Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

''Fast Bud outdoor'' Betreft: voeding/bloei

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

''Fast Bud outdoor'' Betreft: voeding/bloei

Korting op 420shop
    Heya,

Ik zal eerst even een korte inleiding geven voor ik bij mijn vraag kom betreft de voeding van ''Fast Bud outdoor'' planten.

Ik vind het leuk om wat in mijn tuin aan te rommelen met planten e.d. en kweekte al eerder voor de lol hennep planten met zaden uit duivenvoer. Dit omdat ik spelenderwijs wilde leren hoe ik ze moest verpotten, wateren, nodige licht ect. zonder klauwen met geld weg te gooien aan een eventuele mislukte oogst. Natuurlijk wist ik dat er uit planten gekweekt uit duivenvoer geen spectaculaire dingen zich konden voor doen, en dat er hoogstens hoofdpijn gevende toppen uitkomen indien die gerookt zouden worden.

Hoe dan ook ik besloot vandaag mijzelf te trakteren op 'echte' zaden. Ik ging naar de shop en heb even gesproken met de man die me de zaden zou kunnen verkopen. Na even gepraat te hebben gezien de tijd van het jaar ik de zaden wilden gaan laten groeien ect. besloot ik de 'Fast Bud outdoor Semi-autoflowering' zaden te kopen.

De man rade mij aan ook de volgende producten er bij te kopen voor de groei/bloei: Plagron Terra Bloom en de Plagron Terra Grow. Uiteindelijk besloot ik ze beide te kopen.

Mijn vraag is nu: Vanaf wanneer zou ik de Plagron Terra Grow gaan gebruiken? En eventueel ook, hoevaak?
    Ik ben de zaden dus nu aan het ontkiemen.

Ik hoop dat iemand mij het antwoord op mijn vraag kan geven, ik waardeer dit echt.

Dank jullie wel alvast,

Farm
    sigpic

Re: ''Fast Bud outdoor'' Betreft: voeding/bloei

Hoi

Wanneer jij groei voeding moet geven ligt ook een beetje aan je gebruikte grond.
    Als die voedingsrijk is zal ik je aanraden zo min mogelijk voeding extra te geven in het begin van de groei.
    Als het voedingsarme grond zal ik na ongeveer 2 a 3 weken beginnen met groeivoeding, en dan gewoon je groeivoeding
    gebruiken als water alleen als op de fles/gebruiksaanwijzing iets anders staat raad ik je aan dat te volgen.

Succes

Comment

sigpic

Comment

Hoi Farming,

Dan dus 2 a 3 weken laten groeien als je zaadje is uitgekomen en dan rustig aan voeding gaan geven
        Ik heb zelf dit jaar mijn eerste planten neergezet ook met potgrond dus weet eigenlijk nog niks.
        Volgend jaar bij de growshop zand meenemen daar zit voeding in hoef ik alleen maar bloeivoeding te geven

Comment

Oh oke, dankje. Ik zal dat dus maar gaan doen . Jij ook succes met jouw planten. Ik had het idee om met 'zware' regen de potten aan de bovenkant langs de stam dicht te maken met bijv. folie of een plastic tasje om zo overmatige bewatering te voorkomen. Heeft iemand enig idee of dat werkt? En of dat slecht is voor de Semi-autoflowering plantjes?
          sigpic

Comment

hey farming,alvast veel succes met je kweekje.
            ik zou dit niet doen met die folie om schimmel in de aarde te vermijden omdat de aarde ook wel zijn adem nodig heeft om de stam .
            ik zou eerder kijken om bv een afdakje boven de plant te bouwen om de regen tegen te houden en dit zal ze wanneer er geen regen is ook wel de warmte van je dakje heerlijk vinden.
            zorg er alleen voor dat je dakje van goede kwaliteit plastic is
            vriendelijke groeten thclover

Comment

Jou potgrond is te rijk voor een net ontkiemd zaadje.

Zet ze beter eerst in zaai/stekgrond. Of verdun de potgrond 50-50 met fijn zand. (uit de lokale zandbak voor kinderen )

En koop deze: https://www.growshoponline.nu/index....mart&Itemid=14

Succes, HJM
              http://www.youtube.com/watch?v=zCvSc2b8CWc

Comment

@THCLOVER,

Dankjewel voor jouw reactie. Ik zal er is over na gaan denken om ergens in de tuin tactisch een afdakje te gaan maken!

@HJM,

Ook jij bedankt, een hele goeie trouwens van die voedingsmeter. Ik ga zo snel mogelijk er eentje kopen. Ook ga ik morgen even de neighbourhood langs opzoek naar zandbak zand, haha.
                sigpic

Comment

Bezig...
                X