Ik heb op een van mijn planten wat meeldau ontdekt. Gelukkig is het in een beginnend stadium. Ik ben naar de growshop gegaan en daar hebben ze mij geadviseerd Bayer in een tuincentrum te halen. Mijn vraag is nu hoe ik de planten het beste hiermee kan behandelen?
Forum Top Ad MOBILE Smallest
Collapse
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Meeldauw behandelen
Collapse
X
-
Re: Meeldauw behandelen
als het goed is zit er ook een maatbekker bij.koop een spuittank van 5 liter,de 1 literspuitdingen zijn zooien doe 2.5 ml in de maatbekker,laagje warmwater in de spuittank,inhoud van de maatbekker erin gooien en vullen tot 5 liter,tank goed sluiten en minuutje goed schudden.nu ben je klaar om te spuiten.spuit nooit in de volle zon,maar behandel je plant s,ochtens vroeg of s,avonds laat.succes ermee.ps je moet er echt naar vragen in het tuincentrum want het word zo vaak gestolen,dat het meestal niet meer in het rek staat.
Comment
-
Re: Meeldauw behandelen
Toen ik de plant een tijd geleden ermee behandelde is alles weggegaan gelukkig. Echter toe4n ik tyerug kwam van vakantie zag ik dat er weer een beetje meeldauw opzat.. Kan ik de tweede keer hetzelfde middel gebruiken of moet ik een ander middel gebruiken. Dr zit wel enigzins haast bij omdat de plant al toppen begint te vormen. Ik heb zoals aangeraden het spullketje van Bayer gebruikt.
Comment
Comment