Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Hoevaak Fimmen?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Hoevaak Fimmen?

    Korting op 420shop
    Na veel gezocht te hebben naar hoevaak je plant moet flimmen, en niks gevonden te hebben, stel ik de vraag hier.

    Wie kan info geven?

    Bvd
    Last edited by Inkie710; 12 June 2023, 16:08.

    #2
    Je zal ook naar de term fimmen moeten zoeken ipv flimmen.

    In theorie kan je dit een aantal keer kunnen doen. Al is het meer een gok of het goed gaat.

    Wie weet kan je eerst eens beginnen met toppen.

    Comment


    • Inkie710
      Inkie710 commented
      Editing a comment
      Haha, sorry, domme fout, niet gezien. Bedankt voor reactie.

      Wilde er een paar toppen, en paar fimmen. Durf de gok wel aan. Weet dat ze tijd moeten genezen. Vroeg me af hoevaak je kunt/wilt toppen/fimmen? en wat effect is bij eenmalig, of meerdere malen toppen/fimmen?

    • MarkE
      MarkE commented
      Editing a comment
      Uiteindelijk kan je het vaak doen. Van 2 toppen ga je naar 4, 8 16 32. Probeer een 16. Kijk wat er gebeurd. Wie weet de volgende keer 32

    • MarkE
      MarkE commented
      Editing a comment
      Kijk eens naar de term mainlining

    #3
    Te zien hoe je plant eruit wilt laten zien. Als fimmen gewerkt heeft gaat die 3 toppen hebben ipv 2 zoals bij toppen.

    Comment


    • Inkie710
      Inkie710 commented
      Editing a comment
      Bedankt voor je reactie.
      "Als fimmen gewerkt heeft gaat die 3 toppen hebben ipv 2 zoals bij toppen." Dit wist ik, maar je doet dit eenmalig bij hoofdtak, of meerdere keren, ook op andere plek?
      "Te zien hoe je plant eruit wilt laten zien" Ze mogen breed worden, maar liever niet hoger dan 1,50/1,80m
      sorry voor misschien domme vragen, maar wil het graag begrijpen en beetje experimenteren, maar graag met tips, en info

    #4
    Er is niet echt een regel. Je kan vb. 1 maal fimmen en als dit gelukt is met de 3 stammen die eruit komen LST doen. En van de takken die eruitkomen dan scroggen om de hoogte onder controle te houden en een mooi oppervlakte te houden.

    Of is het voor buiten?

    Als het een auto is raad ik het af om te fimmen of enige vorm van high stress training.

    Of je kan toppen en als die tot rust gekomen is iedere getopte top weer toppen en mainlinen aodat uw plant vier richtingen uitgroeid in de tent en dan een scrog als die nog niet vol zit.

    Of je kan doen als ik beginnen met LST, dan scroggen (sommige noemen dat in mijn verslag ook LST nuja ik gebruik een scrognet) en als een hoofdtop al tegen de wand komt te zitten of moeilijk buigt even toppen zodat die gemakkelijk de andere kan kan op scroggen.

    Niet te hoog, een plant met grote sativa percentage zal meer stretchen dan ene met meer indica percentage, dus moet je eerder op 12/12 plaatsen voor dat het scrognet niet tevovervol geraakt.

    Comment


      #5
      Bedankt voor je uitebreide informatie, het zijn (of nou ja, dat weet ik dus niet eens, wat voor soort het is,) maar staan buiten. Paar in specikuip, paar in volle grond.

      Gelden dan andere regels?

      Comment


      • NewNoobie
        NewNoobie commented
        Editing a comment
        Buiten?

      #6
      Buiten tenzij ze constant naar binnen moeten om later te verduisteren zou ik niets doen.

      Binnen onder een lamp heb je een beperkte oppervlakte en het licht schijnt enkel van boven dus wil je uw oppervlakte gevuld ( want licht op de grond verbruikt enkel en uit de vloer groeien geen buds).

      Buiten draait de zon rond uw plant en is training niet echt nodig😉

      Comment


        #7
        Als ze te groot worden in vollegrond gewoon met een draad eenmaal dat het zover is de hoofdrop met een sardientje naar onderen spannen dat die gebogen is (als het voor de privacy is) anders gewoon laten gaan😉

        Comment


          #8
          Buitenplanten idd. "Niks doen" ook niet fimmen/toppen? Toch wel voor betere opbrengst/dikkere toppen?

          Comment


            #9
            Nee hoor. Met fimmen en toppen heb je geen dikkere toppen maar kleinere hoofdtoppen (maar je hebt er wel 3).

            Maar dat kan gewenst zijn, hoe groter de toppen hoe vatbaarder die is voor toprot moest er eens vocht in vastzitten door bvb een regenbui.

            Met fimmen zou je dan maar “een derde” verliezen.

            Als je ze niet binnen hoeven om te verduisteren of om de planten verborgen te houden voor de geburen zou ik eerlijk gezegd niet doen.

            Comment


              #10
              Ik vertelde gistertegen iemand, dat ik volgend jaar autoflowers wil pakken, om schimmel te voorkomen omdat die niet tot in okt buiten hoeven te staan.
              Info had ik paar dagen daarvoor op internet gevonden. (Planten naar binnen halen is geen optie voor me, net zoals met zeil of zo gaan werken tegen regen enz ook niet. Ik vertelde hem ook dat ik pas had gelezen over toppen-fimmen, en daar over dacht hoe en wat te doen.
              Hij zei dat ik moest gaan scroggen enz, en daarmee stuk eerder dan oktober klaar kon zijn, info kon ik op internet vinden zei hij. Weer nieuwe info voor me om uit te zoeken dacht ik. Ik had toen net de vraag hier gesteld over hoevaak te toppen/fimmen?
              Toevallig (of niet) gaf jij in eerste instantie antwoordt met info over scroggen enz..er vanuit gaande dat ik binnenplanten had, omdat je vroeg öf is het buiten? neem ik aan. Je adviseert niks te doen aan planten, indien niet binnen of hoogte beperking.

              Nou ben ik confused, haha. Veel info gelezen/gehoord in paar weken, terwijl ik in eerstre instantie keek voor oplossing om zoveel schimmel in planten,te voorkomen, waardoor ik elk jaar veel van de plant kan weggooien. Heb altijd de planten alleen water en voeding gegeven, wilde me er nu toch eens wat meer in verdiepen. wat experimenteren misschien met een paar planten, en met de mogelijkheden, wat ik lichamelijke aan kan.

              Haha heel verhaal, hopelijk duidelijk, schrijf soms chaotisch blijkbaar..

              Misschien moet ik maar gewoon wat experimenteren met verschillende info. Is natuurlijk met veel dingen zo, veel meningen en welke beste is ???

              Comment


                #11
                Zelf auto’s kunnen schimmel krijgen.

                Ze moeten minder lang rijpen zodat je minder kans op regen want als je vroeg begint is het goed weer nog niet weg (niet dat 1 regenbui een zekerheid is op toprot).

                In die andere berichten heb je voldoende de situatie geschetst? Soms heb ik het gevoel dat ik de informatie uit personen moet sleuren.

                Een auto toppen of fimmen is niet aan te raden omdat de groeitijd zo klein is.

                Een gewone zal maar buiten op het einde van het seizoen beginnen met bloeien (tenzij je die verduisterd)(dus wanneer de lichturen afnemen) en binnen als je die op een 12/12 lichtcyclus zet dus tijd genoeg om te herstellen.

                Als je een gewone plant (geen autoflower) kiest, kies je best voor een indica dominante omdat hun bloeitijd korter is vgl met sativa dominante planten.

                Wat scroggen en oktober met elkaar te maken hebben weet ik ook niet, mss je hebt die informatie misverstaan of sla je dingen door elkaar.

                Mss lees je beter eerst wat kweekverslagen.

                Comment


                • LR2
                  LR2 commented
                  Editing a comment
                  Ik ben het eens met je antwoord, maar ik top wel een aantal keer buiten. Mijn idee is op het afwaaien van takken te beperken tot wat kleintjes, en de planten laag te houden. Door die hoogte af te nemen zit ik niet met bomen van 3 meter.
                  Minder schimmel is inderdaad geen gegeven; mijn auto's van vorig jaar zijn gaan schimmelen in augustus. Het voordeel van getopte planten is wel, dat wanneer de schimmel eenmaal toeslaat, het vaak beperkt is tot kleinere toppen in plaats van een enkele flinke top die dan in zijn geheel weg moet. Die kleine topjes kan ik gerust oogsten voordat ze wegrotten en de rest kan dan doorgroeien.

                • NewNoobie
                  NewNoobie commented
                  Editing a comment
                  True, maar toch niet met autoflowers?

                • Rietslang
                  Rietslang commented
                  Editing a comment
                  Tuurlijk toppen, wrm dan geen AF??, en een aantal keer ook als ze als een trein gaan.
                  Vrnmste reden toprot voorkomen door meerdere kleinere toppen ipv 1 dikke.

                #12
                Dank je, dat ga ik idd eens doen wat verslagen lezen.

                scroggen en oktober bedoel ik mee, dat hij het advies gaf te gaan scroggen, dan ben ik voor oktober klaar met oogsten zei hij en heb ik probleem niet waar ik info over zocht, schimmel in planten.

                Comment


                  #13
                  Dat heb ik nooit gezegd…

                  Comment


                  • Inkie710
                    Inkie710 commented
                    Editing a comment
                    Dat is reactie op mij? "dat heb ik nooit gezegd?" zo lees ik het nu. Ben nieuw hier en met forums, dus misschien doe ik het fout, sorry hiervoor.

                    Ik rerageerde op wat jij schreef: "Wat scroggen en oktober met elkaar te maken hebben weet ik ook niet, mss je hebt die informatie misverstaan of sla je dingen door elkaar."

                    mijn reactie: "scroggen en oktober bedoel ik mee, dat hij het advies gaf te gaan scroggen, dan ben ik voor oktober klaar met oogsten zei hij en heb ik probleem niet waar ik info over zocht, schimmel in planten."
                    Ik bedoelde met 'hij zei' niet jou, maar de persoon waar ik eerder over geschreven had, die me vertelde te moeten gaan scroggen,en dan voor oktober al klaar te zijn en probleem met schimmel niet heb.

                  #14
                  No problem. Ik hoop gewoon dat het wat duidelijker is.

                  Succes

                  Comment

                  Bezig...
                  X