Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Volle grond toprot

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Volle grond toprot

    Korting op 420shop
    Domme vragen tijd. Ik twijfel om in volle grond buiten een paar indica’s en autoflower te plaatsen. Een afdakje is dat aangeraden om geen toprot te krijgen of valt dat nog mee?

    #2
    Afdakje helpt niet bij hoge lv en mist/dauw, maar wel tegen regen.

    Comment


      #3
      Als het 1 keer goed regent in volle bloei is het prijs wss?

      Comment


      • Rreppellsteeltjam
        Rreppellsteeltjam commented
        Editing a comment
        Hoeft niet hoor, gaat er ook om wat er daarna gebeurt, als je kan zorgen dat in september alles klaar is heb je de slechtste periode al ontweken.

        Maar de zomers van nu zijn anders dan 10 jaar geleden.

      • NewNoobie
        NewNoobie commented
        Editing a comment
        Ik ga er wat zetten im hasj van te maken. Bladluizen of niet alles eruitfilteren. Wat autos en een paar reguliere in de vollegrond en hopen dat daar voldoende voedingsstoffen zitten.

      • Rreppellsteeltjam
        Rreppellsteeltjam commented
        Editing a comment
        O, van de purple power van 20 jaar geleden heb ik goede hash gemaakt, grijs van binnen en donkerpaars van buiten, de een kreeg koppijn en de ander een grote grijns.

      #4
      Ik krijg elk jaar wel wat toprot.
      Een afdakje is teveel werk, en ik ga niet van mijn indica-neigende hybrides afwijken omdat ik buiten kweek. 5-10% verlies neem ik voor lief, daarom kweek ik buiten; dan kunnen ze wat groter worden en dan heb ik voldoende om dat op te vangen.

      Gezonde planten, dat is wel belangrijk.
      Als je natuurlijke bescherming zoekt, via-via kreeg ik aangeraden om probio carbon eens te proberen vorig jaar. Dat leek wel iets te helpen tegen het onstaan van stamrot e.d. maar als de temperatuur zakt dan is het geen wondermiddel.
      Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
      Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

      Comment


      • NewNoobie
        NewNoobie commented
        Editing a comment
        De plaats waar ik het zou voorzien staat vol van de netels.
        Dat zou de juiste grond moeten zijn.

        2 pure indicas ICE van rqs en gelato auto van wietzaadjes.

        Ik hoop dat ze het goed zullen doen zonder extra voeding mss beetje guano erbij.

      • Rietslang
        Rietslang commented
        Editing a comment
        Lavameel wil je rot beperken, en een nice bodemweb

      • LR2
        LR2 commented
        Editing a comment
        lavameel wordt over het algemeen niet getest op aanwezigheid van zware metalen.. Dus liever niet.

      #5
      Niet aan beginnen,totaal het weer niet ervoor en helaas word de zomer ook bar slecht.
      veel regen en onweer de gehele zomer.

      2024 word weer een jaar dat de boeken ingaat,waar veel hun oogst verloren gaat aan rot.

      Comment


      • Bobledsgrow
        Bobledsgrow commented
        Editing a comment
        Ook ik vermoed een kut jaar
        En ja ze kunnen nog geen week vooruit voorspellen
        Maar de voorspelling op de lange duur was 2maand lang zeer nat tot en met augustus
        Afgelopen week hoorde ik voor het eerst dat de zomer zou beginnen
        Maar nog altijd is het nat en niet warm

      • stafford
        stafford commented
        Editing a comment
        Bobledsgrow, de start is letterlijk onderwater gelopen en verpest kwa weer, we zitten al in juni men had normale al behoorlijk gegroeide plantjes,nu zie je zie men met kleine stengeltjes nog groten deels en de problemen ervan,en dan de slakken plaag dat al tal plantjes met de grond heeft gelijk gemaakt.

        Tegenwoordig lees ik meer dan Ik reageer nog dat heeft toch geen zin meer 😆

      • Kunichika
        Kunichika commented
        Editing a comment
        Hij heeft vast de Enkhuizer Almanak verkeerd gebruikt🤠

      #6
      Buiten oogst je elk jaar rot dat hoort er gwoon bij. Dus gewoon buiten kweken ze smelten niet hoor
      God was never on your side..

      Comment


        #7
        Ze zijn nu pas zaailing ik ga hopeloos telaat zijn😅

        Comment


        • Bobledsgrow
          Bobledsgrow commented
          Editing a comment
          Het is net hoe groot je ze wil hebben
          Je kunt ook een stek eind juli neer zetten
          Dan word ie alleen niet zo groot

        • Rreppellsteeltjam
          Rreppellsteeltjam commented
          Editing a comment
          Of elke maand 5 autos en dan maar hopen.

        #8
        Laat je voor al niet afschrikken door toprot a.k.a meeldauw illusies van anderen.

        Meeldauw is een schimmel dat continu door de lucht zich verspreid en soms ook door insecten,die kiemen kunnen geen schade aanrichten!
        tenzij de temperatuur warm is de luchtvochtigheid boven de 50% gaat uitsteken, als die 2 factoren zich combineren word het wel gevaarlijk omdat het hier wel effect bij optreed.

        Men speelt hier zelf een grote bijdragen bij en is zich vaak van geen kwaad bewust,dat zij zelf De Boosdoener en veroorzaker zijn

        plukken van bladeren,toppen,High stress en ga maar door ,er ontstaan wonden en die wonden zijn tevens de zwakheid waardoor het voor de schimmel heel simpel word om de plant te infecteren, ik raad dan ook aan om buiten niet te gek te doen en het te voorkomen ipv van zelf te veroorzaken.

        als jij een wond hebt is de kans op een infectie ook velen malen groter,de natuur is een weerspiegeling vergelijkbaar van ons eigen lichaam.

        uiteraard zul je altijd mensen hebben die na alles wijzen maar niet de correcte oorzaak weten.

        Lees niet teveel van misinformatie online,
        ga niet met duur onnodig gif spuiten,ook niet voor jezelf die rommel wil je immers niet roken!

        En zoals altijd het begint bij het juiste zaadje te kiemen.

        Comment


        • Rreppellsteeltjam
          Rreppellsteeltjam commented
          Editing a comment
          Meeldauw gebruik je waterstofperoxide voor, wondjes afsluiten met vaseline/zout mix.

        • stafford
          stafford commented
          Editing a comment
          Dat is een optie,maar niet specifiek nodig.
          De truc is om juist te toppen wanneer de 2 factoren niet meespelen,en het geen kwaad kan aanrichten,simpel gezegd het is te voorkomen.

        #9
        Mja ik ben hopeloos telaat. Mijn zaailingen staan in potten buiten momenteel om dit weekend in de grond te plaatsen zo meer ik zie wel wat er van komt project

        Comment


        • stafford
          stafford commented
          Editing a comment
          Neehoor, niks te laat aan ik denk dat je juist blij moet zijn met dit barslechte weer van de afgelopen tijd en beter word het ook niet echt als je de vooruitzichten bekijkt.

          Je kweekt indicas en autoflower perfecte combo.

          Autoflower die nu opgroeien bloeien in de best mogelijke tijd normalituur in de volle zomer.

          Niks te laat aan,zie meer voordelen voor jouw nu dan nadelen
      Bezig...
      X