Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Te laat in bloei?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Te laat in bloei?

    Korting op 420shop
    Hoi allemaal,

    ik heb op het balkon een Special Queen #1 van RQS. Staat bij bloeitijd 8-9 weken en oogstmaand eind sept. Ze is nog steeds volop aan het groeien en nog geen teken van bloei. Moet ik mij zorgen maken? Ik ben bang voor toprot als ze zo laat in het jaar nog moet gaan bloeien.. ze is nu 2 meter hoog en zit in een 35 liter pot met normale potgrond en groeivoeding van Plagon.

    thanks!

    Joekie
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.
    sigpic

    #2
    Ze zitten nu in hun strek fase denk nog een week of 2 dan begint het wel. Je kan dr ook verduisteren, dan gaat t allemaal iets sneller.

    Comment


    • Bo$wachter
      Bo$wachter commented
      Editing a comment
      Maar eind september ga je nog niet veel wiet hebben. Zou zolang mogelijk wachten als het kan straks met oogsten zolang het weer het toe laat.

    • joekie
      joekie commented
      Editing a comment
      Thanks!

    #3
    Je moet ook geen labeltjes lezen, geen enkele normale soort is in september oogrijstrijp,in ons landje,oktober midden +- is ze oogstrijp.
    prima soortje dot trouwens, als je het goed doet trek je zo een halve kilo droog van een plant af met de special Queen.

    Comment


    • joekie
      joekie commented
      Editing a comment
      Thanks voor de info!

    #4
    Ik kan je garanderen dat je toprot gaat krijgen. Daar hoef je niet bang voor te zijn, dat gebeurt gewoon bij buitenkweek.
    Als je er niet bang voor bent, en gewoon 10% verlies inrekent, dan houd je alsnog 90% over en dat bespaart een boel stress.

    Laten we duidelijk zijn: niet elke top wordt rot. Ik heb ook weleens toppen in begin december van de plant getrokken die nog rotvrij waren. Niet dat die veel gegroeid zijn in de laatste maanden, maar het laat maar zien dat het een kansenspel is.
    Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
    Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

    Comment


    • stafford
      stafford commented
      Editing a comment
      Toprot word verkeerd gezien en de werking ervan nog te vaak.

      Toprot, bij een goedde luchtdoorstroming vind bijna tot nooit plaats.
      Ook moet je de planten nooit in de regen laten tijdens de bloei,als je die 2 simpele stappen steevast toepast heb je eigenlijk bijna tot niks meer te vrezen,en zal van toprot vrijwel geen sprake meer zijn.

      De omgekeerde werking is meeldauw,meeldauw zet alleen door en zijn werking bij warm en vochtig weer,dus morgen heb je een hoge lv en hoge temperaturen, dat het walhalla is voor toprot.

      Je ziet hier mensen nog altijd een grote grove blunder steevast zelf maken en toepassen,en dat is blaadjes wegtrekken omdat ze niet mooi zijn, eenbetere lucht doorlating echter vergeet men dat dit alleen voor de binneteelt van toepassing is en buiten totaal niet werkt.

      Bij elk blaadje dat ze eraf trekken of wat dan ook creëer je een wond en daar begint het feest.

      Men is vaak zelf de oorzaak van toprot en meeldauw, omdat het bijden te voorkomen is voor 90% buiten.

    • joekie
      joekie commented
      Editing a comment
      Thanks!

    • PH donner
      PH donner commented
      Editing a comment
      Ik kan je vertellen dat ik in de vroege jaren 90 met genetica heb gewerkt dat TOTAAL geen rot had de laatste weken van oktober. En dat waren echte bonken van toppen . Het kan/ kon dus wel!

      Ik zelf hou ook de 10|15% regel buiten aan

    #5
    Toprot word verkeerd gezien en de werking ervan nog te vaak.

    Toprot, bij een goedde luchtdoorstroming vind bijna tot nooit plaats.
    Ook moet je de planten nooit in de regen laten tijdens de bloei,als je die 2 simpele stappen steevast toepast heb je eigenlijk bijna tot niks meer te vrezen,en zal van toprot vrijwel geen sprake meer zijn.

    De omgekeerde werking is meeldauw,meeldauw zet alleen door en zijn werking bij warm en vochtig weer,dus morgen heb je een hoge lv en hoge temperaturen, dat het walhalla is voor toprot.

    Je ziet hier mensen nog altijd een grote grove blunder steevast zelf maken en toepassen,en dat is blaadjes wegtrekken omdat ze niet mooi zijn, eenbetere lucht doorlating echter vergeet men dat dit alleen voor de binneteelt van toepassing is en buiten totaal niet werkt.

    Bij elk blaadje dat ze eraf trekken of wat dan ook creëer je een wond en daar begint het feest.

    Men is vaak zelf de oorzaak van toprot en meeldauw, omdat het bijden te voorkomen is voor 90% buiten.​
    Hier ben ik het niet mee eens.

    Toprotschimmel heeft een spore die door een celwand heen kan prikken. Goede luchtstroming kan helpen bij het voorkomen maar hoe meer luchtbeweging hoe meer sporen er langs waaien, maar als er voldoende vochtigheid is (LV van 60% of hoger) dan is er helemaal geen water nodig voor die spore om te kunnen kiemen. Vervolgens doet die zich te goed aan plantsap en is er helemaal geen extern water meer nodig. De plant reageert door de wond te flushen, wat weer zorgt voor nieuwe aanvoer van water. Zo kun je zelfs in de woestijn toprot tegenkomen.

    Ik heb hier planten in de volle zon staan, als jaren, die kneiterveel meeldauw krijgen. Kijk maar eens naar eikenbomen in een veld, die zitten er vol mee. Het is een combinatie van vatbaarheid en samenstelling van de waslaag op het blad.
    Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
    Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

    Comment

    Bezig...
    X