Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Voorgroeien voor buiten vragen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Voorgroeien voor buiten vragen

Korting op 420shop
    Hallo medekwekers,

Ik wil misschien volgend jaar een paar buitenplanten zetten. Omdat dit nog wel even duurt dacht ik dat ik rond januari een plant of 6/7 binnen kan zetten groeien.
    Gewoon non stop 18/6 onder spaarlampen, en dan een paar keer toppen. Nu komen de vragen:

- Is dit mogelijk? Ik zag op een andere site dat je je planten maar 1-2 weken kan laten voorgroeien voordat je ze buiten zet, maar daar stond geen uitleg bij.
    - Worden mijn planten dan in totaal groter? Als ze al een maand tot 3 maanden hebben gegroeid voordat ze naar buiten gaan?
    - Maakt dat iets uit voor de weerstand van de plant? Bijvoorbeeld dat als ie groter is dat ie dan minder snel doodgaat?

Eventuele voor en nadelen:

Voordelen:
    - Meer opbrengst
    - ?

Nadelen:
    - Meer risico
    - ?

Ik heb "veel" ervaring maar maar bar weinig met buiten.
    Zijn er hier dingen die ik mis?

Re: Voorgroeien voor buiten vragen

ik weet er niet zo veel van maar de plant kan dan wel zijn complete cyclus volgen. dit zou kunnen betekenen daat de bloei eerder aanzet denk ik.

Comment

wietplant leeft ongeveer 1 jaar hebben ze mij wijs gemaakt...heb trouwens zelf ook een moederplant van 7 maanden oud in mei buiten gezet om af te bloeien dus die paar maandjes kan wel maar let wel op dat die tog niet in de bloei schiet met die spaarlampen..die van mij stond onder een 400 watt hps en dat ging goed(18/6)

maar je kan ook gewoon in mei beginnen met een cheese ofz die worden tog snel 2 tot 3 meter hoog of wil jij een plant van 5 meter ofz

Comment

Comment

Het liefst wel ja! Mijn buren kunnen het toch niet schelen!
          Ik heb 1 keer 10 gram op een buitenplant gehad en 38 op een binnenplant.
          Nu wil ik proberen zo'n grote (wat is groot voor een buitenplant) te halen. En ik dacht
          dat dat makkelijker zou zijn als ze al een beetje gegroeid waren.
          Nog een vraagje trouwens:
          Kan een plant die als een stekkenmoeder behandelt is later ook nog dienen om te bloeien?
          Dus eigenlijk als een plant die heel vaak getopt is?

Comment

dat wat ik ervan weet kun je je plant binnen wel voor laten groeien,, maar als ik eerlijk ben zie ik daar de nut niet van in ik weet niet hoegroot of jij je planten hebben wil,, de mijne zijn ongeveer 1,5 meter 1 daarvan is een kleine 2 meter en groter wil ik ze zelf ook niet hebben,,
            maargoed ik ken ook mensen die hebben planten die zijn dik 3 meter en die planten zijn pas eind mei als stek zijnde de grond/pot in gegaan!!
            daar ga je cker een gram of 100 aan wiet per plant vanaf halen als je de plant verder haar nodige voeding en liefde geeft!

ik heb nog nooit gehoord dat iemand maar 10 gram van een buiten plant afhaald!!

en een stekkenmoeder kan ook cker nog wel toppen gaan vormen!!
            ga ze gewoonweg niet toppen en stekken wanneer ze met de bloei bezig zijn!!

ook hoor ik niet veel mensen die planten binnen laten voor groeien
            wat ik vaker hoor is dat ze de plant buiten laten groeien en binnen late afbloeien

wat mischien een mooie combinatie kan zijn is je plant binnen voorgroeien,, dan naar buiten, en op zekere hoogte al heel vroeg in de bloei zetten ook dit kan dan gewoon buiten wanneer het weer dus goed warm is en de zon vollop schijnt!!

het is waar wat de mensen zeggen wat betrefd ''licht = gewicht''
            Last edited by GroWForFunN; 9 September 2011, 22:11.

Comment

je kan planten hardstikke lang in de groei houden als je dat zou willen, of het praktisch is is een tweede...

welliswaar doe ik het niet altijd, binnen onder kunstlicht voorgroeien verlengt als het ware je buitenseizoen. En wat we dit jaar zagen (vet warm in het begin van de zomer, daarna puinhoop) speelt je in de kaart. Al zou je dan wel moeten gaan verduisteren zodra ze naar buiten gaan, om optimaal van dat korte zomertje te genieten...
              De grootte van de plant hangt van meer af dan wanneer je ermee begint: denk met name aan de soort die je uitverkozen hebt, en de manier waarop je die tot wasdom brengt.

Al met al vind ik het geen slecht plan, maar probeer het niet op de vensterbank want dat gaat je teleurstellen.
              Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

Comment

Bezig...
              X