Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Onzekerheden bij mijn eerste vrouwelijke plant.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Onzekerheden bij mijn eerste vrouwelijke plant.

    Korting op 420shop
    Beste forumleden

    Eerst en vooral ben ik nieuw, zowel op het forum als in de hobby (en ben ik ook op de hoogte van de consqecuenties ervan, de plant is dan ook alleen maar voor persoonlijk gebruik!).

    Ik wil eerst even mijn situatie schetsen. De vrouwelijke plant heeft eerst een tijdje in een pot gestaan met potgrond in (buiten), totdat ik vond dat ze te groot werd om in het potje te laten staan en ik ze dus overgeplant heb in de tuin. Ze staat daar onder een grote boom (die haar eventueel bescherm tegen hevige regenval, maar ze krijgt ook genoeg licht op een dag). Nu steekt ze al een weekje in de grond totdat ik vandaag tot een ontdekking kwam waar ik toch mijn twijfels over heb.

    Nu aangezien mijn eerste vrouwelijke plant (na enkele pogingen) volop in de bloei is, dat denk ik toch, kwam ik vandaag tot de ontdekking dat er in enkele bladen (vooraal onderaan de stengel) gaten zitten, zelfs enkele bladen zijn volledig opgepeuseld (zie foto's).

    IMG_0056.jpgIMG_0057.jpg


    Mijn eerste idee was bladluis en ben dan ook eerst opzoek geweest naar ongedierte op de plant. Ik kon niets vinden dus ben ik maar naar de winkel gegaan om een insecticide te kopen tegen bladluis (zie foto).

    IMG_0059.jpg

    Ik heb zonet zowel de boven als onderkant van de bladen ingespoten met het product en nadien even met de plant geschut (de stengel vastgehouden). Nu vroeg ik mij eigenlijk af of dit kwaad kon voor de plant en/of dit enig effect (nadeel) heeft voor de productie die van de plant komt?

    Ik heb hier op het forum ook al gelezen dat indien het zich blijft voordoen ik de plant volgende week opnieuw eens moet inspuiten met de insecticde. Nu is dit wel goed voor de THC die zich gaat vormen van de plant en heeft dit al dan niet een invloed bij het roken ervan?



    Voor de rest wou ik ook nog even vragen wat jullie denken van de plant (nu), is deze al dan niet in goede staat en zou ik er iets kunnen uithalen? Gaat de plant ook nog verder groeien of is hij al op zijn maximum en hoelang duurt het voor zo'n plant volbloeit is (ik weet dat je dit kan zien aan de bruinkleurige haardjes maar na hoeveel tijd is dit ongeveer)? Heb ook al op verschillende plaatsen gelezen dat het ontkruid is en niet vergaat, maar dit wil toch niet zeggen dat je het gewoon kan laten staan bloeien en er over enkele weken van kan roken, of wel? En is het normaal dat er maar zo weinig bladeren aan deze plant zijn?

    IMG_0058.jpg
    IMG_0055.jpg
    Alvast bednakt voor dit te lezen en voor jullie antwoorden!

    #2
    Re: Onzekerheden bij mijn eerste vrouwelijke plant.

    Dat zijn beslist geen luizen: luizen zuigen sap uit de bladeren waardoor deze vergelen en verdorren. Ik vermoed dat de slakken je plant lekker vinden: gaten in het blad wijzen meestal op slakkenvraat. Zie je slijmsporen op de grond of op de plant?

    Comment


      #3
      Re: Onzekerheden bij mijn eerste vrouwelijke plant.

      Heb geen sporen gevonden op de plant, misschien dat er wel op de grond waren maar dat ik deze vertrappeld heb.
      Kan dit kwaad voor de plant en is het dan niet erg dat ik deze ingespoten heb met insecticide? Wat denk je voor de rest van de plant?

      Bedankt voor het snele natwoord!

      Comment


        #4
        Re: Onzekerheden bij mijn eerste vrouwelijke plant.

        Je vergist je met de constatering dat de plant volop bloeit. Althans op de foto's zie ik totaal geen bloei. Dan kan overigens nog niet, tenzij het een autoflower is. Omstreeks eind juli zal de plant gaan bloeien. Naar mijn oordeel ziet je plant er niet gezond uit: veel strekkingsgroei en bladeren met 5 vingers in plaats van 7. Wellicht heeft ze te lang in een kleine pot gestaan, waardoor de wortels zich niet optimaal konden ontwikkelen, mogelijk gepaard met een voedingstekort doordat er te weinig grond in de pot zat en de aanwezige voeding is opgebruikt. Niettemin kan je plant zich nog herstellen. Alleen jammer dat ze onder een boom staat: een cannabisplant moet zoveel mogelijk zonlicht krijgen. Omdat cannabis een c4-plant is kan er nooit lichtverzadiging optreden.
        Last edited by Xtreme; 27 June 2011, 17:33.

        Comment


          #5
          Re: Onzekerheden bij mijn eerste vrouwelijke plant.

          Oke bedankt voor het antwoord: ik kan ze dus best herplanten waar er meer zon komt. Moet ik ze dan toch nog speciale voeding geven of is dit nu niet nodig nu ze in de grond staat (en haar voeding zo uit de bodem kan halen)?

          Comment


            #6
            Re: Onzekerheden bij mijn eerste vrouwelijke plant.

            Gewoon voorzichtig verplanten en daarbij de wortelkluit zo weinig mogelijk beschadigen. Wel regelmatig water geven zodat zich nieuwe haarwortels kunnen ontwikkelen en zeker de eerste 2 tot 3 weken geen voeding geven. Succes, maak over een week of 3 nog wat foto's: dan kan ik zien of mijn raad uiteindelijk geholpen heeft.

            Comment


              #7
              Re: Onzekerheden bij mijn eerste vrouwelijke plant.

              Is het wel cannabis ? want vind vreemde plant en zeer vreemde bladeren.
              Welke soort is het ?


              groetjes
              God was never on your side..

              Comment


                #8
                Re: Onzekerheden bij mijn eerste vrouwelijke plant.

                Bedankt Xtreme voor je antwoorden, ga ze morgen overplanten naar een opener gebied, hou je zeker nog op de hoogte. Maar als ik ze overplant denk je wel dat het nog goed komt?

                Belladona, over de soort kan ik spijtig genoeg niets zeggen aangezien ik verschillende zaadjes (van verschillende soorten) had en ze gewoon willekeurig geplant heb. Het is wel degelijk een cannabis plant, indien je er dichter bij staat (om het geslacht te bepalen) zie en ruik je duidelijk dat het een cannabis plant is . Zal waarschijnlijk komen doordat ze maar 5 ipv 7 bladen heeft zoals Extreme zei.

                Denken jullie dat dit nog goed komt? Of is dit weeral een mislukte poging?

                Comment


                  #9
                  Re: Onzekerheden bij mijn eerste vrouwelijke plant.

                  Oorspronkelijk geplaatst door belladonna View Post
                  Is het wel cannabis ? want vind vreemde plant en zeer vreemde bladeren.
                  Welke soort is het ?


                  groetjes
                  Ik vind het eveneens een vreemde plant, echter foto 4 heeft duidelijke cannabis kenmerken. Eigenlijk verwacht je in de oksels van de bladstengels ook nog wat klein blad. Maar het plantje is duidelijk niet onder optimale omstandigheden ontwikkeld. Als het verplaatst wordt met een flinke kluit naar een zonnige beschutte plaats kan het wel goed komen. Bij mij zijn er overigens zo'n 20 autoflowers gesneuveld in de vorige warme periode. Ik was een weekje weg voor mijn werk (vrouwlief ging mee) en de ventilator in mijn kas was kapot gegaan. Door de warmte hebben mijn planten een optater gekregen: de groei was er compleet uit. En doorkweken om toppen van 3 gram droog over te houden vind ik niet echt mijn ding. Maar er staan inmiddels nieuwe auto's. Gelukkig stonden mijn White Widows, Nadia's en Danish Gold op een andere locatie.

                  Comment


                    #10
                    Re: Onzekerheden bij mijn eerste vrouwelijke plant.

                    hmm, wat een rare plant. heeft het zwaar te verduren gehad. Op het blad is geen enkel kartelrandje te vinden. ik denk wanneer je haar weer verplaatst, dat dat haar de das zou omdoen. grtz
                    Is het glas halfleeg of halfvol?

                    Comment


                      #11
                      Re: Onzekerheden bij mijn eerste vrouwelijke plant.

                      Ze staat nu al een weekje op een andere plaats (in onze weide achteraan de tuin) waar ze meer zonlicht krijgt en ze begint een beetje te herkomen.

                      IMG_2207.jpg

                      Ze heeft inderdaad maar een gekke vorm maar ze vertoond wel de kenmerken van een vrouwelijke plant (in de oksels van de bladeren), ze ruikt eveneens zeer sterk naar THC.
                      IMG_2209.jpg

                      Ze begint ook langzaam terug wat te herkomen en krijgt ook 7 bladeren/blad i.d.p.v. 5 vorige week.
                      IMG_2208.jpg

                      Alleen vind ik het een beetje gek dat ze zo weinig bladeren heeft.. Eerst dacht ik dat het een andere plant was, kattenkruid ofzo, maar aangezien dit wel uit de reeks zaadjes komt en de kenmerken van een cannabis plant vertoond blijf ik toch hopen dat het een cannabis plant is (of misschien hoop ik dit gewoon)? De bladeren aan de bovenkant zien er wel veel beter uit dan die aan de onder kant (komt ook wel dees door de slak die er aan zitten vreten heeft denk ik..). Volgens mij heeft ze nog heel wat tijd nodig.

                      Misschien schept dit wat duidelijkheid?
                      Hier nog een foto van de top:
                      IMG_2211.jpg
                      Last edited by Jaewl; 4 July 2011, 12:36.

                      Comment


                        #12
                        Re: Onzekerheden bij mijn eerste vrouwelijke plant.

                        De plant komt duidelijk iets tekort...

                        zou eens een spiegel naast de plant hangen met daarnaast een poster van een echte vrouwelijke plant...
                        misschien valt het kwartje dan en gaat ze er beter uitzien...

                        Vind het een vreemde plant, maar indd ik zie soms wel wat cannabis trekjes in de foto's

                        ik zeg: Heel veel succes, en hou ons op de hoogte

                        Laterzz
                        __________________________________________________ ______________

                        When all of your wishes are granted, many of your dreams will be destroyed.


                        sigpic

                        Comment


                          #13
                          Re: Onzekerheden bij mijn eerste vrouwelijke plant.

                          Zeer vreemde plant ben benieuw wat daar van gaat komen ik vraag me wel af of het wel cannabis is

                          groetjes
                          God was never on your side..

                          Comment


                            #14
                            Re: Onzekerheden bij mijn eerste vrouwelijke plant.

                            das geen wiet :p

                            er staan lange haartjes ofzo op de stam van deze plant
                            En de bladeren zijn ook anders; minder gekarteld.

                            Vooral de haartjes op de stam zijn vreemd

                            edit: en op die laatste foto die je postte, zie je ook dat er bovenaan bloeiwijzen (denk ik otch) ontstaan, die in de verste verte nog niet eens lijken op wiet
                            ook de bladoksels zijn anders.

                            Uit welke tuin heb je die plant gestolen?
                            Last edited by Shades of Green; 5 July 2011, 11:44.

                            Comment


                              #15
                              Re: Onzekerheden bij mijn eerste vrouwelijke plant.

                              Het ziet er inderdaad erg bijzonder uit. Het frappante vind ik dat de plant wel steeds meer op een cannabis plant begint te lijken. De oudste bladeren (onderaan) zijn vrijwel geheel rond maar hoe hoger je kijkt hoe meer de gekartelde rand er in komt. Bij de laatste foto is dit ook goed te zien, de randen zijn niet echt gekarteld, maar meer geribbeld. Bijzonder plantje...

                              Comment

                              Bezig...
                              X