Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nog steeds geen voorbloei??

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Nog steeds geen voorbloei??

Korting op 420shop
    Ik heb sinds 15 mei 2 feminized zaadjes Big Bang buiten staan.
    2 planten zijn nu volledig in groei. 1 in volle grond en 1 in pot. Heb standaard grond gebruikt.

Qua voeding: Canna Terra Vega 1 liter en Canna Terra Flores 1 liter.
    Tot op vandaag gebruik in nog steeds mijn Groeivoeding.

Nu krijg ik nog steeds geen bloeiverschijnselen te zien en we zijn half augustus?
    Ik wil niet dat de planten te hoog komen, want dan krijgen ze 's nachts rechtstreeks licht van een straatlantaarnpaal

Kan ik de bloei bevorderen door al te beginnen met bloeivoeding?
    Oogst zou voor begin oktober zijn, dus zou ik nog een 2 maanden te gaan hebben.

De planten staan onder een boom en krijgen geregeld zonnestralen, door de bladeren heen (niet extreem veel).
    's nachts is er een vrij 'felle nachtlantaarn die volgens mij de rust en dus bloei van de plant kan belemmeren.

Vorig jaar mislukte mijn oogst door verkeerde voeding (teveel N) het licht van de straatlantaarnpaal en stress door 's nachts te verhuizen naar binnen om ze toch complete duisternis te geven (extra stress door temperatuurverschil binnen/buiten?)

Graag jullie hulp en advies!
    Attached Files
    Last edited by Frenchtailer; 16 August 2011, 18:52.

Re: Nog steeds geen voorbloei??

Oorspronkelijk geplaatst door Frenchtailer View Post
    Kan ik de bloei bevorderen door al te beginnen met bloeivoeding?
    Nee, de aanwezigheid van meer bloeispecifieke voedingsmengsels geeft je geen bloeiende plant. Dat doet 'tie toch echt zelf, en als er al een methode voor is om die op gang te brengen zou dat verduistering zijn.
    Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

Comment

Last edited by Shades of Green; 16 August 2011, 20:01.

Comment

Re: Nog steeds geen voorbloei??

Oi, Frenchtailor,

De Big Bud plant wordt meestal geoogst in OKTOBER voor buitenkweek met een gemiddelde hoogte van 1.50 M .De hoogte van je planten kun je beperken door te toppen of te leiden,de bloeicyclus kun je alleen aanzetten door de lichtcyclus aan te passen 12h Licht/Donker en nog steeds Canna Terra Vega gebruiken qua voeding en af en toe eens spoelen met water,
        Nog veel geluk,en nog een beetje geduld

Groeten Sjille

Comment

Bezig...
        X