Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

plant word te groot

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: plant word te groot

Oorspronkelijk geplaatst door Shades of Green View Post
    euh.. wat? de? fuck?
    haha ik woon nog thuis:$
    ik begin m nu te buigen, knakken durf ik nog net niet aan met mijn schatje. ik zal binnekort nog een foto plaatsen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door moreweed View Post
      prioriteiten stellen verdorie : plant past niet > groter huis !
      Whaha dat vertel ik mijn vriendin ook altijd.

Comment

hej iedereen!
        ik heb hier een foto van hoe ik de plant schuin heb gehangen. heb ik dit zo goed gedaan?

ook had ik nog eeen vraag , ik zag vandaag bladproblemen aan mijn plant. daar heb ik ook foto's van erbij staan. de jongere bladeren hebben een iets meer gele kleur dan normaal, en de iets oudere bladeren verkleuren vanuit de bladpunt. ik gebruik een biologische voeding van guanakalong en vispoeder .
        is dit overvoeding?

IMAGE_103.jpgIMAGE_104.jpgIMAGE_105.jpgIMAGE_106.jpgIMAGE_107.jpg

Comment

overvoeding wijst zich meestal uit in verbrande bladpunten
          vergeling heeft veelal te maken met een tekort aan magnesium (en stikstof)
          nu heb jij hoge waardes voor magnesium en je stikstofwaarde is okee
          maar er lijkt me een kaliumgebrek te zitten in je voeding als ik beide npkwaardes samenleg

wat er nu specifiek mis is met je plant wordt er zo niet duidelijkeer op
          maar het is een erg grote plant voor zo een klein potje
          je hebt duidelijk blijven voeden
          doordat je biologisch werk heb je niet te vrezen voor zouten
          toch kan in een pot de voedingswaarde te hoog zijn denk ik
          en omdat je plant de pot volledig gevuld heeft met wortel
          is het misschien aangeraden om enzymen te gaan gebruiken
          die enzymen worden ook gebruikt op cocos om oude wortels af te breken en zodoende voedignsstoffen weer beter opneembaar te maken . mischien is dat heir de oplossing
          je wortelkluit is te massief voor die pot en dat geeft die ondervoedingstekenen
          dit is mijn idee erover . kan zijn dat ik de bal missla .

nog een paar andere reacties afwachten
          dat biedt meer zekerheid

greetz

Comment

wat een uitgebreide uitleg van je purple haze. kalium lijkt me ook wel logisch aangezien in de tijd dat de bladeren zijn gaan verkleuren de plant ook volop is begonnen met bloeivorming.
            ik heb inderdaad goed gevoerd maar ben gek genoeg pas begonnen met voeding rond 17 juli, daarna is de plant ook echt de lucht in geschoten.
            er zit ook wel veeel wortel in de pot, overpotten is zoals ik eerder al posste niet echt een optie, die enzymen lijken me ook wel de moeite waard om te proberen dan.
            weet iemand een biologische bron van kalium ? en mischien biologisch enzymen voor een redelijke prijs?
            ik heb maar 1 plant staan dus ik wil niet te veel extra's erbij kopen. dan hou ik straks bijna de hele fles enzymen over.
            groetjes

Comment

as (als in verbrandingsproduct) is een kaliumbron. De engelse naam Potassium verwijst er ook naar > potas(h).
              Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

Comment

zou je dit dan gebruiken als topdressing of oplossen in water?
                vinassekali schijnt ook een goede biologische bron van kalium te zijn lees ik net.
                Last edited by nowv; 25 August 2011, 20:55.

Comment

Toen mijn planten te groot werden . heb ik ze gewoon met een touw naar benden getrokken elke dag iets meer... knakken zal die zeker niet doen..
                  de top blijft zowieso altijd naar het licht groeien en de stam kan zeker heel wat aan ...
                  maar zie wel dat je je wortels niet beschadigt door er te haard aante gaan trekken ,, dat wil je niet :p
                  hier een voorbeeldje:
                  SAM_0425.jpgSAM_0426.jpg
                  check this Out : http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...-400w-growtent
                  One Smoke a Day , Keeps the Doctor Away

Comment

het schuintrekken van de plant was een goede tip, is allemaal prima verlopen en de plant is al mooie topjes aan het maken. alleen de bladproblemen waar ik 2 weke geleden foto's van posten is alleen maar erger geworden. de punten van bladeren worden nu zelfs bruin en de bladeren worden iets geler. er is nog zat groen blad en het probleem zit vooral in het midden van de plant. de onderkant heeft er ook een beetje last van maar aan de bovenkant van de plant zijn de bladeren nog voor 99% mooi groen.
                    een vriend van me dacht dat het teveel water was, de grond is nog wel best vochtig, maar niet extreem nat. het is vreemd dat de grond nog zo vochtig blijft aangezien ik niet echt veel water geef.
                    heeft iemand nog een suggestie wat ik hieraan kan doen?
                    ik zal nog een foto oploaden morgen.
                    alsvast bedankt

edit: wat mij opviel is dat het porbleem de hele tijd op de zelfde bladeren zat. met dezelfde bedoel ik zelfde soort blad. het is lastig uitleggen maar zal het nog laten zien in de foto.
                    stel je hebt een tak waar een zijvertakking uit komt zitten daar net onder de oksel bij mijn plant bladeren. deze bladeren zijn kleiner dan de fanbladeren maar niet extreem klein. ze hebben ongeveer de grootte van een hand.
                    dit zijn de bladeren die vooral bladproblemen hebben. andere bladeren met dit bladprobleem zijn een aantal fanbladren vooral onder en in t middenn.
                    Last edited by nowv; 11 September 2011, 14:07.

Comment

hier de foto's, een dagje later als beloofd. ik hoop dat iemand mij kan helpen met eeen oplossing.
                      IMAGE_113.jpgIMAGE_114.jpg

Comment

Bezig...
                      X