Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

vreemde plekjes op de bladeren

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

vreemde plekjes op de bladeren

Korting op 420shop
    hallo allemaal,

Ik heb opgemerkt dat er op mijn blaadjes vreemde witte puntjes tevoorschijn komen, eerst dacht ik dat het door kleine beestjes was maar naderhand begin ik mij steeds meer af te vragen of dit wel niet een andere oorzaak kan hebben..

algemene info: dit plantje is een zevental weken oud, en staat nu ongeveer al een week 24/7 buiten. ze krijgt geen speciale voeding (heb er zelf voor gekozen om eens te experimenteren zonder extra middeltjes endus +/- natuurlijk op te laten groeien). Heb net een brandnetelafgietsel gebruikt dat ik een weekje had laten rusten en heb die uitgedund (1/10 brandnetel en 9/10 water) voor de insectjes weg te krijgen en hoop dat het werkt.

Heb deze discussie heb gestart, omdat overal staat dat ik preventief moest handelen. Maar niet meteen de echte oorzaak kon vinden.

Hieronder de foto's:

IMG_0399.jpgIMG_0400.jpgIMG_0402.jpg

foto 1 foto 2 foto 3

foto 1: algemene foto van de plant, op het onderste blad rechtsboven zien we duidelijk de witte puntjes (zoom in foto 3)
    foto 2: op dit blad zie je in het midden boven, precies kleine gaatjes
    foto 3: zijn er witte plekjes te zie op het blaadje waarnaar ik bij foto 1 verwijs.

de witte plekjes komen wel op meerdere blaadjes voor maar zijn gelijkaardig en op dit blad (foto 3) wel het duidelijkst merkbaar.

grtz,

homeboy.

Re: vreemde plekjes op de bladeren

Als je even op het forum kijk is er een heel deel over bladproblemen daar vind je de oplossing voor jou probleem

Tipje http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...en-lijst/page2
    God was never on your side..

Comment

Hoi homeboy,

zit met hetzelfde probleem, heb twee northern light staan in mijn serre sinds begin april. denk het dezelfde puntjes zijn als op jouw fotos, maar net als bij jou zien mijn planten er nog gezond uit. Ik geef ze wel mest, hy pro sinds mijn plagron alga grow op is.
      ik laat ze gewoon groeien en we zullen zien wat het gaat worden, tips blijven natuurlijk welkom!
      heb er ook 2 stekjes afgesneden, om te zien of het aan mijn plant lag of de condities.
      Ik hou je op de hoogte, mijn planten staan net een paar weken langer, als het foutgaat kan jij mss nog tijdig bijsturen

have fun, don't take it too serious
      melkmanDSCN0697.jpgDSCN0696.jpgDSCN0695.jpgDSCN0694.jpg
      Iets doen voor de gein, is altijd fijn... zeker als je daarbij een eikeltje mag zijn!
      melkman

Comment

Thrips.
        Beestjes dus. Bij jullie allebei.

*Die sandalen kunnen echt niet man.
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

QnQ: *Die sandalen kunnen echt niet man.

Die kunnen best, want die zijn orthopedisch verantwoord

Grijswitte stippen op je blad kunnen buiten duiden op cicades....
          O.a in dit topic leesvoer: http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...s/7881-Cicaden
          Last edited by ceBep; 23 June 2011, 20:01.

Comment

thx voor de hulp.

De sandalen zien er niet maar zitten wel zeer goed een aanrader dus om in de tuin mee te werken

Zal eens kijken welke beestjes het zijn en zien wat ik eraan kan doen!

heb gevonden dat roofwantsen daar goed tegen helpen, maar de vraag is nu waar ik deze kan vinden enof die wel in de buurt van de plantne gaan blijven vermits die gewoon buiten staan?

grtz,

homeboy.
            Last edited by homeboy1853; 23 June 2011, 20:28.

Comment

Homeboy,

kom net van de alien, en had een paar blaadjes meegenomen om te laten zien. Het is spint wat er op zit. Ik heb de aanrader gekregen het eerst even met een 'oma' middeltje te proberen, voor ik er chems op spuit.
              Het oma middeltje is:
              Brandnetels laten weken in emmer water
              peperbollen erbij
              knoflook erbij
              eventueel wat tabak om nicotine toe te voegen
              laten weken voor 48uur
              afgieten met theedoek
              spuiten maar...
              Hopen dat het werkt!
              Iets doen voor de gein, is altijd fijn... zeker als je daarbij een eikeltje mag zijn!
              melkman

Comment

Goede service van alien, maar dat wisten we al!
                Laat je het resultaat wel ff weten....

Comment

heb eerder deze avond de eerste lading van het goedje er over gespoten... ik hou je op de hoogte...
                  melkman

Comment

Het goedje lijkt wat te helpen, ik blijf nog voorzichtig, en wil het nog wat tijd geven, maar de nieuwe blaadjes zijn niet aangetast op het moment. Ik heb de planten nu ook voorzien van een paar teentjes knoflook in de grond, ik heb op andere forums gelezen dat spint niet tegen de geur kan.
                    hopen dat het werkt!
                    melkman

Comment

Ok, ik durf nu te zeggen dat het echt heeft geholpen, ik heb ze twee dagen geleden nog een behandeling gegeven, alleen ik heb eerst de knoflook op een vuurtje gezet, twee uur laten staan pruttelen, de boel in een emmer gegooid, brandnetels, peper en een pakje shag erbij, en dan 32u laten weken.
                      Ik staar nu al twee dagen op de planten, en geen beestje te bekennen!!
                      volgende week nog 1 keer behandelen en dan geloof ik het wel.
                      Erg blij dat ik even bij alien ben geweest en geen chemische troep heb gespoten!
                      melkman

Comment

hey melkman,

Ben net terug van 2 weken zon, eheb zelf ook het oma-middeltje met de brandnetels gebruikt en het lijkt bij mij ook wel aardig geholpen te hebben tegen de beestjes.
                        Vreemd genoeg heb ik wel een nieuwe andere bruine vlekjes maar het lijkt niet egt verwand te zijn met die beestjes, zal later wat foto's posten als ik wat tijd heb

grtz,

homeboy

de beloofde foto's:

plant 1:

IMG_0406.jpgIMG_0407.jpg hierop zien ze er vrij gezond uit, maar als je dan wat verder inzoomt op de blaadjes zie je dat er tog ng een paar zaakjes schelen

IMG_0409.jpgIMG_0410.jpg als je goed kijk zie je hier dat er wat lichtere stippeltjes te zien zijn op het blaadje en weet niet goed wat het is. de afgelopen dagen/ weken waren wel niet al te zonnig en veel regen... ( kan de zuurtegraad hier een rol spelen?) Of is het een beestje?

IMG_0417.jpgIMG_0418.jpg dit zijn andere bladproblemen die zijn opgedoken ( heb wel gemerkt dat de plantjes af en toe on der strontschot worden genomen door de vogels zou dit ervoor kunnen zorgen dat de blaadjes zo aangetast zijn?

IMG_0416.jpg als je wat inzoomt op deze foto zie je een donkere lijn in de vertakking (zou ook door de vogelstront aanval kunne zijn..)

plant 2 :

IMG_0412.jpg nieuw plantje, zaadje gekregen van vriend, luistert naar de naam: 'special sativa' is nu een maandje oud ongeveer

plant 3:

IMG_0413.jpg dit is de 2de plant die ziet er wat slapjes uit soms maar het kan zijn dat de pot wat groter moet

de drie plantjes zijn trouwens ook allemaal vrouwtjes, de 2 grote hebben de witte haartjes en de derde is normaal sowieso een vrouwtje (is een feminized seed)
                        Last edited by homeboy1853; 22 July 2011, 21:13.

Comment

He homeboy, ziet er inderdaad mooi uit!
                          Wat dat oma middeltje betreft, ik heb er nu een soort ritueel van gemaakt om elke dag wat te staren naar mijn plantjes, en zie er nog een paar heeele kleine beestjes opzitten, zo nu en dan zie ik er 1... Ik lees ook op andere plaatsen dat je ze het beste nog eens een behandeling geeft na een dag of 9 voor de eitjes die nog kunnen uitkomen.
                          Ik zou als ik jou was die nieuwe plantjes nog weghouden bij je oude, om zeker te zijn dat die rotdingen niet overspringen als ze nog leven... het zou ook misschien de reden kunnen zijn van de plekjes die je nog hebt?
                          Kan natuurlijk ook gewoon de plant zijn die bladgroen herstelt? ik heb geen idee wat die ene is op je foto 5- lijkt wel of er een soort beestje een pad heeft gemaakt op je blaadje?? of gewoon duivenschijt?
                          Hoe dan ook, ik heb weer knoflook gekocht, gaat het huis weer van meuren, maar goed, better safe than sorry moet ook opschieten, ik zie dat ze in voorbloei gaan!
                          ik zal ook nog wat fotos posten als ik kan! en ga anders ff langs een growshop met een blaadje... heb ik ook gedaan bij alien.. zo ben je zeker dat je goed advies krijgt!
                          melkman

Comment

bij deze de bleoofde fotos, zoals je ziet, geen beestjes meer ! Photo-0016.jpgPhoto-0014.jpgPhoto-0015.jpg
                            melkman

Comment

Bezig...
                            X