Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Maroc. Nu al bloei??

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Maroc. Nu al bloei??

Korting op 420shop
    Dag iedereen.
    Ik en een vriend hebben elk 1 marocje van female seeds staan.

Deze plant is "semi-autoflowering" en ik las online dat ze in NL begint te bloeien midden juli en midden september oogstklaar zou zijn.
    Dus ik verstond/versta onder "semi" dat die bvb aan 15 uren licht al begint te bloeien i.p.v. bvb 14 uren, kortom vroeger op het jaar.

Info:

Staan in 24L potten met plagron batmix.

Foto 1:
    01062011059.jpg

Genomen op 01/06
    Na 3 weken voorgroei op de vensterbank staan ze hier op de foto al 2 weken buiten.
    ( krijgen enzymes en wortelstimulator van plagron)

Foto 2:
    22062011063.jpg

Vandaag genomen:
    - Zijn plant heeft hij getopt, ik die van mij gefimt.
    - Toch begonnen met wat voeding te geven (2ml plagron terra grow / 1L water )
    - Dunne plexi met sneetje en gat in het midden op de pot geschoven zodat de zware regenbuien mijn PH-EC-H2O niet verstoren.

Foto 2:
    22062011067.jpg

Vandaag genomen:
    WAT ZIE IK DAAR? witte haartjes?

Gisteren was het de langste dag van het jaar en ik zie al bloeiverschijnselen, of zie ik het verkeerd?
    Of versta ik het concept "semi-auto verkeerd?

Kortom iemand een idee???

Re: Maroc. Nu al bloei??

ja dat zijn inderdaad bloeiverchijnselen. dat heet voorbloei, dat is heel normaal. je kan niet zeggen wanner hij klaar is. maar midden juli/ september kan heel goed mogelijk zijn

Comment

Ahzo, ik dacht dat deze voorbloei onmiddellijk gepaard ging met bloei, mijn vorige kweek was dat toch zo.
      Maar hij groeit nog eventjes door dus volgens jou?

Thx!

Comment

je plant is volwassen en toont haar geslacht.
        is geen bloei.
        maar idd voorbloei

Comment

Ok dan, die "semi- auto" eigenschap snap ik nog niet ten volle, maar het leek me interessant want vorig jaar oogste ik maar eind oktober incl. toprot.
          Ik laat wel weten wanneer ze echt in bloei komen te staan.

Comment

ik denk dat ze met semi af,bedoelen dat t n instabiele kruising is tussen cannabis en de ruderalis.maw sommige zullen autofloweren en sommige zullen alna gelang t aantal licht uren gaan bloeien.dit denk ik!is geen feit dus

Comment

Semi-autoflower kan ook vroegbloeier betekenen...

Comment

idd hang er maar een label aan!
                vroeger waren dat gewoon early soorten,maar in de zaden jungle is van alles te koop.

Comment

En helaas.....het meeste is valse hoop

Comment

zonet gevonden op de site van female seeds

Female Seeds™ also offers outdoor strains specifically bred in the colder climates with a shorter summer period. These strains are semi auto-flowering once matured. This means that they start flowering in low light conditions or from mid-July. Please note that these strains are not to be confused with autoflowering strains. Those are fast maturing indica lines. These are late maturing sativa lines. The best sowing time is mid April to mid May. We wouldn't recommend pre-growing them indoors, because they are semi-auto-flowering and this would cause them to start flowering in May outdoors. They need the longer days and intensive midsummer sun to keep them in growth.

Idd early soortje dus, geen ruderalis mee gemoeid.

Bedankt voor de hulp!

Comment

Ik heb al enkele dagen last van wat bladproblemen, vooral met de oudere bladeren.
                      Ik geef afgezuurd water met een ph van om en bij de 6.0.
                      ik heb een keer of 4 water gegeven met voeding (3ml/L plagron terra grow).
                      Hiebij enkele foto's, iemand een idee wat er fout gaat??

Thx!

30062011070.jpg30062011071.jpg30062011072.jpg
                      Last edited by bijbo; 30 June 2011, 22:35.

Comment

niemand?

Comment

Ik heb ook twee marocs buiten staan en heb dezelfde bladproblemen. Blad vergeelt, vormt bruine vlekken en puntjes krullen omhoog. ik dacht dat het aan de voeding lag maar nu zie ik dat jij meer voeding geeft dan ik en afgezuurd water geeft (ik niet) dus nu begin ik te twijfelen. Bij mij zijn de problemen ook sinds een week of iets meer nu. het lijkt echter dat de problemen niet erger worden. Misschien een eenmalige klap gehad? bij mij zou ik het kunnen verklaren door die dag dat het zo ontzettend het was gevolgd door enorm veel regen en afkoeling en dan ook nog wanhopig verschuiven van potten tegen de hagel. Misschien even een traumatje dat zich zo uit? misschien is dit bij jou ook gebeurd.

greets

Comment

Ik heb de ene geen voeding meer gegeven en de andere 5ml/l plagron terra. Degene die ik voeding gaf verbeterde zeer snel. Ik vind het nog steeds vreemd want die batmix zou voorbemest zijn voor 6 weken dus ik dacht eerder in de richting van overvoeding. In ieder geval ze krijgen nu meer voeding en zijn goed aan het herstellen.

Die "bloeiverschijnselen" die ik zag zijn er nog steeds en vergroten, dus ik denk dat ze weldra echt in bloei gaan.

Hoe zit het met die van jou? fototje?

Comment

DSC09111.jpg maroc...DSC09113.jpg klaar of niet? DSC09114.jpg
                              Attached Files
                              Last edited by vnz; 13 August 2011, 10:16.

Comment

Bezig...
                              X