Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Licht in het donker.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Licht in het donker.

    Korting op 420shop
    Vandaag kreeg ik een verrassing van de gemeente,
    P1020190.jpgverlichting voor in mijn tuin.....
    Ik weet nog niet hoeveel licht de lantaarnpaal geeft, en of het invloed gaat hebben op me planten.
    Hij staat een kleine 2 meter van mijn tuin af.

    Dus als iemand een idee heeft erover laat dan iets van je horen, mijn dank alvast voor de reacties.
    Mijn idee was om de kant die naar mijn tuin staat zwart te maken.
    Als een boer niet kan zwemen, dan lig het aan het water.

    #2
    Re: Licht in het donker.

    zou ik niet zo blij mee zijn

    Comment


      #3
      Re: Licht in het donker.

      zou zwarte folie als een scherm in je tuin zetten
      als je de lamp gaat zwart maken
      dan verraad je eigen en heb je kans op de wouten
      bij mij staat ook een lantaarn ,maar hier is de boom hoger
      dus ik heb na mij kant toe een stuk zwarte folie opgeplakt
      en niemand ziet het
      behalve als je het weet

      Comment


        #4
        Re: Licht in het donker.

        Yep, dat is niet zo best voor je planten. Het licht is zwak, maar kan zeker invloed hebben.
        Wat je eraan kunt doen..hmm, een partytent ombouwen, zodat je die over je plant zet om een uur of acht ?

        Als je die paal een paar minuten flink heen en weer zwiept, gaat-ie ook wel kapot.
        Dat mag natuurlijk niet, en ik raad je aan om dat niet te doen.
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment


          #5
          Re: Licht in het donker.

          Nu het donker is zie ik het licht en hoeveel er in me tuin valt...
          Een partytent zal niet gaan heb de planten op 2 plaatsen staan en ze krijgen alle 4 licht.
          Ik zal van het weekend even gaan kijken hoe en of ik een derde kan afplakken en anders toch maar een beetje verf erop.
          Dat mag eigenlijk ook niet maar wil toch wat gaan doen aan die lichtvervuiling.
          Als een boer niet kan zwemen, dan lig het aan het water.

          Comment


            #6
            Re: Licht in het donker.

            Je kan het klepje van de paal loshalen met een vierkante sleutel. Wanneer je dit klepje eraf hebt kun je vervolgenseen lawinepijl er in stoppen. Hierna zul je zien dat de lantarenpaal niet meer werkt. Problem solved.
            Is het glas halfleeg of halfvol?

            Comment


              #7
              Re: Licht in het donker.

              je planten staan in volle grond neem ik aan?
              wel klote die lantaarnpaal... je kan er misschien per ongeluk eens tegenaan rijden met een stevige pick-up
              lichtvervuiling noem ik het juiste woord!

              Comment


                #8
                Re: Licht in het donker.

                Oorspronkelijk geplaatst door Peterww View Post
                Je kan het klepje van de paal loshalen met een vierkante sleutel. Wanneer je dit klepje eraf hebt kun je vervolgenseen lawinepijl er in stoppen. Hierna zul je zien dat de lantarenpaal niet meer werkt. Problem solved.
                hahahahaha geweldig
                Poepzak 2015 - Amnesia, AK47, Red Purps, Auto Bubble & Sweet Mango Autoflower

                Comment


                  #9
                  Re: Licht in het donker.

                  Als je dat klepje eraf gaat draaien, kun je ook gewoon wat snoeren los draaien.
                  Of als het donker is, even je tuinslang erin hangen.
                  Lantaarnpaal_004_1029914b.jpg
                  Per ongeluk met een auto een zetje geven kan idd ook. Hij moet wel redelijk scheef staan, willen ze er wat aan gaan doen.
                  Loodmenie of ijzermenie ofzo, is ook afdoende, maar verf op de kap valt op overdag. Jij bent dan de eerste waar ze op de stoep staan.
                  *Dit mag natuurlijk allemaal niet.

                  Wist je er niets vanaf dan ?
                  Meestal worden dit soort dingen in overleg met de buurt geplaatst op woonerven.
                  Je kunt tijdens dat overleg vaak ook in bezwaar gaan over de plaats. Inspraakavond noemen ze dat.
                  ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                  Comment


                    #10
                    Re: Licht in het donker.

                    Vroeger schopte we wel eens tegen de klep. Wat er inwendig gebeurde weet ik niet maar de lamp ging bijna altijd uit.

                    Comment


                      #11
                      Re: Licht in het donker.

                      Oorspronkelijk geplaatst door Quattro View Post
                      Vroeger schopte we wel eens tegen de klep. Wat er inwendig gebeurde weet ik niet maar de lamp ging bijna altijd uit.
                      De lamp heeft een ingebouwde veiligheid voor als je er tegen knalt met de auto... op die manier wordt eventuele electrocutie vermeden. Een flinke trap tegen de lamp veroorzaakt dus een tijdelijke duisternis...
                      Ik denk dat je beter een andere oplossing zoekt, gaan klagen bij de gemeente is een optie, alleen doe het dan wel met een slimme reden. Straatlampen worden gezet voor de 'veiligheid' - dus ik zou zeggen dat het opvalt als je hem weg wilt.
                      Kan je geen afscherming bouwen in je tuin ofzo? klein hokje zetten/hobby serre? ... lijkt me veel verstandiger!
                      succes!
                      Iets doen voor de gein, is altijd fijn... zeker als je daarbij een eikeltje mag zijn!
                      melkman

                      Comment


                        #12
                        Re: Licht in het donker.

                        Remington-Sniper-Rifle.jpg

                        Dit wilt ook wel werken..

                        Comment


                          #13
                          Re: Licht in het donker.

                          Mooie oplossingen allemaal maar eigelijk is het aan zetten tot vernielingen
                          Ducktape is je oplossing vermoed ik , een deel van de lamp tijdelijk afplakken tot na de oogst , wordt er moeilijk over gedaan kun je het zonder schade hertsellen en als argument kun je altijd zeggen , Je mag planten in je tuin hebben maar geen kunstverlichting er boven


                          Ajo
                          Ventje
                          Living in Second live for real

                          Ticket is geboekt maar ik mag niet meer vliegen

                          Comment


                            #14
                            Re: Licht in het donker.

                            Oorspronkelijk geplaatst door easysativa View Post
                            (...) Dit wilt ook wel werken..

                            Als je er een paar hebt voor me..?

                            Natuurlijk, ducktape !
                            De oplossing is zoals gewoonlijk weer eenvoudig. Het excuus is van hogere orde. (mits ze je planten ook al gezien hebben natuurlijk
                            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                            Comment


                              #15
                              Re: Licht in het donker.

                              Er waren een aantal leuke oplossingen bij, maar de gemeente komt binnenkort een kap plaatsen.
                              Heb alleen geen idee wat binnenkort is bij de gemeente.
                              Als een boer niet kan zwemen, dan lig het aan het water.

                              Comment

                              Bezig...
                              X