Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Meeldauw behandelen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Meeldauw behandelen

    Korting op 420shop
    Ik heb op een van mijn planten wat meeldau ontdekt. Gelukkig is het in een beginnend stadium. Ik ben naar de growshop gegaan en daar hebben ze mij geadviseerd Bayer in een tuincentrum te halen. Mijn vraag is nu hoe ik de planten het beste hiermee kan behandelen?

    #2
    Re: Meeldauw behandelen

    Bespuiten tot ze druipnat zijn is meestal de behandeling, herhalen na een bepaalde tijd.
    Maar dit moet toch ook op de verpakking staan????

    Comment


      #3
      Re: Meeldauw behandelen

      als het goed is zit er ook een maatbekker bij.koop een spuittank van 5 liter,de 1 literspuitdingen zijn zooien doe 2.5 ml in de maatbekker,laagje warmwater in de spuittank,inhoud van de maatbekker erin gooien en vullen tot 5 liter,tank goed sluiten en minuutje goed schudden.nu ben je klaar om te spuiten.spuit nooit in de volle zon,maar behandel je plant s,ochtens vroeg of s,avonds laat.succes ermee.ps je moet er echt naar vragen in het tuincentrum want het word zo vaak gestolen,dat het meestal niet meer in het rek staat.

      Comment


        #4
        Re: Meeldauw behandelen

        Welke Bayer? Lekker advies.
        http://www.youtube.com/watch?v=zCvSc2b8CWc

        Comment


          #5
          Re: Meeldauw behandelen

          mischien spul van bayer tegen meeldauw,komop minder growen maar blowen

          Comment


            #6
            Re: Meeldauw behandelen

            Ik heb de plant met meeldauw behandeld, kan ik nu ook gelijk beginnen met het besproeien met melk en water? Ik heb gelezen dat besproeien van 1 deel op 10 delen water ook helpt maar valt dit te combineren met bayer?

            Comment


              #7

              Comment


                #8
                Re: Meeldauw behandelen

                Toen ik de plant een tijd geleden ermee behandelde is alles weggegaan gelukkig. Echter toe4n ik tyerug kwam van vakantie zag ik dat er weer een beetje meeldauw opzat.. Kan ik de tweede keer hetzelfde middel gebruiken of moet ik een ander middel gebruiken. Dr zit wel enigzins haast bij omdat de plant al toppen begint te vormen. Ik heb zoals aangeraden het spullketje van Bayer gebruikt.

                Comment


                  #9
                  Re: Meeldauw behandelen

                  beetje meeldauw kan je weg knippen,of met een kwastje aantippen,ipv spuiten.

                  Comment

                  Bezig...
                  X