Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

afgebroken toppen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    afgebroken toppen

    Korting op 420shop
    ik zit met een probleem,,,... .
    vanwege het onvoorspelbare weer zijn er door de felle windstoten een paar zijtakken afgebroken van mijn plant waaraan al serieuze toppen groeide,nu moesten ze nog ong.3weken verder bloeien(gok ik)
    kan ik deze zijtakken nog 3 weken in het water verder laten uitbloeien of is hier een andere methode voor?
    ze staan opt moment in bekertje met water zie foto.03092011206.jpg03092011201.jpg

    #2
    Re: afgebroken toppen

    Ik ben erg benieuwd of het kan...
    Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

    Comment


      #3
      Re: afgebroken toppen

      ik ook!!

      wel raad in je aan om dit niet voor een 2e keer weer te laten gebeuren,,

      wat ik heb gedaan is eenstuk dun/sterk touw te nemen en die rondom je plant te plaatsen en die een beetje strak aantrekken zodat je zijtakken bijmekaar blijven en niet door een windhoos alle kanten op gaan niet te strak vastmaken gewoon zo strak dat de takken ietsjes omhoog gaan staan en dus niet meer op het gewicht van de toppen naar beneden kunnen zakken,, neem ook niet een te dun stuk touw zoals nylon of gevlochten lijn,, ik weet niet of het kan maar zelf ben ik er dan bang voor dat er met een windhoos dwars door je takken kan snijden,,

      maar ook ik ben zeer benieuwd of je takken nu nog wat verder kunnen bloeien,,,
      aan de ene kant denkik dit wordt niet wat,, aan de andere kant denkik dit kan mischien wel voor een week of 2 goed uit gaan pakken,, aangezien je afgesneden bloemen ook een aantal dagen soms weken in een vaas metwater kan zetten voordat ze de pijp uit gaan

      Comment


        #4
        Re: afgebroken toppen

        Misschien dat ze als stek verder kunnen groeien, maar mijn ervaring is dat planten in bloei erg moeilijk stekken en dat van de 10 misschien, met erg veel geluk, 4 aanslaan.

        Comment


          #5
          Re: afgebroken toppen

          Ik heb in het verleden dit ook geprobeerd en het is toen niet gelukt.
          Persoonlijk zou ik ze te drogen hangen.
          Ben verder wel benieuwd hoe het er mee gaat en of het lukt om ze uitbloeien.
          Als een boer niet kan zwemen, dan lig het aan het water.

          Comment


            #6
            Re: afgebroken toppen

            knippen en drogen, ik heb hetzelde gedaan vorige week.

            grtz
            Is het glas halfleeg of halfvol?

            Comment


              #7
              Re: afgebroken toppen

              Ja het kan paar jaar terug heeft Tim het ook gedaan afgebroken tak in fles water gezet en die is gewoon in bloei gegaan
              God was never on your side..

              Comment

              Bezig...
              X