Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mag je Legaal CBD "Wiet" Strains zonder THC in je tuin hebben staan anno 2024?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Mag je Legaal CBD "Wiet" Strains zonder THC in je tuin hebben staan anno 2024?

    Korting op 420shop
    Ik ben alweer een aantal jaren gestopt met het Roken van Wiet, Hasj & Tabak maar met de Zomer in aantocht wil ik graag een paar populaire CBD Strains in de tuin neer gaan zetten gewoon voor de lol. Wel met minder dan 0,2% THC

    Kan Iemand mij vertellen of dit maar zomaar kan en is dat überhaupt legaal als je als burger CBD planten in bezit hebt?

    "Want anders zou het niet voldoen aan de wettelijke EU normen"

    Zoals dat zo op veel webshops duidelijk beschreven staat.

    Ik heb het écht over CBD planten die sprekend op Wietplanten lijken en zelfs dezelfde namen hebben maar dan wel met een "label" in de CBD categorie staan in webshops.

    Voorbeeld:

    Stel je koopt vandaag 4 CBD zaadjes bij een webshop en ze komen uit en staan in je tuin en om agent staat ineens aan de deur.

    Dan kun je "aantonen" dat het geen wietplanten zijn ivm het digitale aankoopbewijs/bon.

    Maar mocht Oom Agent dan langskomen hoe zit dat dan juridisch gezien in elkaar en waar moet je rekening mee houden?

    Kan het consequenties hebben bij bijv?

    Je huisbaas, Hypotheekverstreker of de woningbouwvereniging?

    Ik ken artikel 3 ook wel als het gaat over wat er gebeurt als bijv. Een wijkagent ergens 5 of minder wietplanten in en achtertuin aantreft.

    Maar hoe pak je dit het beste aan in de theorie maar ook in de praktijk. En zou je voorzorgsmaatregelen kunnen treffen als bijv. De Wijkagent ineens voor de deur staat.

    Ik heb geen zin in onzinnige problemen en ik zoek ze liever ook niet op....

    Kan iemand hier duidelijkheid over verschaffen?

    Met Google kom ik niet echt verder ik lees teveel tegenstrijdige verhalen en bij iedere klantenservice van webshops hoor je iedere keer weer wat anders......

    Het leek mij sowieso wel een interessant Topic voor dit Forum

    En ik denk dat andere leden ookwel benieuwd zijn hoe de regels hierover in elkaar zitten.

    Bvd & Mvg,

    AutoFlower Da BongMaster
    Starts
    21 May 2024
    Ends
    21 May 2024
    Location
    Aarde

    #2
    Wettelijk gezien zal je gelijk hebben denk ik. Je mag immers ook hennep kweken.

    In de praktijk weet ik zeker dat je aan het kortste eind trekt. Een aankoopbon of zelfs een foto bewijst helemaal niks, wie zegt dat die CBD zaadjes niet naar je ouders zijn gegaan en jij gewoon THC in de grond heb geknalt.

    Daarbij dat stomme gedoogbeleid.
    Overlast (geur) is altijd verwijderen, ook 1 plantje met maar 1 toppie.

    Comment


    • autoflower187
      autoflower187 commented
      Editing a comment
      "Het gedoogbeleid ja"

      Rutte had wel tijd om ons land 12 jaar lang aan gort te helpen maar zelf cbd olie gaan maken om goed op te slapen kan nog steeds niet........

      Ik zou zeggen een vergunning/ontheffing aanvragen bij de gemeente zou en goede oplossing zijn voor dit soort gevallen 3💯🍀👌🏻

    #3
    Ik denk dat Highrider gelijk heeft, want hoe toon je feitelijk aan dat het echt cbd plantjes zijn wanneer je blauw voor de deur hebt staan.



    Belachelijk onze achterhaalde wetgeving.

    Comment


    • autoflower187
      autoflower187 commented
      Editing a comment
      Ben ik het helemaal mee eens

      Maar draai het eens om wat als hun niet kunnen bewijzen dat het "Wietplanten" zijn

      Hoe kun je daar dan het beste mee om gaan?

      Als de bel gaat doe ik wel meteen de mantel der liefde aan hoor 😂😂😂😂

    • Babz
      Babz commented
      Editing a comment
      Hahaha omdenken..👍
      Maar realistisch gezien zullen zij gewoon die plantjes meenemen want, if it talks like a duck, walks like a duck, it's probably a duck. 😉

    #4
    En Frisian Duck 🤭

    Comment


    • Babz
      Babz commented
      Editing a comment
      😂😂😂

    #5
    Je kan ook gewoon effe een maatje naar zijn "wijkagent" sturen en hem de belangrijke vragen laten stellen.

    Comment


      #6
      Oh like.....

      It's not 4 me i am just asking 4 a 420-Friend...

      "Keep your Friends Close but your Enemies Closer"



      Comment


        #7
        CBD Olie is voortdurend in de aanbieding, voor de prijs van een flesje kan je het zelf bijna niet maken.
        Tevens is het een arbeidsintensief proces. Ik zou zeggen haal het gewoon in de winkel. Of koop CBD wiet.
        Een dag zonder wiet kent Flip niet.

        Comment


        • autoflower187
          autoflower187 commented
          Editing a comment
          Ja maar dan ben ik zeker dat het zuiver is geen gif zoals bijv. round-up als je er dan olie uit haalt ga je het gif concetreren 🤢🤮

          We hebben GENOEG schandalen gehad mbt voeding enz.

          Kijk al die terugroep acties constant en "overal"

          Je hebt in zekere zin gelijk hoor 👍🏻

          Als je tips of links hebt stuur ze aub ✌🏻👌🏻💯🍀

        #8
        De opiumwet is vrij helder:
        elk deel van de plant van het geslacht Cannabis (hennep), waaraan de hars niet is onttrokken, met uitzondering van de zaden
        De opiumwet maakt geen onderscheid tussen CBD en THC rijke planten.
        Als je gedoging wilt, of hennep wilt zaaien als voedergewas, dan is daarvoor een ontheffing nodig. Of je moet harsvrije hennep zien te telen, maar daar zit ook geen CBD in.

        Artikel 8H van de opiumwet is dan wel weer een leuke; het is blijkbaar aan de minister om er voor te zorgen dat er voldoende hennep gekweekt wordt om CBD olie van te maken.

        ChatGPT is een tekstverwerker die dit prima kan uitleggen aan mensen, wetten zijn soms nogal moeilijk geschreven.
        Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
        Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

        Comment


        • autoflower187
          autoflower187 commented
          Editing a comment
          LR2 LONG TIME NO SEE 💯

          LR2 A.K.A MR. OLDSKOOL A.K.A CANNIBAL LECTOR

          Jij hebt ons Noobs veel geleerd 1000%

          Wij spreken elkaar snel 👍🏻👌🏻✌🏻🍀♾
      Bezig...
      X