Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

serre verduisteren.. Sneller in bloei??

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    serre verduisteren.. Sneller in bloei??

    Korting op 420shop
    hallo allemaal.
    Ik heb een serretje in mekaar geknutseld met planten in volle grond en ze groeien als gekken. ik probeer ze zoveel als mogelijk te begeleiden opdat ze niet tegen wanden zouden plakken, maar dit wordt op termijn onmogelijk. Ik hou mn hart al vast voor de bloeiperiode met de ideale schimmelcondities die het najaar biedt..

    Vandaar dat ik mijn serretje wil verduisteren, opdat de plantjes vroeger zouden beginnen bloeien. Ik heb hier wel al wat info over gevonden op het forum, maar daar heeft men het over 6weken verduisteren!!
    Het probleem is dat ik nooit zolang aan een stuk thuis ga zitten.

    Ik dacht aanvankelijk dat 2 weken zouden volstaan, dit is toch immers genoeg om de bloei in gang te zetten, niet?
    Of is het schadelijk dat de plant nadien een te lange periode met weer meer licht moet ondergaan?
    Als het toch te doen is in 2 weken, doe ik dit dan best nu of eind juli? (mijn twee opties)

    Iemand tips of ervaring met een korte verduisteringsperiode?


    #2
    Re: serre verduisteren.. Sneller in bloei??

    In het begin van het jaar heb ik dit uitgetest met een plantje die niet meer in men kast kon. Ze was 40 cm groot en ik heb ze dan gedurende 1 week 12 uur licht gegeven. Ze begon te bloeien en ik heb ze dan buiten gezet. De toppen bleven groeien dus volgens mij moet het wel lukken. Dit is alles wat ik u kan vertellen.

    Maar in ieder geval als je het doet zouk zeker een dikke donkere zwarte bache gebruiken (bv. vijverbache) zodat het licht er zeker niet doorgaat en echt proberen dat je ze altijd op het zelfde moment dekt en ontdekt (echt proberen om 12 uur licht te geven en niet meer).

    Vermits ik niet wil dat uw planten nr de ballen gaan door mij zouk ik toch meer info zoeken en wachten dat er wat volk op uw topic reageerd.

    Greatzzzzzzz

    Comment


      #3
      Re: serre verduisteren.. Sneller in bloei??

      gaat zeker niet lukken.zodra een plant in de bloei staat,en je maakt de dagen weer langer,dan gaat hij weer in de groei.jammer maar helaas.

      Comment


        #4
        Re: serre verduisteren.. Sneller in bloei??

        He Sponge, welke maand heb je die plant dan weer buiten gezet?

        en Tumble, heb je hier dan zelf ervaring mee? Of kan je me doorverwijzen?

        Comment


          #5
          Re: serre verduisteren.. Sneller in bloei??

          JA DAAR HEB IK ERVARING MEE,als je planten bv 6 weken verduisterd heb,en je doet het dan niet meer,maar de dagen zijn nog wel lang.dan komen er groeischuten uit je toppen.zoek maar een s op regenereren.

          Comment


            #6
            Re: serre verduisteren.. Sneller in bloei??

            oei ja, zo blijkt! Helaas, dan zal ik een ander plan moeten bedenken.. K heb 5 planten in een serre (2mx2mx2m). Kben alvast aan het proberen oom takken om te leiden naar vrije ruimtes. Hiervoor o.a. knakken van takken. Maar ik vrees dat de kans op schimmel hierdoor nog groter wordt. Misschien breid ik nog uit, we zien wel In elk geval bedankt voor de info, als nog iemand een tip heeft, altijd welkom!
            groetjes

            Comment

            Bezig...
            X