ben benieuwd wat jullie ervan vinden... Ik heb veel foto's genomen van oksels maar hoop dat jullie meer over kunnen zeggen man/vrouw of Herma..DSC02050.jpgDSC02019.jpgDSC02020.jpgDSC02021.jpgDSC02022.jpgDSC02024.jpgDSC02025.jpgDSC02026.jpgDSC02027.jpgDSC02033.jpgDSC02034.jpgDSC02035.jpgDSC02036.jpgDSC02037.jpgDe Beestjes zijn niet helemaal weg...onderandere veel last van bladluis en van ben een mineervlieg tegengekomen die ik maar heb samengeknepen tussen m'n vingers... de bladluis verwijder ik zoveel mogelijk met koud water en af en toe spiritus zeep water mix...
                Een van de planten heeft nog veel stress...gekruld blad in de top etc..geen idee waardoor dit komt maar moet de plant maar eens goed onder de loep nemen. De plantjes die perongeluk getopt waren doen het goed... wel is er een duidelijk verschil tussen degene die perongeluk goed getopt was en het plantje dat veel te laag was getopt.. hopelijk zetten de achterblijvers nog een inhaalspurt in... de wortels zijn wel bij allemaal zichtbaar onderaan de pot maar ik ga ze niet verpotten..vind ze wel mooi zo en ze kunnen nog wel een beetje door waarschijnlijk.DSC02038.jpg

Comment

zulke grote planten die nog door blijven groeien in kleine potten gaat je gele bladeren op leveren en je planten zullen alleen slechter worden
                  want voor je het weet zit je pot vol wortel en geen aarde meer das dus ook geen voeding en dan gaat je plantje in de bloei van zijn leven dood
                  want planten in bloei hebben eten nodig
                  God was never on your side..

Comment

treuh, mother bel has spoken

Comment

cementkuipen, openbare markten (heb er potten van 35 liter 2€/stuk gevonden) of lokale plantenkwekerij die hebben vaak 100-en potten op een hoop achteraan liggen...

Comment

Tijd voor een update na al dat barre weer!
                        DSC02056.jpgDSC02057.jpgDSC02060.jpgDSC02063.jpgDSC02064.jpgDSC02065.jpgDSC02067.jpgDSC02068.jpg..uDSC02052.jpgDSC02053.jpgDSC02054.jpgDSC02055.jpg
                        Planten staan wat hoger in hun potten nu...flink wat verse aarde erbij dus de wortels hebben weer wat meer de ruimte gekregen. Planten zijn enorm gegroeid...De beestjes blijven aanwezig...zelfs een mega grote groene sprinkhaan moeten verwijderen...het moet niet gekker worden. Verder zijn een paar plantjes uit logeren omdat het wel erg vol werd en is een plant onderweg naar de groenbak want volgens mij is dit een male type... Zouden jullie hier je oordeel over kunnen vellen....De foto's van de gele bloemetje spreken voor zich denkik maar evengoed... het is de eerste keer dat ik een plant weg ga gooien dus wil het niet voor niks doen....Ik heb gister wat beendermeel erbij gesmeten zodat ze in de bloeiperiode wat support krijgen en ik ben van plan om over 2 a 3 weken nog een lekker drapje vruchtbaar drapje te fixen voor wat extra voeding... Ze krijgen ook af en toe biogrow... er staat dat dit tijdens de bloei ook gebruikt kan worden dus ik denk dat ik hier maar gewoon mee door ga. Verder geen bijzonderheden behalve dat ze wel een stokje nodig hebben om netjes rechtop te blijven...

Ik heb ook nog 2 stekjes genomen.. wel op de juiste plaats maar de steeltjes waren eigenlijk iets te kort...ze staan al een tijdje in m'n prop en ik heb de luchtvochtigheid nu flink omlaag gebracht..misschien iets te abrupt waardoor ze een beetje geel zijn in de top...hoop dat ze het gaan redden!!temperatuur werkt niet echt mee alleen...DSC02069.jpg

Comment

Foto 4, 5, 6, 7, 8 is een man.
                          Ik hoop dat ze in je dorp verder geen wiet kweken, want dan is de kans groot dat nu alles bestoven is door jouw plant.
                          Last edited by QnQ; 18 July 2011, 13:17.
                          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Haha zijn die bloemen hun stuifmeel al kwijt dan? Die foto's zijn van dezelfde plant so dont worry en hij staat apart....Vind het wel zonde om hem weg te gooien maar ach vandaag gaat hij eraan waarschijnlijk dan...

Comment

ik hoop dat je hier niet in de buurt zit
                              In a democracy you are allowed to say whatever you think but if it's smart thats the second.

Comment

Foto 5 is zijn stuifmeel al kwijt je.

Comment

Bezig...
                                X