Hallo,
Ik heb 2 stekken van mijn buitenplant gehaald.
Nu is mijn vraag of ik het goed gedaan heb?
Werkwijze:
Eerst beetje masseren op de plek waar je wilt gaan knippen, daarna schuin afknippen.
Onderaan het steeltje 1cm opengeknipt en een beetje opgemaakt voor te wortelen
.2011-08-13 12.24.53.jpg
2011-08-13 12.34.28.jpg
2011-08-13 12.38.08.jpg
Hieronder een foto van de twee stekjes samen, 1 klein stekje en 1 wat grotere (kijken of het wat uitmaakt).
Achterste is van vandaag toen hij net van de moederplant afwas en gepot werd en water gekregen had. (na een paar uur stond hij ook weer rechtop)
Voorste staat er al een dag.
stek.jpg
Ik heb gelezen dat het wortelingsproces wel 1/2weken kan gaan duren.
Vanwege het toch al laat in het jaar is en geen middelen heb zoals stekpoeder etc. heb ik ze gewoon in zaai/stekgrond gezet.
(De moederplant is nog in de groeifase, groeit een paar cm per dag en laat al teken van voorbloei zien in de okseltjes.)
Wel geef ik ze 2maal daags water met een plantenspuit, zelf geef ik ze niet veel water per keer. Niet dat het onderuit het potje komt meer de aarde bevochtigen.
Iemand enig idee of dit misschien gaat lukken?
Ze staan dag/nacht buiten wel onder een beschermhokje buiten, is het verstandig om na 1/2dagen ze al in de zon te zetten hetzij de hele dag of alleen 's avonds?
Of kunnen deze jongelingen de zon hetzij ochtend/avondzon nog niet aan?
Mvg.
Ik heb 2 stekken van mijn buitenplant gehaald.
Nu is mijn vraag of ik het goed gedaan heb?
Werkwijze:
Eerst beetje masseren op de plek waar je wilt gaan knippen, daarna schuin afknippen.
Onderaan het steeltje 1cm opengeknipt en een beetje opgemaakt voor te wortelen
.2011-08-13 12.24.53.jpg
2011-08-13 12.34.28.jpg
2011-08-13 12.38.08.jpg
Hieronder een foto van de twee stekjes samen, 1 klein stekje en 1 wat grotere (kijken of het wat uitmaakt).
Achterste is van vandaag toen hij net van de moederplant afwas en gepot werd en water gekregen had. (na een paar uur stond hij ook weer rechtop)
Voorste staat er al een dag.
stek.jpg
Ik heb gelezen dat het wortelingsproces wel 1/2weken kan gaan duren.
Vanwege het toch al laat in het jaar is en geen middelen heb zoals stekpoeder etc. heb ik ze gewoon in zaai/stekgrond gezet.
(De moederplant is nog in de groeifase, groeit een paar cm per dag en laat al teken van voorbloei zien in de okseltjes.)
Wel geef ik ze 2maal daags water met een plantenspuit, zelf geef ik ze niet veel water per keer. Niet dat het onderuit het potje komt meer de aarde bevochtigen.
Iemand enig idee of dit misschien gaat lukken?
Ze staan dag/nacht buiten wel onder een beschermhokje buiten, is het verstandig om na 1/2dagen ze al in de zon te zetten hetzij de hele dag of alleen 's avonds?
Of kunnen deze jongelingen de zon hetzij ochtend/avondzon nog niet aan?
Mvg.
Comment