Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Lampen op me buitenplantje

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Lampen op me buitenplantje

Korting op 420shop
    Ik heb dus een paar kleintjes buitenstaan maar ik heb weinig licht omdat me tuin een beetje verkeerd ligt
    heb ongeveer tot kwart voor 8 echt zon zou ik ze nou gewoon verder onder 2 tl buizen kennen zetten binnen zo ja.
    ik heb het een keer gedaan voor een dag maar de bladeren gaan niet echt rechtopstaan zoals ze doen bij een zon buiten. wat gaat er dan niet goed ? werkt een tl buis niet

Re: Lampen op me buitenplantje

het heet niet voor niets een buitenplantje vriendelijke vriend, het beste wat je kan doen is ze inderdaad de hele dag in de zon houden en daarna toch proberen ze op een lichte plek te zetten, ik denk niet dat als je je planten buiten hebt staan en er 2 tl boven hangt dat het veel effect zal hebben, succes

Comment

ik zou wel raar staan te kijken als mijn buurman TL lampen in de tuin zet om zijn planten te belichten haha
      In a democracy you are allowed to say whatever you think but if it's smart thats the second.

Comment

? jullie zijn wel echt slim zeg hahaha tl buizen buiten mischien dat ik ze dan binnen zet ?

Comment

je zou niet de eerste zijn die zijn buitenplanten extra belicht -,- ...
          ook al staan je planten niet in direct zonlicht dan krijgen ze nog meer licht dan onder 2 TL lampjes -,-
          Last edited by misto; 29 June 2011, 11:41.
          In a democracy you are allowed to say whatever you think but if it's smart thats the second.

Comment

Ik weet wel zeker dat ze meer licht krijgen buiten dan onder tl. Misschien krijgen ze minder direct licht, maar dat neemt niet weg dat indirect zonlicht altijd nog sterker is dan TL. De kleur van het licht is overigens ook van belang en moeder natuur doet dit naar mijn idee nog het beste. Ik zou ze gewoon buiten laten staan en op de meeste lichte plek in de tuin zetten.
            Een combinatie van buiten en binnen, kan stress opleveren voor de plant.

Gr Fender

Comment

Binnen of buiten... beide werkt niet.

Comment

Bezig...
              X