Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Planten groeien LANGZAAM! help?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Planten groeien LANGZAAM! help?

Korting op 420shop
    Beste Forumleden,

Ik ben al sinds eind april bezig met een buitenkweekje vanaf zaad. Ik weet niet watvoor zaad het is maar heb het idee dat het niet erg sterk zaad is.

M'n plantjes groeien wel maar erg langzaam. Het medium is 50/50 uni potgrond /kokos potgrond met een snufje maerl (zit er pas sinds een paar dagen door).

Ik heb er wat Kalium van ecostyle op gegooid een weekje geleden omdat het idee heb dat ze dat tekort komen.

Ik heb gister voor het eerst een beetje biogrow door het water heen gedaan puur omdat ik anders ook niet weet hoe ze te laten groeien.

Ze staan in een tuin op het zuiden 24/7 buiten en als het rotweer is in een kasje of overdekt.

Sommige plantjes hebben last van verschrompeld blad of gekruld blad. 1 van de plantjes staat in pure kokospotgrond en eentje in pure uni potgrond gewoon om eens het verschil te zien. Het plantje in pure kokos heeft geen bladproblemen maar is wat lichtgroen ( waarsch tekort voeding). Een ding hebben ze gemeen en dat is dat ze voor geen meter groeien.

Iemand enig idee wat ik voor deze rakkers kan doen om ze ff flink te laten groeie??

Ps.

Nogmaals ik denk dat het aan het zaad ligt omdat de wortelontwikkeling slecht is ( heb ik gecheckt).
    Attached Files

Re: Planten groeien LANGZAAM! help?

Zou me even afvragen of je wel wiet planten hebt denk eerder dat het vogelzaad is
    God was never on your side..

Comment

haha bella das ni lief eh!!
      en gwn geduld hebben, planten die klein blijven worden vaak voller
      of zijn het mss autoflowers? die blijven zowiezo klein

Comment

en toch moet ik bella gelijk geven , ziet er niet wiet plantig uit snappie ?

Comment

bwa, gewoon beetje kreupel?
          ofwel ist salie:p

Comment

die rechts onder wtf? lie heeft geen gekarteld blad??

Comment

Dat zou best een laurier plantje kunnen zijn

Comment

hoe zagen de zaadjes eruit?
                kleine laurier.jpg
                dit is trouwens een klein laurierplantje... Dus zelfs al is het laurier is het nog slecht bezig haha
                Btw kijk eens op het markplaats gedeelte van het forum
                of open topic over hoe je opgelicht bent... zal wel iemand vrijgevig zijn

Comment

Hier staat een soortgelijk monster zonder gekartelde bladeren!
                  Stress door uit de pot rukken, te vroeg en teveel en te lang licht, maar de gekartelde blaadjes komen eraan. Dus wanhoop nog niet.......

Comment

Ik geef ze nog een kans. De zaadjes waren gratis dus ja maak me eerder druk over de planjes dan over hoe ik ze heb gekregen oid. Groeien de bladren van onderuit? Daar komt wel beter blad geloof ik...

Comment

Overal komen nieuwe bladeren tevoorschijn als het goed is... alles heeft zijn tijd nodig.
                      Mooi dat je ze de kans geeft, want je weet maar nooit....

Comment

Die bladeren krijg je ook door regenereren. Misschien is dat het ? Geen 5-7-9 vingerig blad, dus ze hebben het niet naar hun zin.
                        Ze zijn ook nog te klein voor voeding. Als je grondje te rijk is gaan ze ook niet hard.
                        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Sorry hoor maar als ik naar jou foto kijk dan zie ik witten vlekken op de bladeren Meeldauw?
                          De bladeren zien er niet echt uit als die van een cannabis plantje en ik kweek al heel wat jaartjes (je weet ook niet wat voor zaad het is tog)
                          Zet ze overdag lekker in het zonnetje

Comment

Zoals gezegt zou ik ze nog een kansje geven....nu is het niet bijzonder goed weer geweest afgelopen dagen maar de planten groeien wel op een aparte wijze. Zie alle foto's...ze hebben wel redelijk veel regen gevangen aangezien het fors heeft geregend maar krijgen geen extra water tot de grond weer droog is. Verder heb ik er helemaal niets mee gedaan. Ik heb wel ff een flink aantaal fotootjes getrokken met een redelijk toestel zodat jullie er misschien wijs uit worden, uploaden zal ff duren maar dan heb je ook wat . Het lijkt alsof ze nogsteeds flink stressen maar waarvan...geen idee misschien die fruitvliegjes :@.

Nogmaals grond is 50 uni pot 50 kokos...handje vinassekali brokjes en beetje maerl thats it...zaad is unknown.

DSC01984.jpgDSC01971.jpgDSC01974.jpgDSC01975.jpgDSC01976.jpgDSC01980.jpgDSC01981.jpgDSC01985.jpgDSC01987.jpgDSC01988.jpg

Comment

je heb last van beestjes onder andere bladluizen

Comment

Bezig...
                              X