Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

hollands hoop

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

hollands hoop

Korting op 420shop
    hallo ik heb voor het eerst wietplantjes buiten in kuipen van 45 liter gezet,
    het zijn hollands hoop. is mij vertelt van diegene waar ik ze van gekocht op.
    nou heb ik ze in bemeste potgrond geplant. 7 mei.
    wanneer moet ik extra voeding bijgeven,en wat voor voeding?
    want ik neem aan dat die potgrond straks is uitgeblust.
    bij voorbaat dank.
    ze zien er goed uit. volgens mij.. zie foto
    Attached Files

Re: hollands hoop

Je planten staan er zeldzaam gezond bij. Voorlopig zou ik niet bemesten. Beter dan nu kan toch niet. Wellicht red je het tot de bloei zonder extra mest en hoef je hooguit PK13/14 tijdens de bloei te geven.
    Last edited by Xtreme; 11 July 2011, 20:38.

Comment

bedankt ben echt een leek op dit gebied , was gewoon een beetje voor de gein.om wietplantjes te kweken, maar nu ze zo goed gaan,wil ik er ook alles uithalen wat er te halen valt.

ik zal jullie op de hoogte houden hoe het gaat , heb nog wel wat hulp nodig straks. hoe het straks verder moet.
      Last edited by ceBep; 11 July 2011, 21:40. Reden: dubbel post, lees de regels!

Comment

Ik hoop dat je tolerante en discrete buurlieden hebt. Je planten zijn bijna even hoog als de erfafscheiding (1.80 m ongeveer?). Ze gaan nog wel een metertje de hoogte in: dus worden ze hoger dan de coniferen en passen bij langdurige regen niet meer onder het afdak (2.40 m hoog ongeveer?). Wellicht klinkt het als vloeken in de kerk met de dominee op de kansel: ik zou de hoofdtak 50 cm inkorten en de zijtakken terugbrengen tot de zelfde hoogte als de hoofdtak. Lees het topic "toppen en fimmen" er maar op na, dan weet je hoe het in zijn werk gaat. Een familie- of vrienden barbecue bij de buurman en 10 mensen zien je planten. Die 10 vertellen het wellicht door en voor je het weet krijg je bezoek van de "blauwe petten". Van het snoeimateriaal kun je nog zat stekken maken. Beter oogsten van kunstmatig klein gehouden planten dan helemaal niet oogsten omdat de politie je "wietbomen" afvoert.
        Last edited by Xtreme; 12 July 2011, 11:07.

Comment

oke, was ik zelf ook al een beetje bang voor.als de plant maar niet doodgaat, ik zal het topic toppen fimmen effe doorlezen.

Comment

Dan vind ik dat Xtreme dat even mooi heeft uitgelegd!
            Volledig akkoord

Prachtige planten trouwens, zou zonde zijn die helemaal kwijt te raken

Comment

vraagje over 50 cm inkorten hoofdtak, kan ik die gewoon afknippen ,afsnijden ,schuin of recht?
              en de takken op dezelfde manier?
              gr wappie

Comment

'k Zou gewoon knippen, omdat dan de cellen worden dichtgeknepen. Liefst in een droge, zonnige periode. Door zonnestraling en wind drogen de wonden. Bij nat weer heb je kans op rot in je stengels.

Comment

oke bedankt, word nu niks verschrikkelijk slecht weer hier.
                  maar heb alle tijd, als het klaar is zet ik nog wel even een foto hier op.kunnen jullie het beoordelen als het goed is gegaan.

Comment

Zelf dek is snoeiwonden af met lac balsem. Die heb ik echter aangeschaft om grote snoeiwonden, die ontstaan bij het opkronen van de bomen in de tuin, mee af te dekken.

Comment

update:heb de planten ingekort. eindelijk mooi weer, nou heb ik er iemand bijgehaald die het wel vaker doet.
                      nou heb ik voeding gekocht. ferro 1310 crop
                      ferro bloei a
                      ferro bloei b
                      ferro pk bloeibooster verrijkt.
                      als het dan goed is gaan ze eerder in de bloei.is mij verteld. kunnen jullie dat beamen?
                      en hoe kan ik zien wanneer ze beginnen met de bloei?
                      gr wappieIMG_0420.jpgIMG_0421.jpg

Comment

Bij mij zijn ze al in de bloei alleen 1tje niet omdat die te make heeft met een insecteplaag.
                        maar dat ter zijde denk dat ze 1 van deze dage wel in de bloei gaan de dage worde al korter!!

en bij de foto 2de foto is het niet goed te zien de foto is niet egt scherp

Comment

ja klopt kon het niet scherper krijgen,maar er komen allemaal kleine haartjes uit de vertakkingen, is dat een teken van voorbloei?

kon het niet scherper krijgen (iphone)
                          Last edited by wappie; 3 August 2011, 11:03. Reden: dubbelposten, lees de regels!

Comment

Het is op dit forum niet toegestaan om te dubbelposten. Dubbelposten is het plaatsen van 2 of meerdere berichten onder elkaar, in een korte tijd:
                            Je kunt je vorig bericht aanpassen door op de 'BEWERK'-bericht knop te drukken.

Comment

ja dat is voorbloei en het zijn al aardige bomen zie ik.
                              veel succes verder

Comment

Bezig...
                              X