Maak gratis een account aan en krijg toegang tot het volledige forum. Paswoord vergeten? klik hier om een nieuwe aan te vragen. Neem contact op indien u problemen ondervindt met inloggen of registreren.
Maak een account aan!
Weet iemand wat dit is en wat ik er aan kan doen, ik kan geen beestje op mijn planten vinden
Klik op de foto voor duidelijke afbeelding
groetjes sandra
Dat is zeker geen schade van slakken want die hebben de neiging om hele stukken uit je blad te knabbelen. Bovendien is zo'n blad niet stabiel genoeg om een naaktslak te dragen.
Ik heb net hetzelfde thuis voorgehad bij m'n Mother's Finest en ik heb tot op heden de dader ook niet kunnen vinden. Naar mijn mening zijn dat gewoon passerende insecten geweest (sprinkhanen, kevers, ...) en is het niets ernstigs. De bladeren zijn niet te erg beschadigd en ze zien er nog mooi groen uit.
Het gaat alleszins geen invloed hebben op je eindresultaat, het oogt enkel minder mooi.
Ik heb en middeltje in de schuur gevonden tegen Wantsen en nog een hoop meer ongedierte
en ik ga dat morgen vroeg op mijn plant spuiten en hopen dat het dan verdwijnt
In elk geval heel erg bedankt voor jullie reackties
groetjes Sandra
Weet iemand wat dit is en wat ik er aan kan doen, ik kan geen beestje op mijn planten vinden
Klik op de foto voor duidelijke afbeelding
groetjes sandra
Waarschijnlijk wantsen heb ze ook gehad. Heb knoflook onder de plant in de grond gezet. Gelezen dat dit helpt. Heb knoflook gekookt en na afkoelen om de 2 a 3 dagen de plant mee natgemaakt. Denk dat dit iets geholpen heeft. Heb eerst gespoten tegen ongedierte maar kwam steeds weer terug. Uiteindelijk roofmijt besteld en uitgezet en daarnaar heeft mijn plant zich weer hersteld. Mogelijk 2 ziekten want ik heb de wantsen wel gezien.
Kweek voor de 1e keer dit jaar (per toeval een kleine plant gekregen in juni). op dit moment ziet de plant er echt fantastisch uit en volop in bloei. Zal nog een keer een foto plaatsen van mijn plant.
Comment