Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Bladeren van mijn plant verschrompelen.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Bladeren van mijn plant verschrompelen.

    Korting op 420shop
    Hallo allemaal,

    Na jaren geen kweekje meer gehad te hebben begon het dit jaar toch weer te jeuken, ik heb een kleine kas gekocht op Amazon en ben weer begonnen met kweken. Nou heb ik het een en ander onderzocht en alles ging tot nu toe voorspoedig. Maar nu beginnen de bladeren van 2 planten behoorlijk te verschrompelen, op internet stond meerdere keren aangegeven dat het te warm was bij de plant. De voorbeelden die op de foto's werden weergeven kwamen aardig overeen met de staat van mijn twee plantjes. Dus planten uit de broeikas en een week buiten gezet, dit heeft niet veel veranderd en dus staat hij nu vanwege de regen weer in de broeikas. Ik ben ten einde raad en het lijkt erop dat een van de twee planten niet meer te redden is. Mocht iemand tips hebben hoe ik dit kan tegengaan bij de plant die het nog niet helemaal heeft opgegeven dan hoor ik dat graag.
    De planten staan in 20 liter emmers, in de bodem zitten een aantal gaten en onder de potgrond zit een laag Hydro korrels.
    Deze emmers staan in een broeikas van 130cm breed, 200cm lang, en 200cm hoog. Op warme dagen staat de ventilator aan.
    Ze hebben tot nu toe allemaal 1x synthetische voeding gehad van de Flora series van General Hydrophonics.
    Tijden het overpoten is de kluit van een plant behoorlijk uit elkaar gevallen waardoor er wat wortels los hingen, kan dit misschien het probleem zijn? teveel stress o.i.d.
    Het gaat om 10 planten die allemaal in dezelfde broeikas staan, de overige 8 vertonen geen tot weinig problemen.

    Naast het probleem met de bladeren ben ik benieuwd hoe vaak ik de ventilator in de broeikas aan moet hebben, ik kan me voorstellen dat dit belangrijker is tijdens bloeifase om toprot en andere narigheid tegen te gaan. Ook wil ik graag weten hoe vaak jullie bemesten en wat u mij zou aanraden.

    Alvast bedankt voor uw reactie.
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 3 photos.

    #2
    Dat ze last hebben van de warmte zal eerder veroorzaakt worden door een gebrek aan water dan door de kas waar ze in staan.

    Zorg er voor dat het medium voldoende bewaterd is en zodra planten beginnen te groeien en de pot lichter wordt na een paar dagen, dan overnieuw wateren.
    Horks Fototopic 2.0

    Comment

    Bezig...
    X