Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Kan ik nu nog opnieuw beginnen met 2 geferminiseerde zaden ?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Ik denk dat ik beginnende bloei zie bij de foto planten, maar ik heb niet geprobeerd om er een foto van te maken, want Ik heb er geen vertrouwen in dat ik dit goed op een foto krijg.

De autoflowers, de eerste gaat goed maar zoals te zien is, is die voorlopig nog niet klaar.
    Dat word spannend vanwege het verwachtte weer.

DSCF0006.jpg

De tweede autoflower waarbij op de achtergrond het zielige plantje staat.
    De hoogste top op de foto is van het zielige plantje, wat op de foto veel meer lijkt als het is. Die top is ook de enige bloem aan dit plantje.

De rest van de foto, is dus de autoflower waar ik al 4 buds van afgehaald heb.
    Die mag ik helemaal wel elke dag blijven controleren, gezien de weersverwachting.
    Het zou hier morgen middag gaan regenen. Ik zag echter nog geen rot, dus het besluit om langer te wachten met de resterende bloemen pakt goed uit.
    Dat zal wel oogsten worden als ik rot zie. Ik zie tenminste wel al wat bruine pistels, hoewel veel nog wit zijn.

DSCF0003.jpg

De laatst twee zaadjes die ik geplant had gaan op zich goed, maar deze planten zijn net een 20cm hoog.
    Ik ben wel nieuwsgierig naar wanneer deze gaan bloeien en of dat nog wat word.
    Lets not criticize but legalize

Comment

Je photo planten zijn inderdaad in de beginnende bloei fase nu,hier ook beiden foto's nu.

Het word vies weer en flink wat regen en onweer.

Dus goed opletten 👍

Comment

• stafford
        stafford commented
        Editing a comment
        Klopt,word weer een uitdaging.
        Je ziet de meeste nu al kampen met toprot en meeldauw.

Zullen maar heel weinig mensen dit jaar hun buitenkweek af krijgen.

• belladonna
        belladonna commented
        Editing a comment
        stafford de goede binnen kwekers hebben hun oogst al binnen hoor.

• Gps
        Gps commented
        Editing a comment
        @stafford

Dat waren wel allemaal autoflowers, en dat is nou precies waarom ik geen grote fan van autoflowers ben.

Beetje rot hoort wel bij het buiten kweken, tenzij je gaat verduisteren, maar een Frisian dew is veel beter bestand tegen rot en dergelijke.
        Wat ik hier geleerd heb, is dat dit komt door de ruderalis genen in autoflowers.

belladonna die wel ja, maar het overgrote deel kweekt buiten en is afhangkelijk van die omstandigheden,typisch een echt Nederlands klimaat deze zomer.
      Is wel lekker stil nu he met de hitte en klimaat blablabla in de media.

Gps klopt autoflowers zijn zeer gevoelig voor dit,autoflowers presteren ook het besten binnen en niet buiten.

De frisian Dew en de Blue Forest berry,zijn de top planten buiten,die zeer geschikt zijn voor ons klimaat,en dit prima doorstaan tot hun eind.

Dit zijn ook mijn favorieten topplanten voor buiten die ongevenaard zijn en blijven.

de blue forest berry is op het eind nog krachtiger en mooier dan de frisian blauwe wiet met een paarse lichte tint erdoor,de frisian pheno is het mooiste de licht paarse pheno.

groetjes

Comment

Die Frisian dew is wel apart. Ik heb al groene en paarse naast elkaar gezien in me tuin.

Over het weer heb ik me kapot gelachen. Weeronline.

In juni het bekende doem verhaal, opwarming van de aarde, dit gaat steeds vaker gebeuren en zo.
        En toen kwam juli.
        Te koud en te nat.

Comment

Groen en paars is normaal, geen frisian dew.
          You do not have permission to view this gallery.
          This gallery has 2 photos.

Comment

• Gps
            Gps commented
            Editing a comment
            Welke strain is dat ?

Het schijnt te gebeuren bij sativa indica hybriden. Soms krijgt de ene soort genen de overhand, soms de andere soort genen.
            Dat zou het kleurverschil verklaren.

• Rreppellsteeltjam
            Rreppellsteeltjam commented
            Editing a comment
            Red jack auto, al door velen gekweekt.

Ik heb net de autoflower bekeken, waar ik een week geleden al 4 buds vanaf gekipt had.

Ik zag geen rot en had misschien wat langer gewacht als de weersvoorspelling beter was geweest.
          Ik zag met me microscoopje vrijwel alleen maar melk keurige trichromen.
          Ze hangt nu boven te drogen.

Of dat nou aan mij ligt weet ik niet, maar ik heb met autoflowers altijd meer problemen om te kijken met de microscoop.
          Misschien komt dat wel gewoon omdat de planten erg klein zijn.

Ik heb niet naar de laatste autoflower, die ik nu nog heb, gekeken. Die is zeker nog niet klaar en wil kijken of ik van het weekend wat foto's maak.
          Ik denk dat dit een auto mazar is. Dit is de hoogste autoflower die ik ooit gehad heb.

Er ging dit jaar zoveel mis, dat ik het overzicht goed kwijt ben. Toen ik echter bij me bestel overzicht keek zag ik dat ik o.a. 3 auto mazar besteld had.
          Die auto mazar probeer ik misschien volgens jaar nog wel een keer.
          Voor een autoflower vind ik haar best groot. Meer als een meter hoog.

Wat me wel dwars zit is dat ik geen idee heb, waarom er dit jaar zoveel mis ging. Op deze manier leer ik daar niets van.
          Misschien het slechte voorjaar en of het weer in juli ? Of gewoon pech ?

Als voorbeeld had ik nu 3 auto mazar moeten hebben, maar ik heb er maar eentje.

Gelukkig staan er nu nog wel 4 grotere planten. Dat zijn Frisian dew en Passion nr1.

Dan heb ik ook nog de twee nieuwe planten, dat zijn passion nr 1. Die zijn nu een centimeter of 40 hoog.
          De twee waarmee dit topic begon. Ben wel benieuwd wanneer die gaan bloeien.

Comment

Tijd voor een kleine update, maar nu met foto's.

Een aantal planten kan wel wat voeding gebruiken, maar als ik de potten en kuipen optil, hebben ze zeker geen water nodig.
            Met het huidige en voorspelde weer, ga ik daar dus maar even mee wachten, tot de kuipen en potten droger zijn.

Ik zie veel vreet schade aan de planten, maar kan niet vinden welk beestje dit doet. Ik heb maar weer wat slakken korrels gestrooid.
            Het lijkt me echter sterk dat de vreet schade van slakken is. Als iemand een vermoeden heeft ?

We beginnen met de auto flower. (auto mazar ?)
            Komt het goede weer precies op tijd voor deze ?

DSCF0016.jpg
            DSCF0011.jpg

Dan een overzicht, leuk om te zien dat er eentje al ongeveer twee meter is. De schuting zal wel 1 meter 80 zijn, en daar komt ze boven uit.
            DSCF0015.jpg

Dan een plant die ik een paar dagen geleden voeding gegeven heb vanwege veel gele bladeren.
            Gezien de goede kleur van de nieuwe spruit, lijkt dit te werken.
            De gele bladeren zullen wel geel blijven, maar wie weet.

DSCF0009.jpg
            Dan de twee nieuwe planten, het begin van dit topic.
            Ik zie denk dat ik 3 vertakkingen zie, en verwacht dat daar nog wel één a twee bijkomen voordat ook deze gaan bloeien.

DSCF0019.jpg DSCF0010.jpg
            Dus ik ga een paar dagen wachten en dan krijgen de planten voeding.
            Bloei voeding voor de autoflower, misschien de laatste keer ?
            Groei voeding voor de rest, hoewel deze wel begonnen zijn met bloeien vind ik het nog te vroeg voor bloei voeding.

Last edited by Gps; 4 September 2023, 17:28.

Comment

• parakweker
              parakweker commented
              Editing a comment
              je bent de foto's vergeten!

• Gps
              Gps commented
              Editing a comment
              Is al opgelost ik had wat ruzie met de forum software

Ik ga morgen eens goed naar die autoflower kijken. Ik zet haar dan even op een tafel en pak weer me microscoopje erbij.
            Ik had vandaag niet echt tijd, maar zag wel twee kleine bruine stukjes in de top. Ik vermoed beginnende top rot.
            Ook zag ik een bruin blaadje in de top, maar dat zat nog wel goed vast. Misschien ben ik er dus net op tijd bij.

Morgen dus of alleen de bovenkant oogsten, of de plant helemaal oogsten. Het microscoopje moet me daar bij helpen.

Ik vind het bizar dat ik met dit weer toprot vind, maar misschien is dit ook wel een leermoment, waarbij ik auto flowers niet moet vergelijken met een Frisian Dew.

Comment

• stafford
              stafford commented
              Editing a comment
              Een frisian Dew is onverslaanbaar buiten,er bestaat niks beters en robuuster dan de frisian dew

• Gps
              Gps commented
              Editing a comment
              Precies ik heb vorige jaren frisian dew buiten gehad, met weer zo slecht dat ik bijna niet durfde te gaan kijken.
              Toch viel het altijd wel mee met rot.

Ik heb de autoflower geoogst. Ik zag niet echt veel met de microscoop, maar vond wel 4 a 5 kleine bruine plekjes.
            Ook een enkel gekruld bruin blaadje wat zo kenmerkend is voor top rot.

Klaar of niet, het is gewoon over voor deze plant. Langer wachten heeft geen enkele zin. Ze plakt in ieder geval goed.
            Laten we het positief houden, ik heb maar erg weinig weg moeten knippen. De plant hangt nu boven te drogen en dit was de laatste autoflower.

Nu staan er dus alleen nog foto planten buiten. Vier mooie planten en dus de twee nieuwe. Deze twee bloeien nog niet, de rest natuurlijk wel.
            Even kijken wanneer ik water kan gaan geven, met voeding. De kuipen worden merkbaar lichter, maar zijn best nog wel zwaar.
            Alle bladeren staan ook mooi omhoog, dus op dit moment hebben de planten ook geen water nodig.

Comment

Ondanks het mooie weer zag ik vanmiddag pas één plant die water wil. Ze laat een aantal bladen een beetje hangen.

Dat is een voordeel en nadeel van 40 liter specie kuipen, die drogen niet snel uit. (niet in mijn tuin)

Kijken of ik morgen alle planten water kan geven, met voeding. Dat blijft voor mij altijd een lastig punt bij het kweken.
              Hoe geef ik voeding zonder de planten te verzuipen.

De komende dagen blijft het erg warm, dus dit is misschien wel een goed moment om water te geven.
              Of ga ik doen, wat ik eigenlijk zou moeten doen. Per plant kijken of ze water nodig heeft.

Ik ga morgen dus alle potten en kuipen even optillen, om te voelen hoe zwaar ze zijn.
              Zeker bij één kuip is de bovenkant gort droog, maar de plant geeft nog geen teken dat ze water nodig heeft.
              Dit is wel iets waar ik steeds meer op probeer te letten. Pas water geven als ze planten aangeven water nodig te hebben.
              Ik kweek nu een jaar of 4 a 5, maar geef vaak nog steeds te veel water.

Misschien is er nog hoop voor mij. Ik doe al niet meer wat ik eerst wel deed.
              De bladen hangen, dus een plens water erin. Ik geef tegenwoordig ook water in stappen.

Een jaar of drie geleden is het mij gelukt om bij één plant zoveel water in één keer te geven, dat ze banaantjes aan ging maken. (ze werd dus herma)
              Nu is fouten maken niet zo erg als je er maar van leert.

Nog steeds ben ik verbaast over hoe weinig water de planten nodig hebben. Zo had ik vroeger met het huidige weer elke dag wel water gegeven.
              ( en het dan vreemd vinden dat de plant tot stilstand komt)

Comment

Alle planten hebben net water met voeding gehad. Zeker één plant had dit ook echt hard nodig.
                Bij alle potten en kuipen, zag ik ook dat de aarde in gekrompen was.

Ik heb twee keer een gieter gevuld met 5 liter water.
                Maar niet alles was voor de 7 wietplanten.

Misschien begin ik het te leren, ik heb minder water gegeven als ik eerst deed.

Nu eerst maar even zeker twee dagen wachten, en kijken of ik minder gele bladen krijg bij één plant.
                Ik schrok een beetje van hoeveel gele bladeren ik zag. Dat gaat niet helemaal goed.

De 4 grootste krijgen de volgende keer bloei voeding. Ik zie al al aardig wat pruikjes.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Gps View Post
                  Ik zie veel vreet schade aan de planten, maar kan niet vinden welk beestje dit doet. Ik heb maar weer wat slakken korrels gestrooid.
                  Het lijkt me echter sterk dat de vreet schade van slakken is. Als iemand een vermoeden heeft ?

Dan een plant die ik een paar dagen geleden voeding gegeven heb vanwege veel gele bladeren.
                  Gezien de goede kleur van de nieuwe spruit, lijkt dit te werken.
                  De gele bladeren zullen wel geel blijven, maar wie weet.
                  Slakken moet je kunnen zien ergens op je plant of in je pot. Dit lijkt me vraatschade van rupsen. Die zijn vaak niet groot en kunnen zich overdag heel goed verstoppen. Vooral de groene varianten. In Italië hebben we ook behoorlijk veel krekels. Die verraden zich door hun getsjirp. Hoor je dat niet dan heb je ze waarschijnlijk niet.

Die over de hele linie verkleurde bladeren lijken me geen gevalletje voedselgebrek. Elders op dit forum is een heel topic gewijd aan voedselgebrek en de verschijnselen op de bladeren. Ik heb ook nog een Amerikaanse wetenschappelijke studie omtrent voedselgebrek specifiek op cannabis. Bijna altijd is het een stikstofgebrek wat het eerst manifest wordt. Andere gebreken zijn echt heel zeldzaam.

Water geef ik elke dag De gepotte exemplaren zelfs twee keer per dag. Dat moet ook wel in dit klimaat met een hittegolf van 12 weken. Deze week zijn de temperaturen overigens een paar graden lager dan in Nederland. Maar ik geef ze nog elke dag water. Zij het wat minder dan voorheen. Met citroensap verlaag ik de pH van 8.1 (het kraanwater hier) naar 6 tot 6.5. Voeding krijgen ze eenmaal per week. Een halve liter per plant. Zelf aangemaakte 30-20-20. Ondanks de bloei ben ik nog steeds niet genegen het stikstof gehalte te verlagen. Vooral omdat de planten in de eerst drie vier weken van de bloei nog een enorme groeispurt hebben (en daarbij is veel stikstof nodig).
                  Last edited by klos73; 8 September 2023, 16:31.

Comment

• Gps
                    Gps commented
                    Editing a comment
                    Het zal dan wel een rups zijn. Misschien dat ik straks als het donker is eens met een lampje ga kijken.
                    Er zijn groene rupsen die je op een wietplant vrijwel niet ziet. Daar kwam ik bij het knippen een keer achter.

De gele bladen is vooral bij één plant, en in die kuip groeit ook gras. Ik moet dat gras dus verwijderen.
                    Meestal maak ik me niet druk om wat onkruid, maar bij deze gaat het niet echt goed.

Ik heb net het gras uit de grond getrokken. Ik ben wel verbaasd en vraag me af of gras kwaad kan.
                  Maar de enige plant die erg geel is, is wel de plant waar gras in de kuip groeit.

Gelijk maar even wat water met voeding gegeven. Nu afwachten of het nu weer beter gaat met die plant.

Comment

Ik heb net me planten water gegeven, met groei voeding. Een 5 liter gieter, en dat verdeeld over de 6 planten.
                    Ik heb wat meer voeding erbij gedaan als wat plagron zegt, ook omdat er regen voorspelt is.

Veel gele bladen bij één plant, en die heeft ook meer water gehad als de rest. Deze heeft ook erg veel vreet schade.
                    Kijken hoe en of deze zich gaat herstellen.

Ik zit verder vooral te wachten tot de laatste twee gaan boeien.
                    Als die gaan bloeien misschien een mooi moment voor verse foto's.
                    Als ik kijk naar de laatste twee, verwacht ik ook dat de bloei niet lang meer op zich laat wachten.
                    Vijf vertakkingen hebben ze inmiddels wel.

Ik word wel blij van de weer verwachting. Het was de afgelopen twee dagen niet te harden in me huis.
                    Vooral gisteren was erg omdat het compleet wind stil was, en dan lukt het ook niet om het huis te laten door tochten als de zon onder is.

Zoals eerder verteld ging er veel mis dit jaar, maar ik begin hoopvol te worden dat het goed af gaat lopen.
                    Ik heb nu één frisan dew van 2 meter, dat word straks met een trap naar de top kijken.

Dan 3 redelijke planten, van meer als 1,5 meter hoog en twee kleinere.
                    Voor de 4 grotere word het tijd voor bloeivoeding, met de laatste twee is het daar nog te vroeg voor.

Comment

• Gps
                      Gps commented
                      Editing a comment
                      Ik let er altijd op of ik de bladeren zie gaan hangen. Ik heb gisteren geen water gegeven, maar eergisteren wel.
                      Het is wel zo dat ze met het weer van de afgelopen dagen wel een slokje lusten.

• belladonna
                      belladonna commented
                      Editing a comment
                      5liter over 6 planten das weinig

• Gps
                      Gps commented
                      Editing a comment
                      LOL, van te veel water geven, ben ik nu dus de andere kant op aan het overdrijven.

Ik heb voor volgend jaar salie en bieslook besteld. Rupsen zouden een hekel hebben aan de geur van deze planten.

Ik zie veel vreet schade aan me planten, maar het lijkt nu te stoppen.
                    Dat zou kunnen kloppen met wat ik vond op het net. (rupsen van april tot september)

Ik kijk ook regelmatig of ik zie wat me bladen opeet, maar vind steeds niks.
                    Beetje frustrerend.

Moet ik misschien dat stuk vlinderstruik uit me tuin halen ?
                    Ik heb natuurlijk buiten altijd wel wat vreet schade, maar dit is jaar is het erger als eerdere jaren.

Verder zit ik vooral te wachten op wanneer de laatste twee gaan bloeien.
                    Ik krijg het idee dat ze dicht bij de bloei zitten. Maar dat kan ook wishful thinking zijn.

Het word langzaamaan toch wel tijd voor nieuwe foto's. Misschien dat ik dat van het weekend even doe.

Comment

• belladonna
                      belladonna commented
                      Editing a comment
                      Klein vijvertje in je tuin maken beetje kikker dril en de kikkers eten rupsje en slaken op

• belladonna
                      belladonna commented
                      Editing a comment
                      Gps KNOFLOOK teentje 10-10 en 10cm uit elkaar in de grond zetten en in de zomer kan je oosten

• Gps
                      Gps commented
                      Editing a comment
                      belladonna

Dank je wel

Over een vijvertje ga ik eens nadenken, dat klinkt wel interessant.

Slakken korrels werken wel, maar ik heb daar al eens over gelezen, dat als er te veel van strooit, je juist slakken aantrekt.
                  Bezig...
                  X