Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

bloeimoment buitenkweek?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    bloeimoment buitenkweek?

    Korting op 420shop
    Hoi iedereen. Wij hebben enkele vraagjes ivm ons super sjieke plant
    We hebben haar sinds juli buiten staan in een cementkuip en ze doet het eigenlijk overdreven goed.
    Ze staat zeker al 1m5 hoog en ze staat mooi breed. Het probleem is eigenlijk dat ze nog maar heel weinig tekenen geeft van bloei. Ze heeft op de uiteinde al haartjes staan dus het lijkt erop dat ze gaat bloeien maar daar blijft het ook bij. Plus dat ze nu regelmatig haar blaren laat hangen. We geven ze dus wat meer water en mengen sinds kort haar toppen voeding met het groeimiddel. Mag dit? en is het normaal dat ze nog niet meer tekenen geeft van bloei? btw, wij zetten onze plant nooit binnen snachts is dit eventueel een probleem? Merci al

    #2
    Wat voor soort is het? Dat verschilt namelijk qua start van de bloei.
    Ik heb white widow staan en die schijnen half agustus in NL in bloei te gaan. Als je a-symetrische groei ziet, dus dat de zijscheuten om en om uit de takken komen staat ie ook al in bloei daar moet je even op letten ook.



    En verder hangende bladeren wil zeggen dat het nacht is of dat ze dorst heeft.
    Succes verder!

    Laters de Don

    Sent from my GT-I9000 using Tapatalk

    Comment


      #3
      Re: bloeimoment buitenkweek?

      ligt aan het weer

      Comment


        #4
        Re: bloeimoment buitenkweek?

        We geven ze dus wat meer water en mengen sinds kort haar toppen voeding met het groeimiddel.
        Kun je eens uitleggen wat je hier precies mee bedoelt ?
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment


          #5
          Re: bloeimoment buitenkweek?

          ja idd QnQ, is dit autokannibalisme of wat moet ik me daar bij voorstellen ?
          Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

          Comment


            #6
            Ik denk dat het moet zijn "toppenvoeding" als wel "bloeivoeding", die ze mixen met groeivoeding. Ik gebruik geen voeding voor mijn dames dus zou ook niet weten of het mengen kan. Maar mij lijkt het niet goed om te mengen. Ze staan ook al in de bloei als ik het verhaal goed volg en lees dat er witte haartjes te zien zijn dus mijn tip is gebruik alleen "bloeivoeding" de naam zegt genoeg denk ik.

            Succes verder!

            Laters

            Sent from my GT-I9000 using Tapatalk

            Comment


              #7
              Re: bloeimoment buitenkweek?

              Oorspronkelijk geplaatst door DonPassie View Post
              Wat voor soort is het? Dat verschilt namelijk qua start van de bloei.
              Ik heb white widow staan en die schijnen half agustus in NL in bloei te gaan. Als je a-symetrische groei ziet, dus dat de zijscheuten om en om uit de takken komen staat ie ook al in bloei daar moet je even op letten ook.



              En verder hangende bladeren wil zeggen dat het nacht is of dat ze dorst heeft.
              Succes verder!

              Laters de Don

              Sent from my GT-I9000 using Tapatalk
              het is nie altijd zo hoor.
              Een getopte plant, gaat bvb ook asymmetrisch vertakken
              Of sommige soorten doen dat sowieso na een aantal knopen (Hawaian snow bvb zal plots asymetrisch vertakken als de plant een meter fzo hoog is)

              ook kunne hangende bladeren oa wijzen op een te natte grond. (!)

              Comment


                #8
                Te veel water zorgt toch ook voor bruine puntjes? Dat heb ik niet gelezen? Van dat toppen wist ik niet en die andere soortjes. Mijne is getopt maar geen a-symetrische groei daarna hoor pas in de bloei.Weer wat geleerd.

                Laters

                Sent from my GT-I9000 using Tapatalk
                Last edited by DonPassie; 18 August 2011, 12:26.

                Comment

                Bezig...
                X