Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wanneer oogsten, graag al jullie tips?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Wanneer oogsten, graag al jullie tips?

    Korting op 420shop
    Hallo lieve mensen,

    Ieder jaar bestel ik zaadjes, dan laat ik deze binnen ontkiemen en dan gaan ze de tuin in. In een pot.
    Ik heb jullie advies nodig?

    Op de een of andere manier gaan mijn planten dit jaar niet de hoogte in. Wellicht heeft het te maken met ons klimaat en de vele regen. Ik heb een paar foto's bijgevoegd.

    Ik ben enorm onzeker, wanneer oogsten, gaat dit goed, etc.
    Het betreft Northern Light en Kush.

    Mocht iemand even de tijd hebben om er zijn of haar lichtje over te laten schijnen? Dat zou ik enorm waarderen.

    Alle goeds,
    en dank!
    Attached Files

    #2
    Het beste is dat je een microscoopje gebruikt, en dan naar de trichromen kijkt.

    De Trichromen zijn eerst transparant, krijgen dan zeg maar een melk kleur en daarna worden ze bruin / amber kleurig.

    Een microscoop gebruiken bij het kweken van wiet lijkt misschien wat te veel van het goede, maar toch kan het goed van pas komen. Ontdek hier waarom!


    Bij de 420 shop is hij niet op voorraad.

    Als ik naar de foto's kijk, dan denk ik die mogen nog wel even.
    Last edited by Gps; 15 July 2024, 15:05.
    Lets not criticize but legalize

    Comment


      #3
      Hoi hoi gps,
      Dankjewel! Het is met het blote oog niet waar te nemen?
      Dan rest mij om inderdaad een microscoop aan te schaffen.
      Bedankt voor je input, ik laat ze nog even staan.
      Grazie grazie ciao!

      Comment


      • Rreppellsteeltjam
        Rreppellsteeltjam commented
        Editing a comment
        Met een oogloep die 100 x vergroot kom je ook een heel eind.

      #4
      Bedankt voor de tip!
      Dat is toch hetzelfde loupje dat mijn juwelier hanteert?
      Ga ik naar op zoek!

      Comment


        #5


        Hey Elisabeth, ik gebruik zelf deze en vind 'm prima werken.😊

        Comment


          #6
          Wat fantastisch, kost geen drol? Goede tip dankjewel!

          Comment


          • Babz
            Babz commented
            Editing a comment
            Precies, lekker goedkoop maar werkt gewoon goed, en er zit ook een lampje op. 👍

          • Highrider
            Highrider commented
            Editing a comment
            Doordat lampje kunnen je trichome meer milky lijken dan ze zijn, de laatste check beter zonder lampie.

            60x vergroot is perfect, 100x te veel; zo'n vaste hand heb ik niet.

          • Babz
            Babz commented
            Editing a comment
            Oehh dat wist ik niet, bedankt voor de tip Highrider. 👍

          #7
          Bedankt allemaal voor jullie input! Ik zwaai af met Alpha Blondy: Jerusalem !

          Comment


            #8
            Oja,dit komt door de misinformatie dat ze mensen wijsmaken met autoflowers,en vrijwel iedereen telt de weken verkeerd,ik denk ook dat precies hier het stukje twijfel bij je is ontstaan,dat deze post tot stand heeft gebracht.

            autoflowers hebben een 2wekende durende zaailingfase, erna volgt de vegatieve fase deze is bijna altijd 3weken exact.

            Dan heb je al 5weken erop zitten.
            (mocht je xxl) varianten hebben tel er 1 a 2 weken extra boven op.
            (de jouwe zijn geen xxl autos)

            Dan treed de bloei fase op deze duurd altijd tussen de 6 en 10 weken (soort afhangkelijk)
            Dus in totaal van zaad tot oogst zit je altijd tussen de 12 en 15 weken.

            dus mijn advies goed dit onthouden,je niet laten verleiden door het mooie tekstje van 9 tot 10 weken van zaad tot oogst,en dan komt alles goed.

            Dan wil ik je nog een belangrijk ding meegeven, men zie't de witte haartjes optreden en gaat gelijk over na de bloeivoeding nooit doen, de eerste 3 weken van de bloei, groeit je plant erg hard hier heeft ze dan ook groei voeding nodig.
            met bloei ga je niet de groei spurt helpen maar juist remmen,wat resulteert in een kleinere mindere plant en dus oogst verlies ook optreed.

            -dan het antwoord op je vraag, de bladeren en de trichomen (dit is autoflower gericht enkel)
            de geur is op zijn sterkst als ze oogst klaar is,dus ook dat kun je toepassen.



            Succes Met je kweekje,
            staff.




            Comment


            • Bobledsgrow
              Bobledsgrow commented
              Editing a comment
              Ik weet niet hoe het buiten zit
              Maar binnen waren de f1 van royal precies klaar zoals ze zeiden
              De ene 10weken na boven komen
              En de 12 weken soorten
              ook precies 12 weken na het boven de grond uit komen
              Maar dat was binnen gepushd op 24tot 18uur licht
              Ik geloof zeker dat ze buiten minder snel zijn
              Of dat dat kan verschillen

            • stafford
              stafford commented
              Editing a comment
              @Bobledsgrow,binnen/buiten maakt niet uit is allemaal hetzelfde een af legt een cyclus af.

              De f1 soorten zijn inderdaad meer accuraat aangegeven,zouw erg zijn met die prijzen eraan als dat niet zo was.

              Maar als je de random autoflower pakt of xxl variant zul je al snel opmerken dat geen een beschrijving klopt,ongeacht de Breeder.

              De eerste 5 weken is waar het om draaid,om een autoflower tot een succes te laten zijn,buiten heb je het risico met slecht weer.
              Binnen heb je risico met met fouten maken en dat verpest eigenlijk de gehele kweek al en de potentie van die autoflowers.

              Ze zijn makkelijk en leuk,maar met een fout is eigenlijk al de kweek verpest.

              24uur licht pushen kan prima,maar de praktijk leert dat autoflowers nog altijd zich het best ontwikkelen in een 18uur schema,en daar je eigenlijk ook nog altijd de beste resultaten behaald.

              Buiten zit je vooral met klimaat.
              Binnen zit je vooral dat je eigenlijk geen enkele fout kunt permitteren.

              Staff

            • Gps
              Gps commented
              Editing a comment
              Ik heb de meeste ervaring met Dutch passion, en kweek buiten.
              Als hun 10 weken zeggen maak er dan maar 12 van.
          Bezig...
          X