Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Belgisch regenweer

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Belgisch regenweer

Korting op 420shop
    Mijn schatjes staan in potten en buiten, als het een zware regenbui is haal ik ze binnen.
    Nu is het de laatste week toch altijd een gedoe met dat binnen en buiten zetten, ik vind het niet leuk en de planten al zeker niet.
    Ik had ze al tegen een oost gerichte muur gezet maar ze vangen toch teveel regen op.
    Ik ben dan ook van plan om een afdak of serre te maken/kopen.
    Nu kwam ik een tomatenserre tegen: http://www.brico.be/wabs/nl/catalogu...lakte-154m2.do
    1. Is dit misschien de oplossing voor het Belgische/Nederlandse weer?
    2. Gaan mijn liefjes nog goed groeien in die serre met "Soepele versterkte folie in polyethyleen 145 micron" ?
    Groetjes wamy
    Last edited by wamy; 13 June 2011, 16:54.

Re: Belgisch regenweer

Leuk ding voor korte planten !! En goedkoop.Wel de deur open laten.Greetz, HJM
    http://www.youtube.com/watch?v=zCvSc2b8CWc

Comment

Als je er de ruimte voor hebt moet je het zeker proberen wel in de gaten houden of het er niet te warm in word.

Groetjes
      God was never on your side..

Comment

Zijn autoflowers dus gaan niet zo hoog worden.
        Ga ik me toch 1tje aanschaffen
        groetjes wamy

Comment

Ik zou er nu niks overheen zetten. Laat maar regenen! Tegen een buitje kunnen ze echt wel worden ze hard en stevig van!
          Een plant overlijd echt niet van een fikse regenbui

Ik zou dit eerder gebruiken voor de oogstperiode als er flinke toppen in de planten komen om ze te beschermen tegen regen zodat je geen toprot krijgt.
          NLX outdoor kweek 2011
          Wierie Wierie`s Outdoor Festijn 2010
          De eerste maal; 4x NLX outdoor 2009

Comment

Heb altijd gedacht dat planten nooit te nat mochten staan.
            Vergis ik mij hier dan in?
            Ik begrijp je wel volledig Wierie als je zegt om deze te gebruiken om toprot te voorkomen in de oogstperiode.
            Lijkt me logisch!
            Ohja, vandaag toch al 1tje aangekocht
            Groetjes wamy

Comment

Ze mogen niet te nat staan nee, maar dat is alleen in het begin een probleem als de planten in potten staan. Als ze wat gegroeid zijn voert het bladerdek de meeste regen vanzelf af naar de buitenkanten.
              Daarnaast is het pas echt een probleem met zeer veel regen, ik vind die buitjes van de afgelopen dagen nu niet zo heftig.

Comment

Dit zijn mijn planten ongeveer 1,5 maand oud. Zouden ze nog veel groeien met dit weer? :'(
                Belgische Beginner: Bing Bang Autoflower, OG Cheese, Random seeds !

Comment

Hey, ze lijkt me ni echt diep genoeg? 77 cm?? misschien voor AF dan weer wel?
                  maar je moet uitkijken dat je zijtoppen ni tegen de plastic aanhangen want met de condensatie ga je redelijk snel toprot krijgen dan

ik heb voor het zelfde geld bij gamma deze gevonden

(PS bij mooi weer zeker uit de serre halen!!)

Comment

Is alleen voor autoflowers.
                    De rest staat in de wei .
                    Groetjes wamy

Comment

Dan nog meerdere? en in de hoogte zit je safe maar let op die diepte!! denk in zo'n serretje 2 plantjes?
                      Kzeg kheb em ook liggen en op de foto en afm lijkt ie groot genoeg maar eens da tem staat...
                      ik kon er nog geen plant van 2 maand oud in kwijt... bladeren zaten tegen de zijwand, condensatievocht door de warmte dat langs het blad liep.. zag er na 1 dag al vrij soggy uit
                      Maar als je het echt wil kopen ik verkoop het mijne!! Heb nog een ingepakte liggen ook!! (was ook zo overtuigd van de nuttigheid dak er blindelings 2 kocht)
                      (karton is wel nat geworden, doos heeft altijd ingepakt buiten gelegen)
                      Afhalen kan in heist od berg, mechelen, lier, breda en ekeren
                      Leveren kan ook maar diesel vrij duur op de moment dus...

Comment

Heb me al zo 1tje aangeschaft eefenkevin.
                        5 AF gaan tot nu toe goed in serre!
                        Zal wel zien hoe breed en hoog ze worden.
                        De rest staan in volle grond hun best te doen .
                        Groetjes wamy

Comment

Yupz maar hou ze wel in het oog bij warm weer, bij liep temp op tot +48 graden met deur open...

Comment

Max 35 graden al geweest als er volle zon is, voordeel van zo een kleine serre is dat je de folie er gemakkelijk af kan halen of de zijkanten en achterkant naar boven kunt plooien .
                            Is altijd beter dan dat verplaats met potten.
                            Wil men AFschatjes zo weinig mogelijk verplaatsen ivm stress. Daarom dat ik de serre gekocht heb .
                            Groetjes wamy

Comment

is idd wel beter dan mijn groot ding dak nu heb staan, die zijkanten staan stevig vast in de grond met piketten:p

Comment

Bezig...
                              X