Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Buiten plant naar binnen halen??

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Buiten plant naar binnen halen??

    Korting op 420shop
    Hallo allemaal,

    Een vriendin van mij heeft een plantje buiten staan. Hier is ze veel te laat mee begonnen en is hij best laag gebleven. Het is een haze soortje, meer weet ik niet.

    Nu is mijn binnenruimte leeg en stelde ik voor om de plant in het hokje te laten afbloeien. Mijn vraag is nu of dat dit zomaar kan. Kan ik de plant gewoon naar binnen halen, of moet ik nog ergens rekenng mee houden. De plant staat in een kleine pot (15 - 20 liter). Ik heb nog 30 liter potten staan. Kan ik hem het beste overpotten, of leverd dit teveel schade aan de wortels op?

    Gr. JFF
    Vlieg niet harder dan je beschermengel doet!!!

    #2
    Re: Buiten plant naar binnen halen??

    als je plant nog niet in de bloei staat kun je hem nog overpotten,er zullen natuurlijk wel beestjes op je plant zitten,en die neem je dan ook mee naar binnen.als je een plant onder een lamp gaat zetten,dan zou ik een speciekuip van 65 liter nemen met lightmix

    Comment


      #3
      Re: Buiten plant naar binnen halen??

      hallo,

      ik heb buiten ook nog enkele plantjes staan, ze zijn ongeveer 15cm groot, klein dus.
      Ik vraag me af of een plant een gans jaar zou overleven?
      stel nu dat ik ze binnen zet, na de bloei knip ik er af wat er te knippen valt maar laat wat groen achter zodat de plant niet sterft.
      Zou een plant dan binnen in de winter overleven, gewoon achter het raam?
      zodat ze volgend jaar gewoon naar buiten terug kunnen en dan wordt het wel een boompje denk ik ..

      alvast bedankt voor jullie antwoorden

      Comment


        #4
        Re: Buiten plant naar binnen halen??

        nee.licht uren zijn tekort in de winter.

        Comment


          #5
          Re: Buiten plant naar binnen halen??

          Ik heb wel es gelezen over overwinteren van weedplanten, maar de herstelperiode is (indien ze het al halen) langer dan de groei voor een nieuw plantje dus niet echt nuttig

          Je gaat idd een hoop beesten mee binnenpakken die je dan mss niet meer uit je hok krijgt (buiten wordt je plant regelmatig 'gekuist' door rovende insecten die binnen niet meer op bezoek komen)

          Maar het is wel te doen, ben het ook aant overwegen, enige kuttige zou zijn dat je (we) ze binnenzetten en het vanaf volgende week tot eind oktober 30 graden en zonnig is

          Comment


            #6
            Re: Buiten plant naar binnen halen??

            bedankt voor de info.
            30 graden tot oktober zou wel top zijn ^^

            Comment


              #7
              Re: Buiten plant naar binnen halen??

              ik heb een heel stuk gelezen over mensen die de planten buiten laten groeien, en binnen laten afbloeien
              dit zou je oogst gegarandeerd een keer zo mooi maken dan wanneer je hem buiten zou laten afbloeien
              ik had mijn planten ook graag binnen willen laten afbloeien,, maar ik heb er helaas de ruimte niet voor
              er werd gezegd dat je van 5 buiten planten die je buiten heb laten opgroeien en binnen laat afbloeien gelijk zou staan als ik weet niej hoeveel binnenplanten, omdat ze meestal een stuk groter zijn,, het heb echt wel zijn voordelen het binnen laten afbloeien maar niet iedereejn heeft daar dus de ruimte voor ivm de plant vaak te groot zijn,, enige nadeel tot zo ver ik weet is dat je dis idd beesjes/bacterien meej naar binnen neemt, dit zou schadelijk en besmettelijk bunnen zijn voor je eerst volgede binnenkweek er werd daarom ook aangeraden om de ruimte meerdere malen grondig schoontemaken!!

              mvg!

              ojah en wat overpotten betrefd,, daar zou ik niet eens meer aan beginnen,, volgens mij is dat aleejn in de groei periode van belang!!
              Last edited by GroWForFunN; 31 August 2011, 09:10.

              Comment


                #8
                Re: Buiten plant naar binnen halen??

                omdat ze meestal een stuk groter zijn
                ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                Comment


                  #9
                  Re: Buiten plant naar binnen halen??

                  jah QnQ als je het zo bekijkt kun je een binneplant ook zo groot maken als je zelf wil!!
                  maar ervan uitgaande op een standaad kweek zullen ze bedoelen met dat stuk wat ik erover gelzen heb
                  wat is het 12 weken ? hou me nog niet echt bezig met binnenkweken,, ik kan het anders zeggen door te zeggen dat het een heel stuk goedkoper is als je ze buiten laat voorgroeien en binnen laat afbloeien! en toch dezelfde kwaliteit wiet hebt en als een normale binnenkweek, en toch cker een heel wat hogere opbrengst dan een 12 weken binnenkweek per plant! als je je binnenplanten liever 3 maanden onder 2x een 1000 Watt lamp wil zetten aleejn om het voor te laten groeien,, succes
                  Last edited by GroWForFunN; 31 August 2011, 10:02.

                  Comment


                    #10
                    Re: Buiten plant naar binnen halen??

                    Ik heb hier laatst een heel leuk en informatief stukje gevonden over tal van kwesties.



                    Control F en dan wietbomen intikken

                    grtz
                    Is het glas halfleeg of halfvol?

                    Comment


                      #11
                      Re: Buiten plant naar binnen halen??

                      Oorspronkelijk geplaatst door GroWForFunN View Post
                      stuk goedkoper is als je ze buiten laat voorgroeien en binnen laat afbloeien! en toch dezelfde kwaliteit wiet hebt en als een normale binnenkweek, en toch cker een heel wat hogere opbrengs
                      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                      Comment

                      Bezig...
                      X