Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

slappe hap

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

slappe hap

Korting op 420shop
    wie kan mij vertellen hoe dit komt zijn de wortels aangetast of komt dit door het te veel aan regenwater

Re: slappe hap

Foto 1 en 4 ziet eruit als roest, dit komt door het natte en koude weer. Dit overleven ze wel.
    Foto 2 en 3 is rampzalig, ik hou het er op dat er iets onder de grond aan de hands waardoor de plant geen vocht meer krijg.
    recht is recht. krom is krom.

Comment

is er nog wat aan te doen denk je

Comment

je zou voorzichtig rond de plant aarde weg spitten en droge potgrond toevoegen
        ze staan duidelijk veel te nat

Comment

Dat zou ik maar niet doen tony, als ze te nat hadden gestaan hadden alle planten er last van gehad.
          En als ik zo naar je planten op de achtergrond kijk staan ze er prachtig bij.

Gewoon zo doorgaan, jammer van die ene, maar dat gebuert nou eenmaal
          recht is recht. krom is krom.

Comment

Ze ztaan allemaal in dezelfde grond ph waarde 7
            Heb een gat gegraven 50l potgrond erin (biomest) kan het zijn dat al het water in de kuilen loopt en de grond er rond omheen niet genoeg water afneemt

Comment

Zou kunnen. Even een paar geulen naar je plantgat toe graven dan, en zien of het helpt ?
              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Ziet er uit als een schimmel in de grond, heb ik ook eens gehad, deze gaat op je wortels zitten en is niets aan te doen zover ik weet.
                De plant verwelkt gewoon.
                Bij mij was het 1 plant, de rest die ook in de buurt stonden hadden nergens last van, wel oppassen je kunt deze schimmel wel verplaatsen.
                Zelf laat ik het stukje grond waar ie stond met rust en probeer het over een jaar weer eens daar.

Comment

Dank voor jullie reacties

Van de week zal ik nog eens gaan kijken en nieuwe fotos toevoegen maar diy weer zal het er zeker niet beter op maken

Comment

google eens op verwelkingsziekte, daar staat nog wat extra info mbt snoeien etc.

Comment

Heb net f gezocht op google, staat inderdaad nuttige info bij. Morge ga ik even bij de plaats kijken en hopelijk is de rest niet aangetast,
                      In je vorig bericht staat dat jij waarschijnlijk ook dit probleem hebt gehad en dat je het daar volgend jaar opnieuw wilt proberen. Op internet heb ik een stuk gelezen dat het zeker in jaar in de grond kan blijven dus dan zou ik nog een jaartje overslaan als ik jou was of de grond behandelen wat een mogelijkheid is.

Comment

Ben vandaag wezen kijken en van de plant is niks meer over. Is omgevallen en helemaal in elkaar verschrompeld

Comment

Bezig...
                        X