Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Hulp nodig wat is is dit?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Hulp nodig wat is is dit?

Korting op 420shop
    Beste kwekers, men plant is in bloei aant komen
    en ik vind dit ineens op een blad , zo ver ik zag maar op een blad
    heb et er direct afgeknipt
    wat is dit?; moet ik er nog iets aan doen?
    IMG_4848.jpgIMG_4847.jpgIMG_4849.jpg

alvast bedankt

Re: Hulp nodig wat is is dit?

wantsen ... ?
    In a democracy you are allowed to say whatever you think but if it's smart thats the second.

Comment

dat lijken me een hele hoop eitjes. waarschijnlijk wants als ik google mag geloven

Comment

ik zou iig voor de zekerheid niet aleejn de eitjes maar het bele blad eraf halen! dat het eitjes zijn is duidelijk!

Comment

Als het op 1 blad zit of een paar bladeren zou ik de bladeren eraf halen. Even de plant in de gaten houden. Ook onder de blaren kijken en kijken dar er nergens vreetsporen aan de bladeren zitten.
          Is dat wel het geval kan je de plant( mits hij nu niet bloeit) beste bestrijden met het juiste middel. Ik heb de plant van mij vandaag ook nog bewerk want ze had last van spint.
          Het is allemaal niet zo erg als dat sommige het over laten komen maar gewaarschuwed mens telt voor twee.

Mijn tip is elke dag ff naar de plant kijken of bladeren een lekkere kleur hebben. Stam er goed uitziet en de uitlopen nergens schimmel bevatten. Gewoon wat aandacht geven dat vind ie fijn.
          Last edited by MrVooDoo; 2 September 2011, 08:58.

Comment

Alle eitjes preventief ruimen, ik kan niet precies zien waar ze van zijn, maar het voedsel voor wat er uit komt, zal vast wel dicht bij zijn

Gr Fender

Comment

Je hebt ze verwijderd, dus kunnen ze geen kwaad meer!
              Spuiten met het een of ander heeft naar mijn mening weinig zin. Indien je geen infestatie van een bepaald soort insect hebt, is het ook overbodig!
              En buiten zijn insecten (zoals de wantsen) moeilijker te bestrijden, want het is geen gecontroleerde omgeving zoals bij een binnenkweek.

Comment

Mocht het nog van nut zijn voor later heb ik het nog voor je opgezocht wat het is . Schijnt vlindereitjes te zijn. Dus daarna rupsen

Deze zijn rond dus daar duid het meestal op vlinders. Als ze omhoog lopen http://natuurkieker.blogspot.com/201...-het-blad.html is het een steekvlieg.

ok nog handig om te weten voor je tuintje http://www.hands-on-healing.nl/emma-...preekbeurt.htm. Leuk dat kinderen zoiets doen. Duidelijk omschreven!!
                Last edited by MrVooDoo; 3 September 2011, 15:59.

Comment

Danku voor de reacties ik had het blad er al af gedaan inderdaad en de plant gecontroleerd , hij is inmiddels in bloei, en MrVooDoo ik zet er soms een lieveheersbeestje op als ik er een tegekom in men tuin
                  bedankt voor de info

Peace

Comment

Bezig...
                  X