Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Feedback over men plant

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Feedback over men plant

Korting op 420shop
    Yo kwekers
    dit is het tweede jaar dat ik buitenkweek
    telkens 1plant
    vorig jaar was het een poolse plant die ik als stek kreeg
    maar dit jaar heb ik een stek van een greenhouse zaad
    ik heb een paar fotos erbij gestoken en jullie moette maar zeggen of het goed loopt
    en kan je de smaak 'manipuleren' of tips hoe je die kan bevorderen
    alvast bedankt

IMG_3763.jpgIMG_3765.jpgIMG_3783.jpgIMG_3786.jpgIMG_3790.jpgIMG_3791.jpg

Re: Feedback over men plant

Ziet er prima gezond uit
    De smaak kan je enigzinds beinvloeden zoor bijvoorbeeld extra suiker of vruchtensiroop aan het voedingswater toe te voegen.
    Ook is de manier van drogen erg belangrijk. Voor het beste resultaat laat je je oogst na het drogen ook nog enkele maanden op een donkere plek in een luchtdichte pot (wekfles) staan.
    Hierdoor worden de laatste enzymen omgezet in suikers, en dit komt de smaak erg ten goede.

Keep on growing!

Gr Fender

Comment

bedankt zal ik zeker proberen het liefst eigenlijk in de luchtdichte pot dan zal die ook heel droog zijn zoals het moet zijn
      bedankt.
      ik probeer hem altij uit de regen te laten is dit goed of kan ik hem beter laten staan? want hij staat niet in een serre?

Greets

Comment

Ik laat ze altijd in een pot met gaten onderin, in de regen staan. Deze heeft vaak een beter pH waarde dan leidingwater.

Ik gebruik overigens voor buiten ook geen pH of ec meter.
        Als je wel de pH en ec in de gaten houdt en dit ook verandert als het nodig is, dan kan je ze beter uit de regen houden.

Bij flinke regenval kunnen toevoegingen die je zelf aan het voedingwater toevoegt (mest, suikers, pH +/- etc etc) wel uit een pot met gaten spoelen.
        Naarmate de plant groter word zal dit minder worden, omdat de plant zelf voor afdakje gaat dienen, en het regenwater voor een groot gedeelte naast de pot leidt.
        Last edited by fender; 5 July 2011, 13:20.

Comment

de bladeren moetten die besproeid worden met water of kan ik dat beter vermijden voorlopig vermijd ik het omdat als de zon schijnt heb ik schrik dat het water de bladeren gaan verbranden door de zon of gele vlekken gaan worden

alvast bedankt

Comment

Je kan de bladeren besproeien, maar dan kan je dit wel het beste in de ochtend of avond doen. dan is de zon vrij laag en niet zo sterk als midden op de dag

Comment

heb nog een vraagje zij gaat bijna in bloei en ben aan het twijfele of ik voeding zou gebruiken voor bloei? kan je dit aanrade en welke voeding zou ik dan gebruiken
              alvast bedankt

Peace

Comment

Bezig...
              X