Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

HELP

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

HELP

Korting op 420shop
    Hallo...
    Ik ben Hman, ben nieuw hier en heb wat goede raad nodig. Kan dat hier?

Niemand online?

Comment

Daar is een forum voor
      Veel gestelde vragen over het forum
      JOINTJEDRAAIEN.NL - Smoking Community
      420Shop.NL
      "Wat je kunt maken, kun je ook kraken."

Comment

heb je een probleempje ?
        Ganja always does the trick.

Comment

Ja....
          Ben begin september (voor het eerst) gestart met buitenkweek. Heb ze eerst laten opkomen met zo'n stareterskit en daarnaa zijn ze naar buiten gegaan.
          De eerste maand stonden ze in potten en overdag buiten in de tuin, daarna heb ik ze in de volle grond gezet in een kweektent. Nu heb ik ze (ongeveer een maand) onder een kweeklamp staan in die tent en heb er een verwarmingetje bijgezet dat ik aanzet vanaf het moment dat de temperaturen onder de 12 graden gaan. Gewoonlijk is de temperatuur tussen de 19 en 23 graden.
          Ik heb vijf white widow autoflowers en 2 Special Queen 1 autoflower planten.
          Bij de white widow's zijn er al ongeveer een maand topjes, bij 1 van de Special Queen planten komen er sinds gisteren kleine topjes.
          Ik maak me met name zorgen over de WW's omdat daar de bladeren schade hebben en omdat ik niet weet of het al tijd is om te oogsten of niet.
          Maar eigenlijk maak me zorgen over alle planten... Was door een hartoperatie te laat begonnen met de kweek en vraag me af of hier nog resutaat met te halen valt...
          ALLE tips zijn meer dan welkom want het is de allerseerste keer dat ik dit probeer en heb geen andere feedback.
          Alvast superbedankt hoor!!!
          You do not have permission to view this gallery.
          This gallery has 1 photos.

Comment

• Hman
            Hman commented
            Editing a comment
            Staat een foutje:
            De plantjes zijn gezaaid begin augustus en niet in september (zoals hierboven fout gemeld).

Ik probeer er meer foto's op te krijgen...
          Attached Files

Comment

Nog een paar...
            Attached Files

Comment

En nog een keertje...
              Attached Files

Comment

De laatste...
                Attached Files

Comment

• Hman
                  Hman commented
                  Editing a comment
                  Dat het 'prutswerk' is daar kan ik wel in meegaan al is het meer onkunde...
                  Nogmaals, ik had het idee om gewoon wat zaadjes in de grond te duwen in de tuin en gewoon zo te laten groeien. Later dacht ik telkens dat ik het iets kon verbeteren en is er steeds iets bijgekomen. (Er hoefde voor mij geen maximaal rendement uit te komen in een zo kort mogelijke tijd).
                  Daar hoef je niet denigrerend over te doen en "benieuwd hoe de vrouw er thuis bij zit...." is een ongepastte opmerking Boswachter.
                  Ik heb de nacht voor de (onverwachtte) hartoperatie nog doorgewerkt tot 3u om het enigzins in orde te krijgen, dus ja er zit zeker veel liefde en tijd in. Daarvoor had ik bijvoorbeeld de grond al 50cm afgegraven en gevuld met potgrond (2300l), dat kostte mij meer dan een week vanwege de gezondheid. Heb er heel wat uurtjes inzitten ookal ziet het er wat 'prutserig' uit....

• Bo$wachter
                  Bo$wachter commented
                  Editing a comment
                  Ongepast of niet, denk dat je vrouw dat liever leest als dat ze buiten geflikkerd wordt uit je huur huis of dicht getimmerd wordt in je koop huis.

Vindt t allemaal hartstikke erg voor je wat je heb mee gemaakt maar wat er hier staat is gewoon 3x niks en vragen om problemen. Bedoel t verder allemaal goed maar als je aan komt met tijd en liefde zakt de broek af.. dan had je je wat in moeten lezen en de tijd en liefde kenne besparen.

Succes iig

• Wesley pipes
                  Wesley pipes commented
                  Editing a comment
                  buiten en binnen een groot verschil. buiten zijn ze koning, ze groeien meters hoog bij minder zon, koningsplanten die hoger groeien dan hun buren. ze hebben geen voeding nodig, al zeker niet in volle geond. stofje tekort, wortels gaan op zoek naar voeding en water. van rot zorgt de wind ervoor dat de regen er van spoelt. vorig jaar had ik er in 7 liter potten van 3 meter hoog. de helft was door de pot geworteld de andere niet. 3 weken kurkdroog, 3 weken zeiknat. ik zag zelfs niet de lamp buitten. de zon combineren met kweeklamp doet ze toch stressen is mijn gedacht. buiten in mijn gevoel is best niet onder plastiek of glas ivm rot, en weinig bijvoeden indien volle grond ook geen water geven want wortels blijven oppervlakkig dan.

Trichromen checken met een vergrootglas en zorgen dat uw lichtcyclus niet heel de tijd omslaat als je geen hermas wilt succes. (En zoiezo voor autoflowers staat meerstal een indicatie op de website waar je de zaadjes kocht hoelang).

Comment

• Hman
                  Hman commented
                  Editing a comment
                  wat bedoel je met de lichtcyclus niet heel de tijd omslaat en wat is hermas?

• Bo$wachter
                  Bo$wachter commented
                  Editing a comment
                  Hermas zijn de transgenders van het plantenrijk.

• Hman
                  Hman commented
                  Editing a comment
                  ok, bedankt voor de info!

Sie staan maar juist in bloei

Comment

• Hman
                  Hman commented
                  Editing a comment
                  Die kleintjes? (White Widow)

kunstlicht aansteken buiten daguren zorgt voor verstoorde bloei, buiten heb je meestal beestjes ik dacht mineervlieggangetjes te zien maar buiten zijn beestjes meestal niet zo erg. soms laat zulk een tentje te weinig zon door en staan ze beter in volle zon dan onder plastiek.

zulk een clip on macro lensje voor op je gsm , ng es inzoomen, en dicht bij trichoompjes op de topjes houden... transparant is nog niet goed melkachtig beter, samen met wat amber best.

is een ietwat raar jaar vond ik buiten al weet ik niet echt waarom. de toppen zien er toch redelijk goed uit denk ik niet helemaal goed zichtbaar maar gaat wel nog mooi worden vast wel. welke juist bloeit wat later ?

Comment

• Wesley pipes
                  Wesley pipes commented
                  Editing a comment
                  idd en weet je de genetica van op het pakje? al weet ik niet zeker of het veel uitmaakt bij afjes of er meer sativa dan indica inzit, en of meer of minder ruderalis gen. en of je het kan triggeren. men zegt van sommige toevoegingen de bloei getriggerd kan worden maar of dat wetenschappelijk onderbouwd is weet ik niet. ik dacht door plots bloei te geven ze eraan begonnen maar kan echt toeval zijn ook. net zoals sugar royal of melasse .

• Hman
                  Hman commented
                  Editing a comment
                  Heel erg bedankt voor de snelle reacties. ik zal inderdaad eens goed bijlezen.
                  Ik wilde eigenlijk met name weten of het nu goed ging met de planten (vandaar ook de vele foto's) omdat de blaadjes van de WW er niet zo super uitzien en omdat ik me zorgen maakte ivm de late tijd van het jaar voor de planten....

• Bo$wachter
                  Bo$wachter commented
                  Editing a comment
                  Je planten kunnen er beter bij staaan. Maar heb ze wel eens in een slechtere staat tot een oogst zien komen hier.

Idee is leuk,maar veel te laat.
                goed.geen pretje,wat je hebt doorstaan.

Maar hij een tent kost het geld niet! Koop geen zwik van mp af koop het nieuw of koop het niet

Staff

Comment

• Hman
                  Hman commented
                  Editing a comment
                  bedankt staff

• stafford
                  stafford commented
                  Editing a comment
                  Ga voor een gorilla, ze zijn weliswaar iets duurder,maar zoveel beter !! En steviger en kwaliteit ook 10x beter, je haalt het zo eruit met de levensduur ervan.

Ik ben het met boswachter eens
                een klein voorbeeld ivm je lampen
                Als je de 2 grote planten ziet
                Dan zie je dat alleen de hoofdtop belicht word
                80%van die planten staan zo goed als in de schaduw
                hier zal dus ook na genoeg geen (kwaliteit)wiet geproduceerd word

De kleintjes krijgen van alle 3 de lampjes van je lamp belicht
                Je hebt kans dat de piek te hoog is
                te veel licht gebundeld op je plant
                Dan verbranden ze ook ondanks dat de tempratuur dat niet doet

Bedenk hoeveel wiet je per ronde wilt kweken
                aan de hand daarvan bepaal je je tent formaat en lamp
                II ben van een iets grotere tent mits je de ruimte hebt
                ook met het oog op knippen
                en een tent van 150 x150 met een lamp voor 120x120
                is beter dan een tent van 120x120 met een lamp voor de zelfde afmeting
                De redenen
                ze staan niet tegen de wanden
                wat rot door condense van de wanden voorkomt
                en het licht zal verder naar beneden reiken aan de randen
                en je kunt dan in je tent knippen
                wat de extreme geur die vrij komt bij het knippen
                weg gefilterd kan worden
                Bij het kopen van een afzuiger
                adviseer ik je een slag zwaardere filter te nemen
                bij overcapaciteit hoeft je filter niet maximaal gebruikt te worden
                bij extreme soorten word de geur dan ook weg gefilterd
                waarbij het bij een gewone filter met extreme geuren het er nog wel eens door heen komt
                Een fan controller op je afzuiger met thermostaat
                Zodat als het licht uit gaat
                De afzuiger op minimaal gaat
                En je zo niet je dure warmte van je kachel direct weg zuigt

Comment

• Hman
                  Hman commented
                  Editing a comment
                  Dankjewel voor je uitgebreide informatie Bob, hier heb ik wat aan!
                  Ik ga het de volgende keer beter aanpakken en me wat meer verdiepen... Het was eigenlijk een probeersel zonder de bedoeling om er veel uit te halen ofzo. En had al wel gedacht dat er iets meer bij zou komen kijken dan ik had verwacht maar bijvoorbeeld die geur die nu al vrijkomt niet...
                  Denk jij dat die kleine plantjes (zie foto's) al geoogst kunnen worden en zou dan de geur afnemen denk je?

enige manier om echt te weten of het al wat is , is via de trichjes te checken. bv met een macro clip on lensje op je gsm, en inzoomen , en zeer dicht tegen de wiet houden. op ali voor 1 euro. transparant is niks, melk en amber is best. ik heb nu geen vb van vroeger bij me jammer genoeg.

Comment

• Hman
                  Hman commented
                  Editing a comment
                  Moet zijn SPECIAL QUEEN 1 zijn ipv Royal Queen....
                  Sorry!

• Wesley pipes
                  Wesley pipes commented
                  Editing a comment
                  feminized is het 50-50 hybride , maar met korte bloeitijd, maar dat promoten ze bijna altijd. mss foto van plukje dichtbij kan ook al helpen ?

• Hman
                  Hman commented
                  Editing a comment
                  Wesley, heb de foto's iets verderop erop gezet. Kan je het zien?
              Bezig...
              X